2025-11-22, 16:13
Medlem
frozens avatar
Jag är egentligen inget superfan av Jönsson men jag anser att det är bra med konkurrens inom media, framförallt vänstermedia.
Citera
2025-11-22, 16:25
Medlem
Bilderberg78s avatar
Jag rekommenderar alla "sossar" som skriver utan att ha varit inne på sajten https://www.100.se/ att läsa och se själva innan de skriver och gör bort sig ännu mera i tråden.
Citera
2025-11-22, 16:29
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ännu en trollfabrik som inte tillåter översyn av granskningsnämnden?

Jönsson har ju redan en vlogg där miljardärer betalar honom för att tycka saker. Vad är skillnaden?
Haha granskningsnämnden, den är så meningslös och sossekapad att man lika bra kan lägga ned skiten. Samma som KU, det är bara larvigt spel för galleriet.
Citera
2025-11-22, 16:38
Medlem
lol jan emanuelsson, bali och lite andra twitter shitpostare. Blir såklart långa timmar av "skiter om de e fejk men de e förjävligt ändååå" likt amerikanska motsvarigheten joe rogan. Utbildning och fakta är inget önskvärt i dessa sammanhang
Citera
2025-11-22, 16:57
Avslutad
Jönsson är mästare på att klä av vänstern, perfekt att detta startas ett år innan valet.

Kör stenhårt!
Citera
2025-11-22, 17:07
Medlem
Mycket bra initiativ!
Citera
2025-11-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Henrik verkar vara allergisk mot hederliga jobb, där man faktiskt gör nytta för andra människor.

Klarar han bara av att vara ett tjattrande huvud på youtube?? Det är ingen syssla för en vuxen man.

Kanske klarar han ej av något annat, killen har gått ut med att han uttryckligen lider av benskörhet. En sylt rygg hade man kanske sagt om honom förr.

Med det sagt så tycker jag att han jobbar på bra med att vara ett talande huvud i rutan. Den som lever får se hur det hela utspelar sig
Citera
2025-11-22, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Och alternativet är att sluta ifrågasätta menar du?
Nej, mitt alternativ är att ifrågasätta med sina egna uppfattningar. Inte låta sig påverkas för mycket av människor som har ett pengamotiv till att framföra en viss åsikt.
Jag tycker i regel exempelvis Jönsson gör bra analyser och intressanta videor. Men jag skulle aldrig ta hans eller någon annan politisk figurs ord som 100% sanning.
Allt är nyanser och inget är så svart eller vitt som vare sig vänstern eller högern säger att det är.
Citera
2025-11-22, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Så Henrik startar ett youtube-konto till?

En sak får jag säga om charlie kirk. Han var väldigt framgångsrik i att föra fram partiets hållning i alla frågor: det resulterade i rejäla bidrag då de vill "nå ungdomar".

Men budskapet blir något urvattnat

Kan man kopiera detta koncept i sverige? Säkert men pengarna är inte de samma. Var tog Timbos cp-jesper (som annonserade här) vägen.

Henrik är bara en udda lite fyrkantig pojke. De säger jag som höger-reaktionär. Det känns som att "liberterian" är något han bara plockat upp utan att förstå innebörden. Det är mitt intryck.

Nej det kommer inte fungera. Problemet är att man aldrig får ihop finansieringen. Folk är vana att saker på nätet är gratis, och särskilt då politiskt material. I USA fungerar det ändå eftersom man har en stark tradition av donationer där. Att skänka pengar till något man tror på är väldigt statusfyllt. Och att be om donationer är inget konstigt. Men i Sverige så ser man det som väldigt fult att tigga pengar. Särskilt bland målgruppen som Henrik vänder sig till. Därför är det kört.
Citera
2025-11-22, 17:43
Medlem
Hur mkt kan det kosta att göra en mediesatsning som denna?
Citera
2025-11-22, 18:05
Medlem
Man hoppas att dom byter ut den blogg-templaten man har och satsar på något seriöst tema. Ser ju ut som vilken oseriös blogg som helst.
Citera
2025-11-22, 18:09
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Nej, mitt alternativ är att ifrågasätta med sina egna uppfattningar. Inte låta sig påverkas för mycket av människor som har ett pengamotiv till att framföra en viss åsikt.
Jag tycker i regel exempelvis Jönsson gör bra analyser och intressanta videor. Men jag skulle aldrig ta hans eller någon annan politisk figurs ord som 100% sanning.
Allt är nyanser och inget är så svart eller vitt som vare sig vänstern eller högern säger att det är.

Så är det ju.
Och jag ser ett så stort flöde som möjligt som positivt, så man måste ta ställning själv.

Verkar det extremt åt ena eller andra hållet, desto bättre.
Det ger nyfikenhet och uppmuntrar eftersökningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in