Citat:
Ursprungligen postat av
Vissenellervilse
Känns som att man sitter på första parkett och beskådar en tragedi. Men det är spännande och kanske skrattar AA sist.
Om jag ser rätt i grafen för Hexatronic låg kursen på runt 19 innan vattenskoteruppgången ägde rum för några veckor sedan (skutt upo till dryga 22). Men nu är kursen under 17. Men vattenskoter-drömmarna är kvar som om kursen fortfarande är på 22. Nog jag som är långsam för jag får inte riktigt ihop logiken.
Ja han är noga med att poängtera att han inte bryr sig om hur kursen går från dag till dag, utan att det är
100kr i kurs inom 2 år som räknas, och det är han övertygad om kommer ske
Av den anledningen så svarade han alltid att han inte brydde sig om vilket gav han hade (vet ej om det fortfarande gäller?)
Möjligt att han får rätt så småningom, men vi som inte har skygglapparna på, vet så väl att problemet är om han har råd att äga några aktier i Hexatronic den dagen kursen,
eventuellt, skulle börja stiga igen.
Dessutom missar han mängder med alternativa placeringar som hade kunnat berika hans portfölj istället för som nu, där han får sitta och vänta och vänta och HOPPAS, allt medan värdet bara blir lägre och lägre.
Som sagt, tur för AA och sambon att det finns regelverk som gör att man inte får belåna tjänstepensionen.