2025-11-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han våldtog henne.

Hon fiskar efter ett erkännande (och ursäkt) för våldtäkten. Han erkänner våldtäkt. Men hon får ingen ursäkt, utan han skyller ifrån sig.

Men ett erkännande fick hon iaf. För den våldtäkt han utsatte henne för. Och det är ju bra, för då kan hon ju sätta dit honom för våldtäkten han utsatte henne för.

Snapchatkonversationen visar tydligt på ett erkännande från hans sida. Han erkänner våldtäkt.
Ändå vill du få henne att framstå som skyldig, när hon samlar in bevis för det jävliga han har utsatt henne för. Märkligt du.

Varför ljuger du? Han har inte erkänt någon våldtäkt i de där meddelanden. Du behöver seriöst läsa lite satslogik för du har som vanligt ingen förmåga att förstå logik utan läser in intentioner som passar din head lore.
Citera
2025-11-24, 16:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
De två har varit vänner en längre tid.
Du som inte ens känner denna Umeåbo, tror ju att han är oskyldig till våldtäkt.

Du känner inte heller Umeåbon eller henne ☺️

Han kan i teorin dessutom vara oskyldig trots att han är dömd i TR. Det är inte alls ovanligt att personer frias i högre instans. Du har ofta en övertro på kvinnor i såna här fall har man märkt.

Citat:
Då borde du ha förståelse till att hon som är hans vän sen länge tillbaka tror att han är oskyldig till påstådda tidigare våldtäkter.

Men varför var det så viktigt att de skulle sova tillsammans om han nu tidigare hade varit inblandad i påstådda våldtäkter?

Är det vanligt att kvinnor vill sova med män som har dåligt rykte?

Du är ju själv kvinna och kan kanske berätta hur du tänker kring detta?

Citat:
EDu tror ju att han är att lita på (trots att han nu alltså är dömd för våldtäkt och du inte känner honom), då borde du fatta att även hon trodde att han var att lita på.

Varför litar du på kvinnan i det aktuella fallet?

I en helt annan tråd drog du fel slutsatser. Människor kan ibland dömas i TR men sen gör HR en annan bedömning.

(FB) Chalmerist ville sova över, dömd för våldtäkt i tingsrätt, friad i hovrätt (jan, 2024)
Citera
2025-11-24, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag ser det inte som ett erkännande till våldtäkt. Han ber om ursäkt för att han var full.

Det som är märkligt i det hela är att hon fixar att ha en konversation med sin påstådda våldtäktsman.
Så här skriver han:

"Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder"

M a o, han var säker på att få ligga och sedan är han lika säker på att hon nobbar honom, dvs hon tvärvänder. Ändå sätter han på henne. Kanske för att han då trodde att hon "ba drev" eller vad mongot nu skrev.

Klart som fan att han berom ursäkt för det han gjorde, vad det nu var. Att han sedan menar att han var full och inte fattade att nej betydde nej ändrar inte på detta. Han ber om ursäkt för att han fattar att han gjort fel. Fel i form av en aktivitet som enligt lagboken är våldtäkt.
Citera
2025-11-24, 16:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Det har ju blivit fullständigt sinnesjukt, inga bevis överhuvudtaget behövs för att fälla en man för våldtäkt förutom kvinnans ord och därav skicka honom i fängelse 3 år samt med ett skadestånd på över 200' SEK.

En fullbordad våldtäkt vilken även utförts med våld av en helt okänt person där rejäla spår av händelsen finns på kvinnans kropp och kön döms till samma straff som om man frivilligt delat säng och lite tafsande skett mot kvinnans vilja men inget mer skett. (Det är nästan så att man önskar att alla dessa "golddiggers" till tjejer/kvinnor som sägs blivit våldtagna verkligen råkar ut för en äkta våldtäkt.)

En fundering, är det inte oftast yngre tjejer/kvinnor som "utnyttjar systemet" eller har jag fel i den analysen?

Ja det är tyvärr ofta yngre tjejer/kvinnor som försöker utnyttja systemet, iallafall i dessa tre helt andra fall som fick ett synnerligen oväntat avslut för de unga kvinnorna.

Men exakt vad som har hänt i det aktuella fallet i Umeå vet inte vi men misstankar finns ju som bekant att något inte stämmer? Snapchatkonversationen mellan kvinnan och mannen känns riggad på nåt sätt.
Citera
2025-11-24, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du känner inte heller Umeåbon eller henne ☺️

Han kan i teorin dessutom vara oskyldig trots att han är dömd i TR. Det är inte alls ovanligt att personer frias i högre instans. Du har ofta en övertro på kvinnor i såna här fall har man märkt.

Men varför var det så viktigt att de skulle sova tillsammans om han nu tidigare hade varit inblandad i påstådda våldtäkter?

Är det vanligt att kvinnor vill sova med män som har dåligt rykte?

Du är ju själv kvinna och kan kanske berätta hur du tänker kring detta?

Varför litar du på kvinnan i det aktuella fallet?

Du tror ju att han är en helyllekille. Det trodde hon säkert också om Sin vän som hon känt en längre tid. Så hon litade väl på honom, precis som du gör. Och lät honom sova över hos sig.

Vem har påstått att jag litar på kvinnan? Jag har varken läst FUP eller dom, så det är svårt att bilda sig en uppfattning av trovärdigheten hos henne. Däremot har jag läst Snapchatkonversationen.
Och där framgår med all önskvärd tydlighet:
Mannen erkänner våldtäkt i Snapchatkonversationen.

Ett nej är nämligen alltid ett nej. Och han fick flera Nej och erkänner själv att han inte hörsammat dessa = erkänner våldtäkt.

Han skyller på det ena och det andra för att han inte hörsammat hennes upprepade nej. Dåliga bortförklaringar.
Citera
2025-11-24, 17:04
Medlem
Citat:
Det verkar inte som se haft sex tidigare. Utan de har varit vänner en längre tid, innan han beslutar sig för att våldta henne.

Ska inte du vara lite försiktig med anklagelser efter dina felaktiga anklagelser i fallet med studenten från Göteborg som du spydde galla över men som sedan friades i högre instans? Du hade ju en bra bit över 1000 inlägg i den tråden där du var stensäker på händelseförloppet.
Citera
2025-11-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Varför ljuger du? Han har inte erkänt någon våldtäkt i de där meddelanden. Du behöver seriöst läsa lite satslogik för du har som vanligt ingen förmåga att förstå logik utan läser in intentioner som passar din head lore.

Han erkänner på flera ställen under den Snapchatkonversationen. Läs om, läs rätt.
Citera
2025-11-24, 17:10
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja det är tyvärr ofta yngre tjejer/kvinnor som försöker utnyttja systemet, iallafall i dessa tre helt andra fall som fick ett synnerligen oväntat avslut för de unga kvinnorna.

Men exakt vad som har hänt i det aktuella fallet i Umeå vet inte vi men misstankar finns ju som bekant att något inte stämmer? Snapchatkonversationen mellan kvinnan och mannen känns riggad på nåt sätt.

Sant så sant det du skriver i sista stycket, att hon la ut ett bete för att fånga fisken är inget att fundera över för så var det nog, dessutom tror jag killen av ren bakfylleångest kunnat erkänna va fan som helst för att göra henne nöjd.

En annan sak jag tänker på är ju att tjejen bränner alla sina framtida broar i sitt liv (ivf i Umeå) när hon kör denna i mina ögon blåsning, trots allt är det ingen storstad vi talar om.
Citera
2025-11-24, 17:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Å du var på plats, eller?

Du var inte heller på plats.

Citat:
På vilket sätt är dina egna erfarenheter mer betydelsefulla än mina?

Du kan väl fråga dig själv varför dina egna erfarenheter är mer betydelsefulla än någon annans?

Citat:
Att dela säng med någon är inte ett medgivande.

Nä men det säger ändå rätt mycket om vilken inställning folk har till den dom delar säng med.

Du bjuder själv inte in vem som helst till din säng eller är det svängdörr in till ditt sovrum?
Citera
2025-11-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag ser det inte som ett erkännande till våldtäkt. Han ber om ursäkt för att han var full.

Det som är märkligt i det hela är att hon fixar att ha en konversation med sin påstådda våldtäktsman.

Då bör du läsa Snapchatkonversationen i sin helhet igen. Han erkänner att han fortsatte fast hon sa nej. Han ber om förlåtelse för det. Sedan skyller han ifrån sig på det ena och det andra.

Inte märkligt alls. Hon blev våldtagen och ville givetvis få ett erkännande och en ursäkt. Smart drag av henne, då det i sådana här ärenden annars brukar vara ord mot ord. Här såg hon till att fixa fram erkännande för den våldtäkt han utsatte henne för. Och han levererade detta.

Hade han bett om förlåtelse genuint och tagit på sig skulden och inte skylt på annat. Så hade kanske rentav låtit bli att polisanmäla honom. Oerhört tufft att polisanmäla en gammal polare...
Citera
2025-11-24, 17:15
Medlem
Citat:
. Däremot har jag läst Snapchatkonversationen.
Och där framgår med all önskvärd tydlighet:
Mannen erkänner våldtäkt i Snapchatkonversationen.

Bevisa att det betyder det du påstår. För det gör det inte. Du förstår som vanligt inte logik.
Citera
2025-11-24, 17:27
Medlem
Citat:

Snapchatkonversationen:

"Citat:

Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig". "

Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Bevisa att det betyder det du påstår. För det gör det inte. Du förstår som vanligt inte logik.

Läs ovan. Han erkänner att han har fortsatt fast hon sa nej upprepade gånger = våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in