Citat:
Ursprungligen postat av
glockenrein
Nej, att hon är naiv innebär inte att den snubben inte behöver respektera ett nej men ok, vi lär inte komma överens. Trevlig söndag på dig!
Jag försvarar inte honom jag anser bara att hon med har ett personligt ansvar.
Tack detsamma!
Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Rent vänskapligt, du är ju en rätt skärpt tjej i många andra trådar. Hur kommer det sig du försvarar honom med näbbar och klor?
Ingen kritik just här, bara genuint nyfiken.
Tack. Å jag försvarar inte honom. Jag anser bara att man har ett personligt ansvar. Han liksom hon. Så enkelt är det.
Vill man inte riskera att bli utsatt för nåt så får man ju ta å tänka till. Vilket hon inte gjorde. Jag hade aldrig bjudit med honom hem å erbjudit sängplats tätt intill mig om jag hade varit henne när man har vetskap om hur han verkar bli på fyllan å verkar vara känd för att bli omdömeslös å inte vill bli tafsad på. Det är en riskbedömning som hon missade. Sen är jag uppfostrad att ta ansvar för mina handlingar å hade jag varit hon å missat riskbedömningen. Så hade jag inte anmält honom för våldtäkt. Jag hade tagit personligt ansvar å ansett att jag betett mig efterblivet å sen plockat bort honom från mitt nätverk.
Att kalla henne för våldtäktsbrottsoffer är inte ok. Det finns andra riktiga offer, så som exempelvis Luna som blev rullstolsburen å aldrig kommer få upprättelse samt Engla som fick sätta livet till.
Dom har jag sympati för. Inte för såna som Umeå tjejen som visste vad han gick för.