2025-11-22, 09:01
Avslutad
Henrik Jönsson startar ny mediekanal: 100% en motståndsrörelse med kända programledare som Hanif Bali o Per Gudmundsson med flera.

Dom har en professionell studio och ska konkurrera med msm.

Kommer detta lyckas? Det är ju smart att starta när det är valår.

Först avsnittet kommer den 26/11

https://www.youtube.com/watch?v=_bo9cPmdv_0
Citera
2025-11-22, 09:11
Medlem
MarcoStars avatar
Ännu en trollfabrik som inte tillåter översyn av granskningsnämnden?

Jönsson har ju redan en vlogg där miljardärer betalar honom för att tycka saker. Vad är skillnaden?
Citera
2025-11-22, 09:14
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Henrik Jönsson startar ny mediekanal: 100% en motståndsrörelse med kända programledare som Hanif Bali o Per Gudmundsson med flera.

Dom har en professionell studio och ska konkurrera med msm.

Kommer detta lyckas? Det är ju smart att starta när det är valår.

Först avsnittet kommer den 26/11

https://www.youtube.com/watch?v=_bo9cPmdv_0

Vad menar du med "lyckas"? De kanske lyckas hanka sig fram ett tag, ā la Bulletin, men de kommer ju såklart inte att nå andra tittare än de redan frälsta. Jönsson våtdrömmer säkert om ett svenskt Fox News, vilket såklart är helt orealistiskt.
Citera
2025-11-22, 09:21
Medlem
Henrik verkar vara allergisk mot hederliga jobb, där man faktiskt gör nytta för andra människor.

Klarar han bara av att vara ett tjattrande huvud på youtube?? Det är ingen syssla för en vuxen man.
Citera
2025-11-22, 09:27
Medlem
Förmodligen inget jag kommer att titta på men på det stora Hela gör Henrik Jönsson bra grejer så det här är väl positivt antar jag.

Det Henrik gör bäst är att dra ner byxorna på kleptokratiska, hycklande sossar och miljöpartister. Israel-Palestina-tugget är dock ganska tröttsamt att lyssna på, men många Svenssons är ju som besatta av frågan så jag kan egentligen inte klandra honom för att han gör avsnitt efter avsnitt på temat.
Citera
2025-11-22, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar

Jönsson har ju redan en vlogg där miljardärer betalar honom för att tycka saker. Vad är skillnaden?

Granskningsnämnden verkar ju fungera bra med avseende på fulklippen om Trump.
Det är bara att hoppas att SVT börjar falla likt BBC.
Citera
2025-11-22, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Henrik verkar vara allergisk mot hederliga jobb, där man faktiskt gör nytta för andra människor.

Klarar han bara av att vara ett tjattrande huvud på youtube?? Det är ingen syssla för en vuxen man.

Hederliga jobb? Har du någon som helst uppfattning vilka företag han har startat?
Citera
2025-11-22, 09:36
Medlem
Sqrbankens avatar
Som redan nämnts så blir såna här initiativ ofta till en ekokammare, men redan frälsta (oavsett politisk hemvist) är dock väldigt många så tror denna satsning kommer att funka. Ingen flopp, ingen braksuccé; gå bra. Lite så.
Citera
2025-11-22, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar

Varför skulle en privat plattform stå under översyn av granskningsnämnden? Vet du ens vad granskningsnämnden är?
Citera
2025-11-22, 09:45
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Varför skulle en privat plattform stå under översyn av granskningsnämnden? Vet du ens vad granskningsnämnden är?

För trovärdighetens skull och visa att man tar ansvar för sitt innehåll. Alla medier kan frivilligt ansluta sig till det pressetiska systemet och därmed tillåta sig att granskas av granskningsnämnden. Väljer man att stå utanför så har man uppenbarligen inte rent mjöl i påsen och är bara ute efter att sprida desinformation - alltså definitionen av en trollfabrik.
Citera
2025-11-22, 09:57
Medlem
jugbandbluess avatar
låter som något slags timbro-projekt med den laguppställningen. vi behöver inte fler liberala medier.
Citera
2025-11-22, 10:10
Avstängd
kyrkstockens avatar
Så Henrik startar ett youtube-konto till?

En sak får jag säga om charlie kirk. Han var väldigt framgångsrik i att föra fram partiets hållning i alla frågor: det resulterade i rejäla bidrag då de vill "nå ungdomar".

Men budskapet blir något urvattnat

Kan man kopiera detta koncept i sverige? Säkert men pengarna är inte de samma. Var tog Timbos cp-jesper (som annonserade här) vägen.

Henrik är bara en udda lite fyrkantig pojke. De säger jag som höger-reaktionär. Det känns som att "liberterian" är något han bara plockat upp utan att förstå innebörden. Det är mitt intryck.

Publikservice har 8 milliarder i sverige. Det är som om en myra skulle utmana en elefant på en brottningsmatch.

Vi skulle absolut behöva ett meritbaserat mediealternativ. Men det här lite som nationalekonomi. Ingen ger sig in i det ämnet utan en ideologi och en agenda.
Det kommer säkert något så småningom från någon arbetslös journalist men jag tvivlar att detta är ett sådant.

Kunde inte hakelius/popova göra ett försök. De har en mognad jag saknar i detta projekt
Senast redigerad av kyrkstocken 2025-11-22 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in