Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-23, 15:06
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Det framgår i snapchat historiken att hon hade vetskapen om det. Så nog visste hon.

Men ni får gärna ursäkta henne å göra henne fri från ansvar. Det säger mig jävligt mycket om er som försvarar henne.
Rent vänskapligt, du är ju en rätt skärpt tjej i många andra trådar. Hur kommer det sig du försvarar honom med näbbar och klor?

Ingen kritik just här, bara genuint nyfiken.
Citera
2025-11-23, 15:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Eller att få stopp på denna serievåldtäktsförövare? Han har ju gjort detta även mot andra. Någon gång måste man ju stoppa en sådan.

Men nu vet väl inte vi om han överhuvudtaget gjort något liknande tidigare?

Anser inte du att kvinnan uppvisat ett motsägelsefullt beteende när hon bestämt sig för att sova med honom?

Du har ju dessutom haft fel förut.

(FB) Malmö: 21-årig kvinna häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)
(FB) Chalmerist ville sova över, dömd för våldtäkt i tingsrätt, friad i hovrätt (jan, 2024)
Citera
2025-11-23, 15:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Rent vänskapligt, du är ju en rätt skärpt tjej i många andra trådar. Hur kommer det sig du försvarar honom med näbbar och klor?

Ditt svar/inlägg är riktat till en annan skribent men det krävs kanske en kvinna ibland för att inse att helt andra kvinnor inte haft ett ärligt uppsåt?

Det finns ju överhuvudtaget ingenting som hindrar en kvinna från att rikta kritik mot eller ifrågasätta en annan kvinna eller menar du att kvinnor ska hålla med kvinnor trots att kvinnor gör fel?
Citera
2025-11-23, 15:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
De var vänner. Den som är ansvarig för våldtäkt är den som våldtar.

Du tror alltså inte att kvinnan var ute efter skadestånd här och "riggade" händelseförloppet?
Citera
2025-11-23, 15:22
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Hon kunde ha förhindrat det. Man bjuder väl för fan inte hem en som är välkänd att tafsa när han är pissfull å då låter denne dela säng med en. Vad som helst kan ju för fan hända då.

Han var pissfull. Vet du dina gränser då? När spriten går in å vettet ut. Slut diskuterat nu med er
Hon var fylle chaffis den kvällen/natten. Kanske blev sent och än vet ingen vilken by han bor i.. Han blev erbjuden sovplats hos henne för att hon skulle slippa köra tre mil enkel väg med sista "lasset"

Bara en tes.
Citera
2025-11-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Snapchatkonversationen:

Mysig kille det där...

Frågan är dock varför man väljer att sova med någon som gjort liknande mot andra?
Citera
2025-11-23, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Nej, att hon är naiv innebär inte att den snubben inte behöver respektera ett nej men ok, vi lär inte komma överens. Trevlig söndag på dig!

Det är klart han måste respektera ett nej.
Det har ingen betydelse.

Åk till Afrika med en Rolex och du blir rånad.
Säg till dina vänner i Sverige sen att jag sa "nej du får inte ta den", så kommer de skratta åt dig och säga "skyll dig själv, vem åker till Afrika med något värdefullt?".
Citera
2025-11-23, 15:25
Medlem
Citat:
Läs inlägg 2 i denna tråd igen. Det är mycket tydligt vad han säger förlåt gällande.

Ja, han säger förlåt för att hon är ledsen. Det betyder inte mycket det.

Har du ökat mängden soja i dieten?
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ditt svar/inlägg är riktat till en annan skribent men det krävs kanske en kvinna ibland för att inse att helt andra kvinnor inte haft ett ärligt uppsåt?

Det finns ju överhuvudtaget ingenting som hindrar en kvinna från att rikta kritik mot eller ifrågasätta en annan kvinna eller menar du att kvinnor ska hålla med kvinnor trots att kvinnor gör fel?
Rätt övertygad MissAjDiHiDi kan svara själv tack! Kompetent användare jag har visst förtroende för så ingen behöver svara i hennes ställe.
Citera
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Nej, att hon är naiv innebär inte att den snubben inte behöver respektera ett nej men ok, vi lär inte komma överens. Trevlig söndag på dig!
Jag försvarar inte honom jag anser bara att hon med har ett personligt ansvar.

Tack detsamma!

Citat:

Ingen kritik just här, bara genuint nyfiken.
Tack. Å jag försvarar inte honom. Jag anser bara att man har ett personligt ansvar. Han liksom hon. Så enkelt är det.

Vill man inte riskera att bli utsatt för nåt så får man ju ta å tänka till. Vilket hon inte gjorde. Jag hade aldrig bjudit med honom hem å erbjudit sängplats tätt intill mig om jag hade varit henne när man har vetskap om hur han verkar bli på fyllan å verkar vara känd för att bli omdömeslös å inte vill bli tafsad på. Det är en riskbedömning som hon missade. Sen är jag uppfostrad att ta ansvar för mina handlingar å hade jag varit hon å missat riskbedömningen. Så hade jag inte anmält honom för våldtäkt. Jag hade tagit personligt ansvar å ansett att jag betett mig efterblivet å sen plockat bort honom från mitt nätverk.

Att kalla henne för våldtäktsbrottsoffer är inte ok. Det finns andra riktiga offer, så som exempelvis Luna som blev rullstolsburen å aldrig kommer få upprättelse samt Engla som fick sätta livet till.

Dom har jag sympati för. Inte för såna som Umeå tjejen som visste vad han gick för.
Citera
2025-11-23, 15:29
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Hon var fylle chaffis den kvällen/natten. Kanske blev sent och än vet ingen vilken by han bor i.. Han blev erbjuden sovplats hos henne för att hon skulle slippa köra tre mil enkel väg med sista "lasset"

Bara en tes.
Mhm vi kanske ska samla till en soffa så slipper hon dela säng utifall att hon har fler tafsande kompisar hon inte vill bli tafsad av i framtiden.
Citera
2025-11-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Om du har dom eller fup som påvisar dessa "luckor". Eller sitter du och hittar på?
Om det är sant eller inte vet jag inte, men det står så i artikeln

Citat:
Umeå tingsrätt menar att kvinnan, till skillnad från mannen, har lämnat en sammanhängande, logisk och klar berättelse som varit fri från motsägelser och andra svårförklarliga element.

EDIT: Jag läste visst fel först.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-11-23 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in