2025-11-22, 11:05
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
låter som något slags timbro-projekt med den laguppställningen. vi behöver inte fler liberala medier.

Precis, "borgerligheten måste bli bättre"-skit. Som att borgerligheten är nån slags förhoppning.
Citera
2025-11-22, 11:06
Medlem
guderis avatar
Citat:
varför skulle man gå in och stödja en liberal globalist som sagt att han gäspar åt migrationsfrågan och att brottsligheten inte beror på invandring? det låter ju helt befängt

https://youtu.be/j_n4HgX6odI?si=mNg3IYlrlK7wuQ2k

hanif bali är väl ok för det mesta, men vi vet alla hur förutsägbart det här kommer bli. intervjua några neokonservativa med utländska lojaliteter som aron flam, släng in några ointressanta diskussioner med heberlein eller någon annan hispig liberal kärring, etc.

Till skillnad från SVT/SR så är det ju ingen som tvingar dig att stödja detta.
Citera
2025-11-22, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
För trovärdighetens skull och visa att man tar ansvar för sitt innehåll. Alla medier kan frivilligt ansluta sig till det pressetiska systemet och därmed tillåta sig att granskas av granskningsnämnden. Väljer man att stå utanför så har man uppenbarligen inte rent mjöl i påsen och är bara ute efter att sprida desinformation - alltså definitionen av en trollfabrik.
Mediemyndigheten skriver själva på sin webbsida att dom inte granskar sådana mediekanaler. Kan du ge några exempel på youtubekanaler som granskas?
https://mediemyndigheten.se/anmala-program/
Bläddra ner till flikarna "detta kan vi granska" samt "detta kan vi inte granska".
Senast redigerad av Kokekaffe 2025-11-22 kl. 11:17.
Citera
2025-11-22, 11:26
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
Jönsson är på tok för mycket en seriefigur för att lyckas, dessutom är han inte "en man av folket" som går igenom rutan hos vanligt folk. Så nej, han kommer inte "lyckas" nå en större publik än den han redan har. Så klart.

Dock har han ofta bra poänger och resonemang, och givetvis kommer det att florera bra gäster. Jag tänker definitivt kolla iaf.
Citera
2025-11-22, 11:28
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ännu en trollfabrik som inte tillåter översyn av granskningsnämnden?

Jönsson har ju redan en vlogg där miljardärer betalar honom för att tycka saker. Vad är skillnaden?
En "granskingsnämnd" som är full med etablissemangsmänniskor med "rätt" vänsterliberala åsikter antar jag.

Bra initiativ av Jönsson. Alla som försöker sticka hål på de odrägliga pösmunkarna i det mediala etablissamanget är alltid välkomna!
Senast redigerad av Karman 2025-11-22 kl. 11:38.
Citera
2025-11-22, 11:29
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
varför skulle man gå in och stödja en liberal globalist som sagt att han gäspar åt migrationsfrågan och att brottsligheten inte beror på invandring? det låter ju helt befängt

https://youtu.be/j_n4HgX6odI?si=mNg3IYlrlK7wuQ2k

hanif bali är väl ok för det mesta, men vi vet alla hur förutsägbart det här kommer bli. intervjua några neokonservativa med utländska lojaliteter som aron flam, släng in några ointressanta diskussioner med heberlein eller någon annan hispig liberal kärring, etc.

De är grindvakter mot en verklig höger i Sverige. Låtsashögern har mer gemensamt med den öppna vänstern än med högerpolitik. Den stora skiljelinjen mellan dem och den vänster som törs erkänna att den är vänster är synen på identitetspolitik. Eftersom de är borgerliga meritokrati-troende individualister tror de man kan skippa identitetspolitik i det mångkulturella träsk Sverige blivit, när svaret naturligtvis måste vara att mota vänsterns identitetspolitik med en identitetspolitik från höger.
Senast redigerad av GusFring 2025-11-22 kl. 11:33.
Citera
2025-11-22, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Jönsson är på tok för mycket en seriefigur för att lyckas, dessutom är han inte "en man av folket" som går igenom rutan hos vanligt folk. Så nej, han kommer inte "lyckas" nå en större publik än den han redan har. Så klart.

Dock har han ofta bra poänger och resonemang, och givetvis kommer det att florera bra gäster. Jag tänker definitivt kolla iaf.
Det är fler än Jönsson som kommer delta så fokusera inte på endast honom.
Citera
2025-11-22, 11:33
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det är fler än Jönsson som kommer delta så fokusera inte på endast honom.

Som sagt, personligen kommer jag att kika på programmen, då jag tycker han fläckvis har poänger. Dock tvivlar jag på att det kommer gå hem i stugorna, Jönsson och hans (förmodade, då vi i stort redan vet vilka som kommer gästa och vara delaktiga, Sverige är väldigt litet) gäster är inte "gå igenom rutan"-material hos vanligt folk, i vare utsträckning.
Citera
2025-11-22, 11:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Henrik verkar vara allergisk mot hederliga jobb, där man faktiskt gör nytta för andra människor.

Klarar han bara av att vara ett tjattrande huvud på youtube?? Det är ingen syssla för en vuxen man.
Tur att algoritmerna på tuben är så brutala, snackepellen dyker aldrig upp för mig oönskat.
Citera
2025-11-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Som sagt, personligen kommer jag att kika på programmen, då jag tycker han fläckvis har poänger. Dock tvivlar jag på att det kommer gå hem i stugorna, Jönsson och hans (förmodade, då vi i stort redan vet vilka som kommer gästa och vara delaktiga, Sverige är väldigt litet) gäster är inte "gå igenom rutan"-material hos vanligt folk, i vare utsträckning.
Det intressanta är vilka "vågar" komma till debatter/intervjuer samt MSMs hantering av "avslöjanden".
Citera
2025-11-22, 11:42
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Vad menar du med "lyckas"? De kanske lyckas hanka sig fram ett tag, à la Bulletin, men de kommer ju såklart inte att nå andra tittare än de redan frälsta. Jönsson våtdrömmer säkert om ett svenskt Fox News, vilket såklart är helt orealistiskt.
Inte som Foxnews givetvis, men att det finns utrymme för en mer seriös mediesatsning som inte är vänsterliberal i sin inriktning är helt uppenbart. Många är spytrötta på dagens odugliga och starkt vinklade etablissemangsmedia. Därmed inte sagt att det blir Jönssons kanal som lyckas, men rätt spelat kan det bli han och hans gäng som lyckas. Eller någon annan.
Citera
2025-11-22, 11:44
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
Mediemyndigheten skriver själva på sin webbsida att dom inte granskar sådana mediekanaler. Kan du ge några exempel på youtubekanaler som granskas?
https://mediemyndigheten.se/anmala-program/
Bläddra ner till flikarna "detta kan vi granska" samt "detta kan vi inte granska".

Detta är ju inte viktigt, utan låt oss direkt slå fast att ”Väljer man att stå utanför så har man uppenbarligen inte rent mjöl i påsen och är bara ute efter att sprida desinformation - alltså definitionen av en trollfabrik.”

Var inne i en annan tråd häromdagen, samma visa där.
Man vill bestämma även vad sina motståndare skall tycka, tänka, och HUR dom skall få fram det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in