Citat:
Ursprungligen postat av
Motstroms
Det finns inget som biologiskt hindrar dig som kvinna att bli rik på egen hand. Att män inte kan få barn är dock ren biologi. Vad gör du sen när barnen blir vuxna då. Fiser hemma i soffan framför sociala medier medans din man jobbar?
Rika män är mer regel än undantag. Varför ska just du ha rätt till en rik man när du själv inte kan kontra med samma rikedom?
Ja, men varför ska kvinnor ställa upp på att föda dina barn gratis åt dig bara för att du är biologiskt "hindrad" att göra det på egen hand? Det är ingen som hindrar dig att bli pappa. Du får betala för ditt barn precis som kvinnor får göra, och inte försöka snylta till dig det gratis.
Tiden och energin jag lägger på att producera ett barn är ett biologiskt hinder till att jag samtidigt ska kunna vara på jobbet och tjäna pengar. Fattar du inte detta?
Varför ska just du bli förälder när du inte kan "kontra med att producera ett barn själv?" (enl din logik). Eller som en normal man tycker och känner, kontra med att försörja kvinnan och barnet?
Men jag skulle väl gissa att du ändå lägger allt detta åt sidan för att du anser att "andra män kommer ju undan med det". Visst, det är sant på ett sätt. Men vad tycker kvinnor om dig innerst inne då tror du ....

Gissar på att ditt svar på det är "att du inte bryr dig".... haha