2025-11-24, 01:11
Medlem
ATESH är i farten igen i Ryssland och startar bränder.

🔥 ATESH agents from the Russian Railway Troops burned an electric locomotive in Rostov

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1992733756432720326?s=20
Citera
2025-11-24, 01:14
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Gorbatjov har förnekat allting och ändå står du här och framställer dig själv som en idiot genom att ljuga vad Mikhail har sagt.

ja, då står ju ord av protokollförare mot hans. Vem är idiot att tro på en som har gjort bort sig och amerikaner som förde protokoll. hmmmm vem är idiot?? inte jag.
Citera
2025-11-24, 01:15
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jaha-jaha..., så Rubio är nöjd med dagens möter :

– Jag skulle säga att det här förmodligen är det bästa mötet och den bästa dagen vi har haft i den här processen, sa Rubio, enligt nyhetsbyrån Reuters.

Strax efter klockan 20:30 sa Rubio att de har ett grundläggande dokument, men att det arbetet återstår. Samtalen pågår fortfarande.

– Jag är mycket optimistisk om att vi kan få något gjort här, sa Rubio, enligt Reuters.

Rubio tillade att detta måste tas vidare till den ryska sidan.

https://www.nrk.no/urix/ukraina-samtaler-i-gang_-_-veldig-optimistisk-1.17664399

Börjar få en otäck känsla i magen.., att Ukraina har vikt sig på något viktigt..
Jag tycker vi bör faktiskt lita på Rubio. Han är nog den som kommer försöka utarbeta ett fredsavtal som blir både gynnsamt för Ukraina och Ryssland. Jag tycker vi ger honom en chans
Citera
2025-11-24, 01:15
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Länka till avtalet då! Eller länka till Gorbatjov där han säger att han har fått ett löfte från NATO, att inte expandera österut. Du kommer aldrig hitta det, för att det varken finns ett sådant avtal och inget uttal från Gorbatjov att NATO inte skulle expandera österut.

källhänvisningar i tråden.
Citera
2025-11-24, 01:16
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Fast du vet att Putin är ute efter hela Ukraina. Sedan så vill även majoriteten av östra Ukraina behålla sin självständighet, inte bli en lydstat till Ryssland. Denna Ukrainska nationalism förstärktes endast efter Putins intrång 2014 och 2022. Det här nog hänt mycket med den allmänna uppfattningen sedan du bodde där eller hur?

nu ja. han har inte så många handlingsalternativ nu. sorry
Citera
2025-11-24, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillåpotatis
varken sverige eller finland är inte strategiskt viktiga för ryssland. De var tydliga redan från början om var gränsen går, Ukraina och Georgien. Möjligen Centralasien är känslig men jag är inte insatt i frågan där.

Nej Ryssland har inte veto i frågan, det är därför det är krig. Historiskt sett, vill inte stormakter ha fienden vid gränsen. USA har Monroe doktrinen, ryssar har sin doktrin. Små länder har fått finna sig i det.
Ryssland har vid flera tillfällen krävt att NATO ska rulla tillbaka till 1997-gränser. Senaste gången de talade öppet om det var precis innan Ukraina invaderades. Enligt Moskva kunde NATOs eventuella reträtt kunnat avvärja invasionen. Det kravet gäller fortfarande idag - tillbaka till 1997-gränser inklusive att Sverige och Finland lämnar alliansen
Citera
2025-11-24, 01:18
Avslutad
Citat:
nu ja. han har inte så många handlingsalternativ nu. sorry
Putin har alltid varit ute efter hela Ukraina. Jag tror du vet detta ”ukrainare”.
Citera
2025-11-24, 01:19
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ryssland har vid flera tillfällen krävt att NATO ska rulla tillbaka till 1997-gränser. Senaste gången de talade öppet om det var precis innan Ukraina invaderades. Enligt Moskva kunde NATOs eventuella reträtt kunnat avvärja invasionen. Det kravet gäller fortfarande idag - tillbaka till 1997-gränser inklusive att Sverige och Finland lämnar alliansen

har putin sagt det?
Citera
2025-11-24, 01:21
Medlem
Citat:

Putin sket i det blå skåpet fick en mycket längre gräns till Nato och måste nu försvara hela gränsen mot Finland, i princip lika lång gräns som frontlinjen i Ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Tror inte de kommer att tillåtas att skaffa egna nukes, men det var ju det största misstaget att ge upp.
Ukraina kommer aldrig kunna skaffa egna kärnvapen.
De borde aldrig gett bort sin arsenal, men man trodde på de så kallade "säkerhetsgarantier" som tyvärr visade sig vara värda noll.
Citera
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Putin har alltid varit ute efter hela Ukraina. Jag tror du vet detta ”ukrainare”.

jag är inte en etnisk ukrainare, om det var det du ville veta jag är bl.a etnisk svensk
Citera
2025-11-24, 01:23
Medlem
Citat:
är du också en sån som hittar på saker... tänker inte ens be om källa... dem har inte haft sådana program sedan sovjet tiden, då fanns inte Ukraina, rara
Så det fanns ingen Ukraina SSR? Tack, då vet man NOT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in