2026-02-21, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men om man bara vill men inte lyckas överprestera index så borde man kanske byta strategi innan man förlorar allt?

Det håller jag med om, så det bästa för de flesta är att köra stora stabila bolag och indexfonder. Man får komma ihåg att det finns folk på Wall Street med massa års erfarenhet i branschen som har ai algoritmer för miljontals kronor, assistenter som enbart jobbar med att analysera data och hitta saker. Det är dem man tävlar mot när det gäller att hitta edge. Men nu är det inte det vi diskuterar här va?
Citera
2026-02-21, 13:56
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayFrosty-SWE
Varför? Bara för att ni tycker det är svårt med småbolag? Det är en exceptionell situation just nu där alla småbolag slaktas. Det kommer att vända, och när det gör det går det snabbt. Att jämföra med indexfonder är som att jämföra äpplen och päron. Vill man överprestera index så köper man inte indexfonder. Jämför tex btc med valfri indexfond. Vill man överprestera måste man ta risk, det gör AA. Och är ingen tvekan om att kursen i Hexan kommer att gå starkt när sentimentet vänder. När? Det vet ingen, jag tror snart om inte USA startar krig med Iran.

Fast nu är ju Hexatronic inget småbolag.

Hexatronic fick en bubbelvärdering och nådde en omotiverat hög kurs på över 150 kr som aldrig matchades av någon vinst som motiverade kursen.

I mitten av december så meddelade du tvärsäkert atr kursen skulle rusa minst 50% före 1 januari 2026, i själva verket har kursen inte nått över 30 kr sedan juli 2025.

Den högsta riltkursen nu är på 32 kr och koncensus ligger i spannet 28-32 kr.

Att då sitta och drömma om 50kr, 60 kr till midsommar , 150kr, 200 kr inom fem år osv är just bara det, drömmar.

Att den av dig tvärsäkert förutspådda rusningen på 50% totalt uteblev visar att det du ägnar dig åt är desperata fantasier och inte seriösa prognoser. Tiden har ju gått nu och det blev inga 50% upp.

Att kalla oss idioter samtidigt som man tvärsäkert meddelar en kursrusning på 50% inom ett par veckor som du gjorde, en rusning som sedan aldrig inträffade, visar ju rätt tydligt vem som är idioten i rummet.

Men du ska få en chans till:
När går kursen över 50kr igen?
Citera
2026-02-21, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fast nu är ju Hexatronic inget småbolag.

Hexatronic fick en bubbelvärdering och nådde en omotiverat hög kurs på över 150 kr som aldrig matchades av någon vinst som motiverade kursen.

I mitten av december så meddelade du tvärsäkert atr kursen skulle rusa minst 50% före 1 januari 2026, i själva verket har kursen inte nått över 30 kr sedan juli 2025.

Den högsta riltkursen nu är på 32 kr och koncensus ligger i spannet 28-32 kr.

Att då sitta och drömma om 50kr, 60 kr till midsommar , 150kr, 200 kr inom fem år osv är just bara det, drömmar.

Att den av dig tvärsäkert förutspådda rusningen på 50% totalt uteblev visar att det du ägnar dig åt är desperata fantasier och inte seriösa prognoser. Tiden har ju gått nu och det blev inga 50% upp.

Att kalla oss idioter samtidigt som man tvärsäkert meddelar en kursrusning på 50% inom ett par veckor som du gjorde, en rusning som sedan aldrig inträffade, visar ju rätt tydligt vem som är idioten i rummet.

Men du ska få en chans till:
När går kursen över 50kr igen?
Jag har svarat på det, och även skrivit vilken målkurs jag har. Dessutom har jag gett en förklaring till varför tidsaspekten ändrades.
Citera
2026-02-21, 15:19
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Jag har svarat på det, och även skrivit vilken målkurs jag har. Dessutom har jag gett en förklaring till varför tidsaspekten ändrades.
Tycker du att alla på fb är lowlifes? Om du skriver här, är du då ”samma skrot och korn”?
Citera
2026-02-21, 15:44
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Jaja...
Du kommer således alltid dra fram ditt och datr som förklaeing till att kursen "aldrig" når 60-100-150-200 kr.

Men vi kan börja med att glömma 60 kr före midsommar.
Citera
2026-02-21, 18:12
Medlem
Vi behöver inte diskutera enskilda aktier på forumet .Det är inte det det handlar om.Det handlar om aktieanalytikern och hans sjuka investerings filosofi.Hur den påverkar honom och hans omgivning ,följare osv .Det intressanta i framtiden blir ju hur vida han kan fortsätta att driva sin kanal och ta betalt för rådgivning (för ingen betalar väl 300kr i halvtimmen för att prata väder?) Tjatet om hexatronic och hans höga värderingar i var och varannan vidio liknar en önskan om att driva kursen oavsett hur han utrycker sig ,,det är inte bra .Liknande gjorde löparen på sin tid och alla vet hur det gick ,sedan kan man säga vad man vill .
Citera
2026-02-21, 18:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Lugna dig, jag har inte haft fel och året är inte slut. Men om du ska anmärka på petitesser så hör du inte hemma på börsen. Du borde vara tacksam att jag delat en aktie som kommer gå upp 50 %, vad du gör med den informationen är upp till dig.

Så svarade du 18 december 2026 när jag kommenterade att hexan ännu inte lyft dina tvärsäkra 50%.

När den väl gjort det så har väl index lyft 60%
Citera
2026-02-21, 18:18
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Det blev som förväntat. Hexatronic upp nästan 40% på en månad. Finns mycket kvar att hämta och inom 20 dagar har vi kurs över 50 kr. Så vad säger ni nu alla lowlifes?

Att det gått över 60 dagar nu och kursen är långt under 30 kr.
Vad säger du?
Erkänner du att du hade helt fel och killgissade helt åt hevete fel och att vi som tvivlade hade rätt?

(Alla ser ju i och försig att du hade fel och vi rätt?).

Men nu är det allstå stora grejer på gång och 100% kurslyft före medsommar....

Mmm....
Citera
2026-02-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Att det gått över 60 dagar nu och kursen är långt under 30 kr.
Vad säger du?
Erkänner du att du hade helt fel och killgissade helt åt hevete fel och att vi som tvivlade hade rätt?

(Alla ser ju i och försig att du hade fel och vi rätt?).

Men nu är det allstå stora grejer på gång och 100% kurslyft före medsommar....

Mmm....

Jag hade helt fel angående tidsaspekten. Vilket jag har förklarat.
Citera
2026-02-21, 19:13
Medlem
Citat:

Poängen är att endast en charlatan skulle påstå att en aktie kommer utvecklas på ett visst sätt inom en kort tidsperiod. Genom dina påståenden om Hexatronics kursutveckling bevisar du att du är en dåraktig aktiesopa som inte kan något om aktier.
Citera
2026-02-21, 19:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Ja och det har du vid midsommar också när kursen "fortfarande" inte nått över 50 kr.
Citera
2026-02-21, 19:56
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Poängen är att endast en charlatan skulle påstå att en aktie kommer utvecklas på ett visst sätt inom en kort tidsperiod. Genom dina påståenden om Hexatronics kursutveckling bevisar du att du är en dåraktig aktiesopa som inte kan något om aktier.

Det är väl så att dessa charlataner har riggat hela sin ekonomi så den rasar ihop om kursen inte går som de tvärsäkert säger att den kommer göra.

Och det är du och jag som är idioterna....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in