Citat:
Ursprungligen postat av
lebiatan
Tempot i den här tråden är så högt nu, att jag tror vi driver mer än hälften av hans intäkter genom att titta på gratisvideor. Förut kunde det gå några dagar mellan inlägg men nu är det flera sidor om dagen tror jag, och omöjligt att läsa allt. Grattis herr Aktiefjant! Du har skapat dig en kontinuerlig inkomst genom att bli spottkopp för ett gäng snubbar (mestadels tror jag) som upprörs över hur dålig du är
Av allt man kan välja att försörja sig med är det alltså detta det blivit av dig. Imponerande att någon vill göra så mot sig själv.
Det är samma fast tvärt om i SBB-tråden, där är det knäpptyst när kursen dalar men full aktivitet när SBB tillfälligt och omotiverat rusar.
Det är ganska naturligt att aktiviteten ökar här när kursen i Hexatronic dalar och dalar eftersom AA har låst in hela sin ekonomiska framtid i Hexatronic och hans upplägg förutsätter en uppgång för att inte totalhaverera. Han klarar garanterat inte att kursen går under 15 kr för då kommer han tvingad av banken att sälja av delar av innehavet med förlust. Han har ett GAV i Hexatronic som är långt över 20 kr så förlusten blir kännbar för honom både ekonomiskt och för hans ego.
Högmod går före fall, högmodet har vi sett, nu kommer fallet.