Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-24, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men nu har inte du varit på plats och sett händelseförloppet, dina egna erfarenheter på det här området är dessutom helt ovidkommande.

Du ignorerar också varför kvinnan valde att sova med honom trots hans påstådda snedsteg tidigare.

Nåt skumt är det med det hela.
😅 Å du var på plats, eller? Ibland, eller rättare sagt i princip alltid, känns det som att du inte riktigt tänker efter innan du skriver. På vilket sätt är dina egna erfarenheter mer betydelsefulla än mina?
Klart att jag ignorerar att hon valde att sova med honom. Har du helt missat vad jag skrivit tidigare? Att dela säng med någon är inte ett medgivande. Med din sunkiga kvinnosyn skulle det vara omöjligt att våldta någon om man har en relation. Men jag måste säga att det är lite gulligt när du försöker sätta dig in i juridiska området. Går väl sådär bra 😃
Citera
2025-11-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det är klart han måste respektera ett nej.
Det har ingen betydelse.

Åk till Afrika med en Rolex och du blir rånad.
Säg till dina vänner i Sverige sen att jag sa "nej du får inte ta den", så kommer de skratta åt dig och säga "skyll dig själv, vem åker till Afrika med något värdefullt?".

Skillnaden är att en man hade inte tagit sin rolex till afrika för han vet att det stjäls i afrika. Han parkerar inte sin porsche i förorten. Eller ens bredvid en familjeparkering för han vet att ungar snör upp bildörrarna helt utan hänsyn för andra. Han tillåter heller inte sina söner eller döttrar beblanda sig med knarklangare och våldtäktsmän om han är medveten om det.

Men en kvinna kan läsa en FUP om en man dömd för sexuellt ofredande och knarkinnehav och fortfarande ursäkta hennes umgänge med att säga det finns bra killar där. Bara genom att kvinnor är helt infantiliserade och daddade av hela jävla samhället.
Citera
2025-11-24, 15:27
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Nä men å andra sidan en mycket korkad tjej. Varför bjuda hem honom när hon hade vetskap att det fanns möjligheter att det även kunde hända henne.

Hon skriver ju klart å tydligt att det var knappast första gången å kännedom att han våldtagit förut. Varför bjuda hem faran så att säga. Lite rannsakan å personligt ansvar bör hon ta kan jag tycka.

”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Jag brukar känna sympati för våldtäkts offer men det här hade hon kunnat förhindrat.

Varför är du så säker på att hon visste om det när han var på väg hem till henne? Sjukt att du inte känner sympati för någon som blivit utsatt för ett övergrepp. Du tycker kanske samma sak om de som blir våldtagna av sin partner?
Citera
2025-11-24, 15:35
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
"Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder"

Ja, altså att göra det missförståndet till att börja med är väl inget konstigt, mer än att det är en kille som bara tänker på en sak.

Men då får det sluta där och inget mer. Ett "jahopp" och så vänder han på klacken och går, så skulle han inte vara mer än bara en tråkig kåtbock, inget fel med det, mer än att det är en kille man vill undvika.

Men att fortsätta ligga på och sen faktiskt genomföra är ju bara äckligt. Hur kul är det att ha sex så pass att man gör det med en motvillig part?
Citera
2025-11-24, 15:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Så med andra ord knullade de inte alls, utan hon får nu 200' SEK för lite "smek & ev pull" och han får 2 år på anstalt + 1 år villkorligt? Har jag fattat rätt? Helt sinnesjukt (om de dessutom haft sex tidigare) straff!

Om han hade misshandlat henne och slagit henne sönder och samman (utan ngt sexuellt) skulle straffet blivit detsamma!

Det förtäljer inte historien. Vi har varken läst dom eller FUP.

Det verkar inte som se haft sex tidigare. Utan de har varit vänner en längre tid, innan han beslutar sig för att våldta henne.
Citera
2025-11-24, 15:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men varför väljer en kvinna att sova hos en person som har påstått dåligt rykte?

Vi vet väl dessutom inte om hon talade sanning här?

Det hela känns fortfarande riggat, det går inte att utesluta att hon har utnyttjat situationen med sikte på ett fett skadestånd?

De två har varit vänner en längre tid.
Du som inte ens känner denna Umeåbo, tror ju att han är oskyldig till våldtäkt. Då borde du ha förståelse till att hon som är hans vän sen länge tillbaka tror att han är oskyldig till påstådda tidigare våldtäkter. Eller hur? Du tror ju att han är att lita på (trots att han nu alltså är dömd för våldtäkt och du inte känner honom), då borde du fatta att även hon trodde att han var att lita på.

Fundera på detta en stund.
Citera
2025-11-24, 15:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Hon va ju fyllechaffis denna kväll så jag hoppas hon va nykter, han hade börjat prata om att dom skulle ha sex redan i bilen innan dom åkte hem till tjejen.

I bilen kan ju likagärna ha varit en taxi.
Citera
2025-11-24, 16:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hon fiskar efter ett erkännande i skriftlig form.
Han var full och hon utnyttjade det hela.
Snabba cash.

Han våldtog henne.

Hon fiskar efter ett erkännande (och ursäkt) för våldtäkten. Han erkänner våldtäkt. Men hon får ingen ursäkt, utan han skyller ifrån sig.

Men ett erkännande fick hon iaf. För den våldtäkt han utsatte henne för. Och det är ju bra, för då kan hon ju sätta dit honom för våldtäkten han utsatte henne för.

Snapchatkonversationen visar tydligt på ett erkännande från hans sida. Han erkänner våldtäkt.
Ändå vill du få henne att framstå som skyldig, när hon samlar in bevis för det jävliga han har utsatt henne för. Märkligt du.
Citera
2025-11-24, 16:07
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Nä det vill vi ju göra själva sen ska vi hålla varandra om ryggen å såga att tjejen planerat det!

Eller så håller man som Svensk invandrare bakom ryggen och skyller allt på Svenskarna…. Inte helt ovanligt bland fröknar som försöker leka fin och korrekt.
Citera
2025-11-24, 16:10
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Varför är du så säker på att hon visste om det när han var på väg hem till henne? Sjukt att du inte känner sympati för någon som blivit utsatt för ett övergrepp. Du tycker kanske samma sak om de som blir våldtagna av sin partner?

Vad då han var på väg hem till henne, de åkte ju för hvete i samma bil. De är ju nära vänner och jag sätter en rejäl 💰 på att de tidigare även haft sex!
Citera
2025-11-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han våldtog henne.

Hon fiskar efter ett erkännande (och ursäkt) för våldtäkten. Han erkänner våldtäkt. Men hon får ingen ursäkt, utan han skyller ifrån sig.

Men ett erkännande fick hon iaf. För den våldtäkt han utsatte henne för. Och det är ju bra, för då kan hon ju sätta dit honom för våldtäkten han utsatte henne för.

Snapchatkonversationen visar tydligt på ett erkännande från hans sida. Han erkänner våldtäkt.
Ändå vill du få henne att framstå som skyldig, när hon samlar in bevis för det jävliga han har utsatt henne för. Märkligt du.

Jag ser det inte som ett erkännande till våldtäkt. Han ber om ursäkt för att han var full.

Det som är märkligt i det hela är att hon fixar att ha en konversation med sin påstådda våldtäktsman.
Citera
2025-11-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han våldtog henne.

Varför ljuger du? Han har inte erkänt någon våldtäkt i de där meddelanden. Du behöver seriöst läsa lite satslogik för du har som vanligt ingen förmåga att förstå logik utan läser in intentioner som passar din head lore.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in