2025-11-23, 10:39
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du måste va både blind och döv.

döv nej, jag hörde när jönsson sa att han gäspade åt de som kritiserade massmigrationspolitiken.

blind nej, jag läste när jönsson skrev att brottsligheten i malmö inte berodde på invandringen.
Citera
2025-11-23, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Om han nu har bestämda åsikter, någon som har lust att sammanfatta lite om honom? Har han någon åsikt om invandring, skatter, EU, NATO eller sionism? För mig framstår han som en ljummen högerfjolla som inte vågar vara kontroversiell på riktigt. Men kanske jag har misstagit mig?

Korrekt analys. Självklart är han för invandring, EU, NATO och Israel. Hans kritik mot massinvandringen har endast ekonomisk grund. En arbetskraftsinvandring av utomeuropéer där ursprungsbefolkningen byts ut (se Kanada) hade inte stört honom.
Citera
2025-11-23, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ännu en trollfabrik som inte tillåter översyn av granskningsnämnden?

Jönsson har ju redan en vlogg där miljardärer betalar honom för att tycka saker. Vad är skillnaden?

Dina tankar och åsikter hör hemma i en diktatur. Henrik utmanar den trollfabriken du försvarar.
Citera
2025-11-23, 12:10
Medlem
Moobs avatar
Jönsson?

Håller han på fortfarande och låtsas att han är en riktig journalist? Att folk inte ser igenom den där lismande SD-produkten.

Han borde växa upp och skaffa sig ett riktigt jobb.
Senast redigerad av Moob 2025-11-23 kl. 12:36.
Citera
2025-11-23, 12:19
Medlem
Joe Blows avatar
Den studion kommer att vara stängd innan midsommar.
Citera
2025-11-23, 12:29
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotard
Henrik Jönsson, en tiggare i kostym.

Till skillnad från de lite finare som lever på tvångsbeskattning.
Citera
2025-11-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Allt som är ett alternativ till public service, TV4, Aftonbladet och DN ska välkomnas. Dessa medier är mycket farliga för Sverige på grund av deras agendor. De har förstört Sverige men det sjuka är att de vill göra det ännu värre.

Håller helt med. Trist med alla kommentarer som dissar detta initiativ. Att de inte är tillräckligt radikala mm. Jag håller inte med den här Jönsson om allt och även jag är ibland lite mer radikal om vissa saker.

Men för att en sådan här grej ska lyckas och ha förutsättningen att gå hem i stugorna så tror jag det är helt rätt att de inte upplevs som allt för extrema. SVT och TV4 är helt rubbade i sin egen lilla bubbla. Allt som utmanar dem det minsta är bra. SwebbTV har gått för långt åt det extrema. Där är det mest foliethattar och Putinapologeter. Riktiga stolpskott om du frågar mig. Bättre att vara lite mer "lagom"

Vänsteretablissemanget avskyr Jönsson och det är en anledning som är god nog att hoppas att han lyckas. Nu tror jag väl inte chansen är så god. Det har gjorts försök tidigare som misslyckats, men om man kan producera lite hyggligt material tänker jag vara med och stödja dem ett tag. Alla goda krafter förtjänar stöd.
Citera
2025-11-23, 13:25
Medlem
526s avatar
Grymt bra projekt. Henrik Jönsson är en hjälte.

Sverige behöver seriösa alternativa mediekanaler - som har ambitionen att inte bara vara "alternativ" utan de facto blir mainstream - utan att vara vänstervriden. En mainstream högerkanal. På tiden.
Citera
2025-11-23, 13:26
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Jönsson är på tok för mycket en seriefigur för att lyckas, dessutom är han inte "en man av folket" som går igenom rutan hos vanligt folk. Så nej, han kommer inte "lyckas" nå en större publik än den han redan har. Så klart.

Dock har han ofta bra poänger och resonemang, och givetvis kommer det att florera bra gäster. Jag tänker definitivt kolla iaf.

Bra gäster hoppas jag också på. Tänk att föra diskussioner med de värsta vänsterbergatrollen som Guillou (som i sin högfärdighet ändå kommer tacka nej) Ekisvahonnuheter eller Greider där de för en gångs skull får mothugg.

Rockström i samma rum som någon kunnig människa som lägger fram en annan bild.

Suhonen kommer säkert gärna.

Hmm. Fredrik Virtanen kan ju ha ett indiepopprogram där han tipsar om svettiga pannluggsband och ger tips om hur man drogar tjejer.

Kort sagt hoppas jag att detta blir bra.
Citera
2025-11-23, 13:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Jönsson? Håller han på fortfarande och låtsas att han är en riktig journalist? Att folk inte ser igenom den där lismande SD-produkten. Han borde växa upp och skaffa sig ett riktigt jobb.

SD-produkten? Han är ju nyliberal som bara på senare år blivit lite invandringskritisk.
Citera
2025-11-23, 14:18
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Den studion kommer att vara stängd innan midsommar.

Det viktigaste är att studion och motståndet mot de vänsterliberala mediadrakarna lever fram till valdagen 2026 som en motpol till alla agendasättande vänsterpolitik som framförs av de priviligierade journalisterna som lever i sina innerstadsbubbla med likasinnade godhetsknarkande övre medelklassen långt ifrån där "vanligt" folk bor.
Citera
2025-11-23, 14:35
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalTechnique
lol jan emanuelsson, bali och lite andra twitter shitpostare. Blir såklart långa timmar av "skiter om de e fejk men de e förjävligt ändååå" likt amerikanska motsvarigheten joe rogan. Utbildning och fakta är inget önskvärt i dessa sammanhang

Var det det bästa ni kunde komma på på Sveavägen 68?

I verkligheten är få så noga med informationen som Jönsson. Även Bali är det fast han sluggar rätt vilt. Klart det kan bli fel ibland. Men kom gärna med en lista på allt fejk de spridit!

Joe Rogan är en vetenskapsfientlig och farlig person som sprider konspirationsteorier. Att blanda ihop honom med detta är djupt ohederligt. Det vet du men du skriver bara för att smutskasta och du har inget intresse av sanningen. Lite som Joe Rogan, faktiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in