2025-11-26, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Aldrig hört faktiskt. Det brukar väl vara i anslutning till starten eller max ett par veckor efteråt. Men antagligen så sent för att hon har varit borta så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Säkert inte vanligtvis!
Hon har uppdaterat nu att det var inskolnibgssamtal

Citat:
Ursprungligen postat av trepatronen
Vi hade inskolningssamtal några veckor efter inskolningen. Väldigt märkligt att de har det så sent, men det måste ju bero på att Lars knappt har varit där. Och att det går jättebra och Hanna är så stolt osv. Berätta istället i ord hur det går?? Hon hatade ju förskolan nyss? Varför utelämnar hon ALL någorlunda intressant info och ger oss bara det som är totalt intetsägande?
Det blir skevt att hon är så stolt och målar upp allt perfekt och idylliskt när hon, som du skriver tidigare påpekat att barnet visar starka känslor för att INTE gå dit. Visst, barn är barn, men väldigt paradoxalt av fröken Theorin, som vanligt. Ena sekunden ska hon ”känna in” ungen, för att andra sekunden muta med godis, belöna för prestationer och kräva att ungen säger förlåt ” med all rätt”.

Hade inte förvånat mig om förskolepersonalen är oroliga över ungens rutiner, men Hanna som är proffs över att ”läsa mellan raderna” förstår förmodligen inte det.
Citera
2025-11-26, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Aldrig hört faktiskt. Det brukar väl vara i anslutning till starten eller max ett par veckor efteråt. Men antagligen så sent för att hon har varit borta så mycket.

Eller så har Hanna försökt förhala och slippa undan. Men insåg att hon behövde ta det tillslut
Citera
2025-11-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Inte vårdcentralen som bedömer om någon behöver opereras. De skickar isf en remiss men i Hannas fall så kan gyn göra det. Personligen skulle jag inte gå till en vc för en första bedömning. Läkarna kan mycket där men tveksam till att de är mer kunniga än gynekologen i detta fall.

Det var svaret jag fick från kvinnomottagningen. Dessutom sökt för det flera ggr men aldrig fått någon hjälp.
Citera
2025-11-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinpappasmamma
Det blir skevt att hon är så stolt och målar upp allt perfekt och idylliskt när hon, som du skriver tidigare påpekat att barnet visar starka känslor för att INTE gå dit. Visst, barn är barn, men väldigt paradoxalt av fröken Theorin, som vanligt. Ena sekunden ska hon ”känna in” ungen, för att andra sekunden muta med godis, belöna för prestationer och kräva att ungen säger förlåt ” med all rätt”.

Hade inte förvånat mig om förskolepersonalen är oroliga över ungens rutiner, men Hanna som är proffs över att ”läsa mellan raderna” förstår förmodligen inte det.
Hon kommer väl inte ihåg vad dom sa.
Om man inte kommer ihåg vad en läkare säger om så viktiga saker som man själv sökt hjälp för så lär hon väl inte komma ihåg vad fsk säger. Det är nog inte så viktigt för H. Hon har redan bestämt sig för hur det går.
Citera
2025-11-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinpappasmamma
Intressant text, men otroligt rörig och lite missvisande. Jag tar ingen ställning till om det är en korrekt graderad bristning!

En grad två bristning är inte ”grov” eller avancerad eftersom den bara omfattar hud, slemhinna och de ytliga musklerna i mellangården. Om bristningsgraden är korrekt så når inte en grad två levatorerna, påverkar inte stödjevävnaden under urinröret och skadar inte sfinktrarna. Därför kan en grad två bristning inte orsaka ansträngningsläckage eller strukturell tyngdkänsla.

Att en stjärnbristning sys med många stygn beror på att bristningen går i flera riktningar i huden, inte på att skadan är djup eller ”allvarlig”. Ärrvävnad kan bli hård, öm och kännas svullen. Det är normalt efter en ytlig bristning. Däremot orsakar ärr inte läckage och ärr ger inte nedsatt stöd för urinröret. De symtom hon beskriver som svullnad, sveda, obehag, trängningar och läckagekänsla stämmer med en spänd och överaktiv bäckenbotten. Vid överspänning blir musklerna påslagna hela tiden. De kan få svårt att slappna av och det i sin tur kan störa blåstömning och känsel i området.

Vid spänd bäckenbotten är fysioterapi/sjukgymnastik, avslappningsövningar och ibland injektion av lokalbedövning hjälpande. Det är dock inte tecken på en skada som kräver kirurgi (om den är korrekt). Ett TVTband används vid bevisad ansträngningsinkontinens där urinläckaget kommer vid hosta, hopp/lyft och där urinröret är svagt stöttat. Den typen av svaghet uppstår inte vid en grad två bristning och den är motsatsen till överaktiv bäckenbotten.

Om jag förstått hennes text rätt orsakas hennes symtom av muskelspänning och känslighet av ärr. Inte svaghet där TVT egentligen skulle vara aktuellt. Spännande. Undrar hur konversationen egentligen löd.

Alltså det är precis detta som gör att Hanna är så provocerande. Hon tar sanningen och vrider om den utifrån egen agenda. Och hennes agenda verkar alltid vara att det ska vara så synd om henne som möjligt.
Citera
2025-11-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpanliten
Det var svaret jag fick från kvinnomottagningen. Dessutom sökt för det flera ggr men aldrig fått någon hjälp.
Förstår inte hur vc kan göra den bedömningen eftersom inte operationen utförs på vårdcentralen! Du kan göra en egenremiss om kvinnokliniken inte hjälper dig med det.
Citera
2025-11-26, 20:06
Medlem
Har inte Hanna koll på sina stories? Nu har hon lagt upp samma story två gånger, men skillnad på något ord bara…
Citera
2025-11-26, 20:35
Medlem
Undrar varför man som influenser inte läser igenom vad man skrivit innan publicering. Hon har fått flertalet meddelanden med frågan om Lars bytt förskola då hon skrivit inskrivningssamtal istället för inskolningssamtal.
Citera
2025-11-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Undrar varför man som influenser inte läser igenom vad man skrivit innan publicering. Hon har fått flertalet meddelanden med frågan om Lars bytt förskola då hon skrivit inskrivningssamtal istället för inskolningssamtal.
Man ser det alltför ofta att dom har missat att kolla igenom vad dom skrivit, det är ju ändå deras jobb liksom!
Själv kollar jag alltid igenom det jag skriver här på fb innan jag publicerar, och även sådant jag skriver på jobbet vilket är en hel del!
Citera
2025-11-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Hon visste nog inte vad inskrivning betydde och tänkte att det är samma som inskolning.
Citera
2025-11-26, 23:09
Medlem
Hur mycket finns det egentligen att gå igenom om Lars inskolning när hon knappt varit där och dessutom ska ha ett ”långt jullov”. Dom gör inte sitt barn en tjänst, låt henne vara på förskolan dom få timmarna hon ska?
Ska kebaben också vara ledig då? Så att Hanna kan jobba ostört från soffan? 🤷🏼‍♀️.

Också tänkt på vad hans kollegor säger om Hannas influensande.
Och generellt folk omkring henne. Grannar, rusta/öb-personal osv.

Bara som det jag nämnt tidigare att de är bekräftat att andra föräldrar på förskolan pratar om henne.
Jag hade INTE haft ett öppet konto då.
Citera
2025-11-26, 23:44
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Hur mycket finns det egentligen att gå igenom om Lars inskolning när hon knappt varit där och dessutom ska ha ett ”långt jullov”. Dom gör inte sitt barn en tjänst, låt henne vara på förskolan dom få timmarna hon ska?
Ska kebaben också vara ledig då? Så att Hanna kan jobba ostört från soffan? 🤷🏼‍♀️.

Också tänkt på vad hans kollegor säger om Hannas influensande.
Och generellt folk omkring henne. Grannar, rusta/öb-personal osv.

Bara som det jag nämnt tidigare att de är bekräftat att andra föräldrar på förskolan pratar om henne.
Jag hade INTE haft ett öppet konto då.

Grannarna och butikspersonalen blidkar hon ju med en gratis julkalender 😅

Nej, men det finns nog en stor anledning till att hon beter sig som ett socialt UFO, pga att folk pratar om henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in