2025-03-26, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Ett fint hus eller ett finare hus.
Jag älskar mitt hus och kommer aldrig vilja flytta härifrån☀️.
Citera
2025-03-26, 14:33
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så tillräckligt intresserad av psykologi för att plugga det men inte tillräckligt intresserad för att jobba med det?

Jo jag är mycket intresserad av att jobba med det. Men jag vill hellre lägga huvudfokus på mina barn och familjelivet istället, det känns mer meningsfullt. Jag hade dock gärna velat syssla med någonting viktigt inom psykologiområdet ett par timmar i veckan eller så också, jag tror jag hade varit bra på det. Men detta är ju drömscenariot. Jag får se vad livet kommer erbjuda mig.
Citera
2025-03-26, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jo jag är mycket intresserad av att jobba med det. Men jag vill hellre lägga huvudfokus på mina barn och familjelivet istället, det känns mer meningsfullt. Jag hade dock gärna velat syssla med någonting viktigt inom psykologiområdet ett par timmar i veckan eller så också, jag tror jag hade varit bra på det. Men detta är ju drömscenariot. Jag får se vad livet kommer erbjuda mig.
Då vet du ju vad du ska jobba som i USA iallafall.
Citera
2025-03-26, 14:47
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför tror du det? Kvinnor utbildar sig ju i högre utsträckning än män.

Jag tror det eftersom det finns studier gjorda som visar att kvinnor vill dejta män som är lika intelligenta eller intelligentare än dom själva, medan männen inte har någon sådan preferens. Andra studier visar positivt samband mellan intelligens(IQ) och utbildningsnivå. På detta drar jag slutsatsen att det finns fler förhållanden där mannen är högre utbildad än kvinnan och vice versa.

Som du säger så utbildar sig kvinnor i högre utsträckning än män. Därför finns det många män som är ofrivilligt singlar och många kvinnor som inte kan hitta en partner dom känner "duger" åt dom.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2025-03-26 kl. 15:04.
Citera
2025-03-26, 15:23
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Det är inget behov, det är något som känns gott bara Det ligger i människans natur. Varför har du så svårt att erkänna såna delar med dig själv?
Det är ett behov när du är så beroende av att få över folk till "din sida" här i tråden.
Jag har inget behov av att få beröm av främlingar.
Citera
2025-03-26, 15:32
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det är ett behov när du är så beroende av att få över folk till "din sida" här i tråden.
Jag har inget behov av att få beröm av främlingar.

Hur menar du med beroende? När någonting är sant vill jag gärna att andra personer vet om detta också. Vad tycker du är fel med detta?
Citera
2025-03-26, 15:35
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Hur menar du med beroende? När någonting är sant vill jag gärna att andra personer vet om detta också. Vad tycker du är fel med detta?
Tja, tråden är 30 sidor lång med inlägg från dig dygnet runt(hur hinner du med ditt fina jobb....) där du argumenterar emot varje liten sak. I frågor om värderingar kan mn sällan få människor att ändra sig och en person som inte känner behov av beröm och medhåll kan leva med att människor är olika.
Citera
2025-03-26, 15:45
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Tja, tråden är 30 sidor lång med inlägg från dig dygnet runt(hur hinner du med ditt fina jobb....) där du argumenterar emot varje liten sak. I frågor om värderingar kan mn sällan få människor att ändra sig och en person som inte känner behov av beröm och medhåll kan leva med att människor är olika.

Jag har mycket energi och håller ett högt tempo i livet

Vad menar du med mitt fina jobb? Du vet inte ens vad jag jobbar med och ändå är du avis?

I vilken fråga om värderingar tycker du jag har försökt få någon att ändra sig?

Människors olikheter är ju det jag är nyfiken på. Varpå mina frågor och diskussioner i denna tråd.

Ordet beröm verkar vara hysch och syndigt för dig. Jag gillar beröm.
Citera
2025-03-26, 15:49
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Jag har mycket energi och håller ett högt tempo i livet

Vad menar du med mitt fina jobb? Du vet inte ens vad jag jobbar med och ändå är du avis?

I vilken fråga om värderingar tycker du jag har försökt få någon att ändra sig?

Människors olikheter är ju det jag är nyfiken på. Varpå mina frågor och diskussioner i denna tråd.

Ordet beröm verkar vara hysch och syndigt för dig. Jag gillar beröm.
Men du verkar inte sova eller ha ett liv....

Du annder din examen, att du har ett bra jobb samt att det var lätt att få detta jobb som argument i tråden. Har du glömt det?

Tja, du försökte till och med få mig att tycka att jag attraheras av pengar och att jag vill ha beröm av främmande. Har du glömt det med?
Citera
2025-03-26, 15:59
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Men du verkar inte sova eller ha ett liv....

Du annder din examen, att du har ett bra jobb samt att det var lätt att få detta jobb som argument i tråden. Har du glömt det?

Tja, du försökte till och med få mig att tycka att jag attraheras av pengar och att jag vill ha beröm av främmande. Har du glömt det med?

Hur har jag använt dessa saker som argument? Du ställer många frågor men du svarar på få.

När har jag försökt få dig att tycka att du attraheras av pengar? Jag skiter väl i vad du attraheras av.

Det är sanning att det är vanligt att man blir glad av bekräftelse och beröm. Tror dom flesta skulle hålla med om det utan att tycka att det vore konstigt. Jag försöker inte få dig att tycka någonting, jag bryr mig inte om vad du tycker. Jag skriver det som jag tycker och det som är sant.
Citera
2025-03-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du skriver ju att du vet hur vi tänker men du är oförmögen att ta in vad jag skriver. Vi behöver inte jaga kvinnor. Jag vet att mina ekonomiska tillgångar gör mig attraktiv, jag behöver inte visa plånboken.

Ta Elon Musk som exempel, han har typ 13 ungar med 13 olika kvinnor. Du tänker att en sån person skulle nöja sig med dig för att du är du eller hur? Om du istället gör ett tankeexperiment och försöker sätta dig in in hans situation så skulle du fatta att det inte finns någon fördel för honom att göra det om du inte lägger fram vad den fördelen skulle vara.

Golddiggers kommer givetvis självmant till någon med mycket goda ekonomiska tillgångar. Så är det, ja.

Nope. Elon Musk har 12-14 barn med tre olika kvinnor.

Han fick 6 barn med sin första fru Justine, som han var gift med i 8 år. Deras förstfödde dog i plötslig spädbarnsdöd.
Han har tre barn med sitt ex Grimes. De har varit tillsammans i minst 4 år.
Och han har tre barn ihop med en annan kvinna.

Sedan har han nyligen fått ytterligare ett barn. Jag minns inte vem som är mamman till det barnet.

Vissa av barnen har kommit till genom surrogatmammor.

Till TS: det är alltså lyxhustru du vill vara. Och helst vill du vara det i USA? Har du tänkt på att dina blivande barn kan vilja ha nära till dina föräldrar och att du kan behöva dina föräldrars stöd och umgänge under småbarnstiden? Och även senare? Vad händer om det blir skilsmässa? Har du tänkt igenom detta ordentligt?

Är det inte bättre du träffar en halvrik svensk man som vill ha en hemmafru och har råd med det?
Senast redigerad av TomatKungen 2025-03-26 kl. 16:07.
Citera
2025-03-26, 16:08
Medlem
Citat:
Varför är det så ovanligt med kvinnor idag med drömmar om att bli försörjd av en rik, stabil, trygg och kompetent man? Där fokus i livet ligger på det som en kvinna är skapt för att göra, föda barn. Jag vill inte att massa andra vuxna uppfostrar mina barn, på dagis etc, utan det vill jag göra själv. Detta är ingenting jag säger för att provocera, jag menar det verkligen när jag säger att detta är min innersta dröm. Jag tycker det finns någonting mycket vackert i ett sådant typ av liv med en sådan relation. Sen dessutom så blir jag attraherad - på riktigt - endast av intelligenta män med hög inkomst. Detta är ingenting jag kan styra, det är helt enkelt sådana män jag är intresserad av att ha sex med. Så evolutionen är ju tydligen med och pushar för detta koncept. Vad tycker ni män om kvinnor som har dessa typer av ambitioner i livet? Varför får man inte lov att vara kvinna längre?

Till TS: det är alltså lyxhustru du vill vara. Och helst vill du vara det i USA? Har du tänkt på att dina blivande barn kan vilja ha nära till dina föräldrar och att du kan behöva dina föräldrars stöd och umgänge under småbarnstiden? Och även senare? Vad händer om det blir skilsmässa? Har du tänkt igenom detta ordentligt?

Är det inte bättre du träffar en halvrik svensk man som vill ha en hemmafru och har råd med det?

Och lyssna på hemmafrun Incendio i tråden. Hon vet vad som är viktigt som hemmafru.

Dessutom är det bra om du jobbar lite, så du har en fot inne i arbete vid eventuell skilsmässa. Och att din make pensionssparar åt dig.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-03-26 kl. 16:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in