2025-11-23, 07:37
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minotaur04
Henrik är en stor förebild både som entreprenör och de frihetliga ideal han står för!

Mycket bra att han vill konkurrera mot korrupta sossemedian! Självklart ska vi störra han i hans kamp emot etablissemanget!

Kul med alla kränkta sossar som ska projektera sina egna misslyckanden på honom! Henrik är en mycket produktiv karl som gjort mycket för Sverige! Vi borde vara tacksamma för honom!
Han är ganska skön, men hans lite väl polerade stil är lite fånig... Vete fan om han skulle tilltala "mannen på gatan" eller "livets skola"..
Citera
2025-11-23, 08:10
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ännu en trollfabrik som inte tillåter översyn av granskningsnämnden?

Jönsson har ju redan en vlogg där miljardärer betalar honom för att tycka saker. Vad är skillnaden?

Håller med hans tyckande är ofta inte en bild av verkligheten.
Citera
2025-11-23, 08:28
Medlem
Eustaches avatar
"Motståndsrörelse" Hahahahahahha!!
Citera
2025-11-23, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Allt som är ett alternativ till public service borde hyllas.

Allt som är ett alternativ till public service, TV4, Aftonbladet och DN ska välkomnas. Dessa medier är mycket farliga för Sverige på grund av deras agendor. De har förstört Sverige men det sjuka är att de vill göra det ännu värre.
Citera
2025-11-23, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Han är ganska skön, men hans lite väl polerade stil är lite fånig... Vete fan om han skulle tilltala "mannen på gatan" eller "livets skola"..
Japp han behöver tagga ner på champagneimagen om han ska gå hem i alla stugor.
Citera
2025-11-23, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusmag
Jag kollar regelbundet på Jönssons krönikor. Han är bra tycker jag för det mesta, och jag tycker ändå han har varit ärlig från början med att hans produktioner inte är "opartiska". Det hedrar honom, och jag har inga problem med hans sätt att finansiera sig, just av den anledningen att han är uttalat partisk.

Tycker den här satsningen verkar kul, och jag hoppas att det går vägen! Men tyvärr säger realisten inom mig att det finns risk för flopp. Inte för att det inte finns publik, eller plats för en sådan här mediesatsning, utan för att han "tar i för mycket". Lite för många olika program och krönikor, och på det även nyhetsartiklar. Nja, han borde satsa på ett par delar av konceptet, men inte "allt på en gång".

Jag kollar också regelbundet på hans krönikor inklusive en del liknande. Det behövs tycker jag för att få balans på det hela utifrån vad man matas med på annat håll.
Jag tror inte heller på denna satsningen.
Problemet är inte att de kommer hålla kvalite, utan det faktum vad svenskarna överlag har blivit.
De programmen kommer innehålla alldeles för mycket att folk måste tänka och ta till sig information, vilket är alldeles för jobbigt för merparten.
Ska det bli något med den kanalen så behövs det varvas lite med pang-pang filmer odyl.
Citera
2025-11-23, 09:07
Medlem
Dotards avatar
Henrik Jönsson, en tiggare i kostym.
Citera
2025-11-23, 09:31
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ännu en trollfabrik som inte tillåter översyn av granskningsnämnden?

Jönsson har ju redan en vlogg där miljardärer betalar honom för att tycka saker. Vad är skillnaden?

Du måste vara en Sozze som blir kränkt av det fria ordet, ”trollfabrik”.

Spring tillbaks till Aftonbladet och trolla där.
Citera
2025-11-23, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Så är det ju.
Och jag ser ett så stort flöde som möjligt som positivt, så man måste ta ställning själv.

Verkar det extremt åt ena eller andra hållet, desto bättre.
Det ger nyfikenhet och uppmuntrar eftersökningar.
Det är tyvärr inte vad jag själv har sett och var lite anledningen till att jag tog bort bland annat X. Ren masspsykos.
En av de mest gillade kommentarerna i Henriks film säger bland annat "Henrik kliver fram som en sanningsbärare". Alltså noll skepticism. Det Henrik säger är sanning. Till skillnad från MSM som en annan av dom mest gillade kommentarerna säger "Etablerad media är inget annat än journalistisk terrorism..".

X är ett kanonexempel på problemet. Jag backade Elon när han köpte Twitter. Tyckte han gjorde det av rätt anledning, att främja det fria ordet. Men resultatet blev i mitt tycke en katastrof. En oanvändbar shitshow där man kan köpa sig trovärdighet. Och människor/bottar fårskockar efter med reaktioner/kommentarer som ger dessa påståenden, som är omöjliga att verifiera, ännu större spridning.

Tacka vet jag Flashback!
Superior allt annat.
Här väger mitt ord precis lika mycket som ditt.
Inget implementerat system som ökar exponering av en enskild kommentar. Precis som det ska vara.
Citera
2025-11-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
vad är det för efterblivna halmgubbe-argument om public service? för min del får det gärna läggas ner, men det är helt irrelevant.

jönsson är en liberal globalist, han hatar nationalism och har förnekat att brottsligheten beror på invandringen. vi behöver inte den sorten.

Du måste va både blind och döv.
Citera
2025-11-23, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Allt som är ett alternativ till public service, TV4, Aftonbladet och DN ska välkomnas. Dessa medier är mycket farliga för Sverige på grund av deras agendor. De har förstört Sverige men det sjuka är att de vill göra det ännu värre.

Nu pratade jag iofs inte om etablerade medier som tv4 och DN.
Citera
2025-11-23, 10:39
Medlem
Brunafingrarna

[quote=Brunafingrarna|93560607]
Ingen seriös motståndare ägnar tid med Jönsson, chansen är då större att sumpmarken RIKS engagerar meningsmotståndare till debatt. Hans trovärdighet som publicist och debattör är rumphuggen

Du vet vad det blir när man blandar rött och grönt va? Du har möjligtvis inte varit där med dina
Brunafingrarna?

Lite ironi
Senast redigerad av Hickeyersel 2025-11-23 kl. 10:45. Anledning: tappade en del av texten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in