2025-11-24, 00:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sillåpotatis
man pratar minst 3 olika språk i Ukraina, och du får nog börja att definiera ukrainska folket då både polacker, ukrainer, tatarer och ryssar bor där bland annat. Så när uppstod ukrainska folket med tanken på att "ukraina" bytte gränser minst 8 ggr sedan Stalin tider? Tala om det för mig som kommer därifrån.
Ukrainska språket existerar, och det finns en etnicitet som är ukrainare. Du som är från Ukraina borde veta detta icke sant? Det bor även polacker och ryssar i Sverige.

Angående små hundar skäller högst, intressant artikel angående Rysslands påstådda kärnvapen.
https://carnegieendowment.org/russia-eurasia/politika/2024/01/russias-nuclear-modernization-drive-is-only-a-success-on-paper?lang=en
Citera
2025-11-24, 00:53
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Ukrainska språket existerar, och det finns en etnicitet som är ukrainare. Du som är från Ukraina borde veta detta icke sant? Det bor även polacker och ryssar i Sverige.

Angående små hundar skäller högst, intressant artikel angående Rysslands påstådda kärnvapen.
https://carnegieendowment.org/russia-eurasia/politika/2024/01/russias-nuclear-modernization-drive-is-only-a-success-on-paper?lang=en

läs mitt svar igen. Jag vi bor här också för att vi flyttade hit. Ryssar, tatarer och polacker har inte flyttat till Ukraina, lille vän, de har altid bott där.
Citera
2025-11-24, 00:56
Avslutad
Citat:
läs mitt svar igen. Jag vi bor här också för att vi flyttade hit. Ryssar, tatarer och polacker har inte flyttat till Ukraina, lille vän, de har altid bott där.
Även som det alltid bott Finländare och Norrmän i Sverige. Du erkänner ju själv det Ukrainska folkets existens genom att erkänna att det bor andra minoriteter där med tanke på dess olyckliga geografi och skakiga historia.
Citera
2025-11-24, 00:59
Medlem
sillåpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Även som det alltid bott Finländare och Norrmän i Sverige. Du erkänner ju själv det Ukrainska folket existens genom att erkänna att det bor andra minoriteter där med tanke på dess olyckliga geografi och turbulenta historia.

Jag har inte förnekat något, jag har bett dig definiera vad du menar med ukrainska folket.
Citera
2025-11-24, 01:00
Medlem
Reporting from Ukraine har uppdatering gällande Pokrovsk och det var som man sa Magyar Birds avlivar ryska kräk på löpande band Ukrainas mest framstående ukrainska drönarenhet i antal dödade ryska kräk.

Russian soldiers broadcast a complete nightmare of what is going on in Pokrovsk drone war

https://www.youtube.com/watch?v=KQFprkqqLGE
Citera
2025-11-24, 01:01
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
efter provokation, ja. Så sluta provocera och vet din plats.
Det är ni som provocerar ju
Citera
2025-11-24, 01:01
Medlem
Snapcounts avatar
Vita Huset :

Det hvite hus: betydelig skritt fremover i fredsplan for Ukraina

Ny fredsplan skal fullt ut ivareta Ukrainas suverenitet, heter det i en felles uttalelse fra USA og Ukraina. Det melder nyhetsbyrået Reuters natt til mandag, norsk tid.

https://www.nrk.no/nyheter/krigen-i-ukraina-1.11480927

Få nu se vad Ukraina kommer att få betala för denna självklarhet..
Citera
2025-11-24, 01:02
Avslutad
Citat:
Jag har inte förnekat något, jag har bett dig definiera vad du menar med ukrainska folket.
Det finns en etnicitet som är specifikt ukrainare och ett språk som är ukrainska.
Men i nuvarande läge kan man nog också definiera ukrainare dom som vill behålla sin självständighet vilket är en majoritet, och dom som vill bli en lydstat till Ryssland.
Citera
2025-11-24, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Någon som bettat?
”De senaste oddsmarknaderna för fred eller ett eldupphör i Ukraina visar att sannolikheten för en officiell vapenvila eller fred innan slutet av 2025 ligger runt 35-40 procent, enligt data från handeln på plattformar som Polymarket och vadslagningsfirmor. Detta är en minskning från tidigare i år då oddsen var något högre, uppemot 60-70 procent i början av året. Den senaste rapporten från november 2025 indikerar en mer återhållsam förväntan på att ett slut på kriget nås inom detta år.”
Om Rubio får sköta hela processen på egen hand så är chanserna för fred där båda parter blir nöjda rätt stor.
Citera
2025-11-24, 01:07
Medlem
Citat:
inte en inch österut står det ganska uttryckligen. Motfråga. Ligger baltiska länder mer en en inch österut?
Gorbatjov har förnekat allting och ändå står du här och framställer dig själv som en idiot genom att ljuga vad Mikhail har sagt.
Citera
2025-11-24, 01:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Om Rubio får sköta hela processen på egen hand så är chanserna för fred där båda parter blir nöjda rätt stor.

Det får han inte tror jag. Detta är "Trump`s show" sist och slutligen, och hans mål är att få göra "deals" med Putin. Ukraina är ett hinder för det.
Citera
2025-11-24, 01:10
Medlem
Citat:
ja, vet du?
Länka till avtalet då! Eller länka till Gorbatjov där han säger att han har fått ett löfte från NATO, att inte expandera österut. Du kommer aldrig hitta det, för att det varken finns ett sådant avtal och inget uttal från Gorbatjov att NATO inte skulle expandera österut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in