2025-04-16, 20:06
Medlem
BorgeHs avatar
TS åsikter påminner om unga tonårsflickor som läst systrarna Brontes böcker eller sett på tv-serien ”Uptown Abbey”. Här driver överklasskvinnorna runt och drömmer om den ”rätte” som kan rädda familjen från ekonomisk ruin.

Men hur många kvinnor lyckas klättra socialt på detta sätt? Få enligt de flesta. En som försökte var den svensk-polska kvinnan Anna som gifte dig med sångaren Paul Anka. Hon var PT och träffade honom på ett gym i Los Angeles. I intervjuer berättade hon att hon sög av Paul varje morgon till frukost!

När Paul tröttnat på Anna Anka skilde de sig. Naturligtvis hade Paul äktenskapsförord så Anna var ensam, fattig, med sitt barn.

TS, vill du ha det så i ditt liv?
Citera
2025-04-17, 16:06
Medlem
Landsbygdens avatar
Behöver inte vara fel att vara hemmafru eller hemma-man.
Men det som bör läggas på minnet är att man i statistiken som presenteras kommer räknas till dom arbetslösa, även om man inte har bidrag eller är inskriven på af. Det är så högern funkat sedan reinfeldt.

Det säger mig absolut ingenting om hur bra en person är, utifrån om den är hemmafru, hemmaman eller någonting annat.
Citera
2025-04-17, 18:21
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Du får gärna citera inlägg där jag skulle ha skrivit att jag är intresserad av hushållsgöra...

Jag har inte sagt att man inte skulle ha tid för att man inte har personal. Jag har sagt att man får mer tid om man har personal. Jag gillar när saker är så bra som möjligt.

Jag är nog varken långsammare eller snabbare än någon annan på hushållsgöra som att städa. Jag ser ingen bedrift eller stolhet i det heller så jag bryr mig inte. Uppfostra barn och göra min man lycklig däremot, där vill jag vara bäst!
Du nämner det i exempelvis inlägg 438, 265, 315.....
Citera
2025-04-17, 18:23
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Har du svårt att läsa? Jag vill inte ha en man som vill rata mig på något sätt, det attraherar mig inte. Jag gillar när en man vill ha mig så mycket som möjligt.

Sen att oddsen är låga för mig att hitta min rika man, är en annan sak!
Har du svårt att läsa? Den mannen du beskriver kan mycket väl se egenskper/erfarenheter hos dig som något negativt och därför rata dig. Du förstör med andra ord din egna chanser att få vad du vill ha
Citera
2025-04-17, 18:27
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Vi är eniga i att chanserna minskar för mig pga att jag har annat för mig.... Annat = Jobba. Det är inte frivilligt och det stör mig. Samhället tvingar mig tyvärr till detta nu. Men givetvis lägger jag all tid jag får över på att spana efter min framtida rika man.

Jag är 110% säker på att det är vad jag vill ha både i verkligheten och även i fantasin men tack för din sk "omtanke" som vanligt.
Om du avskyr att jobba så mycket borde du ju då lägga en massa energi på att förändra din situation. Det gör du inte. Du skriver själv i tråden att dina planer inte precis satts i verket än. Och du är ändå 30, dvs nästan lika gammal som jag som varit gift i många år och har en tonåring.
Du ser det i vanlig ordning som kritik, men detta är faktiskt pepp. Vill du något - hårdsatsa på att nå dina mål.
Citera
2025-04-17, 18:34
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Har du svårt att läsa? Jag vill inte ha en man som vill rata mig på något sätt, det attraherar mig inte. Jag gillar när en man vill ha mig så mycket som möjligt.

Sen att oddsen är låga för mig att hitta min rika man, är en annan sak!
Ja vem vill inte ha det.. Finns nog ingen som vill bli ratad/avvisad å speciellt inte om man är i förhållande med nån eller om det så bara är i dejting stadiet 🫤

För mig behöver han dock inte vara rik. Men gärna ha en egen inkomst. Lycka till å hoppas att du hittar din riking 🤗
Citera
2025-04-19, 09:06
Medlem
Jag har ett rikt privatliv och ett torftigt yrkesliv så jag skulle hellre gå hemma om det inte vore för lönen.

Man horar för sitt uppehälle precis som så många andra.
Citera
2025-07-22, 17:19
Avslutad
Jag håller helt med dig! Eftersom jag var väldigt duktig i skolan när jag var barn hyllade alltid mina lärare mig och sade att det var så fantastiskt att se en ung tjej med sådan lysande framtidsutsikt avseende karriärmöjligheter eftersom att jag, enligt dem, skulle motbevisa vad de ansåg vara ”obsoleta, stereotypa föreställningar om könen”. Då jag kände mig smickrad av detta var det länge min ambition att förverkliga deras vision, varför jag skaffade mig två prestigefyllda högskoleexamina innan 30 och arbeten med hög status.

Insåg dock snabbt att stressen och den emellanåt hårda jargongen på en arbetsplats inte alls passade min tillmötesgående, introverta personlighet och, trots att jag alltid älskat att lära mig saker och utvecklas som person, tyckte jag inte alls att det var tillfredsställande. Min prestation handlande mest om ett behov av att bevisa min kompetens och uppfylla samhällets förväntningar, vilket jag egentligen tycker är ytligt och sorgligt. Då jag, när jag var yngre, dessutom var förhållandevis blyg tror jag också att jag kände ett behov av att upprätthålla rollen som ”den duktiga flickan” för att det helt enkelt var min identitet.

Min största dröm var dock alltid att få en egen familj eftersom min familj under uppväxten var min största kärlek i livet och jag älskar barn. Då jag tidigare trodde att detta skulle kombineras med en imponerande karriär känner jag nu, när jag väl fyllt 30, att absolut inget annat spelar någon roll än att få ta hand om en familj då jag har svårt att tro att det finns en mer meningsfull sysselsättning. Kunde inte bry mig mindre om att ha ett ”riktigt” arbete. Självklart ska ingen kvinna tvingas in i en traditionell kvinnoroll men jag tycker det är beklagligt att det bland så många tycks ringaktas att vilja vara hemmafru. Har turen att ha en partner som är tillräckligt bemedlad för att kunna försörja såväl mig som eventuella barn (åtminstone som det ser ut nu) men många hushåll har kanske inte den ekonomiska möjligheten.
Senast redigerad av ronjaee 2025-07-22 kl. 17:23.
Citera
2025-07-22, 18:36
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Varför är det så ovanligt med kvinnor idag med drömmar om att bli försörjd av en rik, stabil, trygg och kompetent man? Där fokus i livet ligger på det som en kvinna är skapt för att göra, föda barn. Jag vill inte att massa andra vuxna uppfostrar mina barn, på dagis etc, utan det vill jag göra själv. Detta är ingenting jag säger för att provocera, jag menar det verkligen när jag säger att detta är min innersta dröm. Jag tycker det finns någonting mycket vackert i ett sådant typ av liv med en sådan relation. Sen dessutom så blir jag attraherad - på riktigt - endast av intelligenta män med hög inkomst. Detta är ingenting jag kan styra, det är helt enkelt sådana män jag är intresserad av att ha sex med. Så evolutionen är ju tydligen med och pushar för detta koncept. Vad tycker ni män om kvinnor som har dessa typer av ambitioner i livet? Varför får man inte lov att vara kvinna längre?

Var på grillfest häromdagen och efteråt satt vi pch snacka det var väl 6 eller 7 kvinnor kvar varav 2 av dem sa att de ville ha en gammal miljonär så du är inte ensam
Varför inte fler har det Som ambition? För det första kan mannen sticka när som och lämna dig med ungarna, då får du börja från noll i riktig uppförsbacke
Kvinnor har länge blivit itutade att det är göra karriär eller jobba som gäller för utan dem skulle vårt kapitalism samhälle inte längre gå runt
Citera
2025-11-20, 11:38
Medlem
Citat:
Varför är det så ovanligt med kvinnor idag med drömmar om att bli försörjd av en rik, stabil, trygg och kompetent man? Där fokus i livet ligger på det som en kvinna är skapt för att göra, föda barn. Jag vill inte att massa andra vuxna uppfostrar mina barn, på dagis etc, utan det vill jag göra själv. Detta är ingenting jag säger för att provocera, jag menar det verkligen när jag säger att detta är min innersta dröm. Jag tycker det finns någonting mycket vackert i ett sådant typ av liv med en sådan relation. Sen dessutom så blir jag attraherad - på riktigt - endast av intelligenta män med hög inkomst. Detta är ingenting jag kan styra, det är helt enkelt sådana män jag är intresserad av att ha sex med. Så evolutionen är ju tydligen med och pushar för detta koncept. Vad tycker ni män om kvinnor som har dessa typer av ambitioner i livet? Varför får man inte lov att vara kvinna längre?

Varför inte försöka bli rik på egen hand istället för att snylta på någon annans rikedom?
Citera
2025-11-20, 11:40
Bannlyst
Citat:
Därför att ingen man är så här. De tjänar inte tillräckligt med pengar och är otacksamma. Inte konstigt att man vill leva själv utan en jävla fjant som trippar efter en
Citera
2025-11-20, 13:15
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Varför inte försöka bli rik på egen hand istället för att snylta på någon annans rikedom?

1. Eftersom jag vill lägga en stor del av mitt liv på att fokusera på att föda och uppfostra barn. Jag hinner därför inte bli rik "på egen hand" i samma utsträckning som en man kan. Och jag vill att jag och min familj ska leva så bra och lyxigt som möjligt. En man har bättre förutsättningar att kunna försörja till en sådan livsstil än jag själv, pga just nämnda anledningar.

2. Eftersom jag tycker rika män är mer attraktiva än fattiga män. Detta är en stor bidragande faktor.

3. Om du är man, varför försöker du inte producera dina egna barn i din egna kropp istället för att snylta och parasitera dig på kvinnors kroppar? Kvinnor betalar ett högt pris för att bli mamma, medan de män som inte vill försörja sin familj betalar 0 kronor för att bli pappa! Vakna, saker är inte gratis här i livet
Senast redigerad av SoulOfSophia 2025-11-20 kl. 13:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in