2025-03-24, 11:33
Medlem
SoulOfSophias avatar
Varför är det så ovanligt med kvinnor idag med drömmar om att bli försörjd av en rik, stabil, trygg och kompetent man? Där fokus i livet ligger på det som en kvinna är skapt för att göra, föda barn. Jag vill inte att massa andra vuxna uppfostrar mina barn, på dagis etc, utan det vill jag göra själv. Detta är ingenting jag säger för att provocera, jag menar det verkligen när jag säger att detta är min innersta dröm. Jag tycker det finns någonting mycket vackert i ett sådant typ av liv med en sådan relation. Sen dessutom så blir jag attraherad - på riktigt - endast av intelligenta män med hög inkomst. Detta är ingenting jag kan styra, det är helt enkelt sådana män jag är intresserad av att ha sex med. Så evolutionen är ju tydligen med och pushar för detta koncept. Vad tycker ni män om kvinnor som har dessa typer av ambitioner i livet? Varför får man inte lov att vara kvinna längre?
Citera
2025-03-24, 11:36
Medlem
One2Manys avatar
Och vad erbjuder du?
Citera
2025-03-24, 11:36
Avstängd
Det är ingen som stoppar dig. Om du nu är runt 18 år, och ser bra ut så kan du börja ragga på dessa rika män, men du måste förstå att sådana män är oftast 35 år gamla och äldre.

Om du nu inte ser bra ut, så får du se till att träna stenhårt, så att din kropp åtminstone är 10/10, sen börjar du med någon hobby så som att sjunga eller något annat feminint.

Kör på, you can do it!

Är du 27år eller äldre, så blir det genast mycket svårare för dig att uppnå din dröm.

Den enda som stoppar dig, är du själv och dina tankar om vad andra tycker om dig.
Citera
2025-03-24, 11:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Varför är det så ovanligt med kvinnor idag med drömmar om att bli försörjd av en rik, stabil, trygg och kompetent man? Där fokus i livet ligger på det som en kvinna är skapt för att göra, föda barn. Jag vill inte att massa andra vuxna uppfostrar mina barn, på dagis etc, utan det vill jag göra själv. Detta är ingenting jag säger för att provocera, jag menar det verkligen när jag säger att detta är min innersta dröm. Jag tycker det finns någonting mycket vackert i ett sådant typ av liv med en sådan relation. Sen dessutom så blir jag attraherad - på riktigt - endast av intelligenta män med hög inkomst. Detta är ingenting jag kan styra, det är helt enkelt sådana män jag är intresserad av att ha sex med. Så evolutionen är ju tydligen med och pushar för detta koncept. Vad tycker ni män om kvinnor som har dessa typer av ambitioner i livet? Varför får man inte lov att vara kvinna längre?

Jag attraheras av moderna, smarta kvinnor som kan ta hand om sig själva.

Kvinnor med ambitioner och drivkraft.

Sedan när väl barn kommer in i ekvationen så ser jag det som självklart att jag står för huvudförsörjningen i några år om min kvinna vill vara hemma med barn.

Vill min kvinna ut i arbetslivet efter något år så är gärna pappaledig.

Min karriär är liksom inte viktigare än hennes.
Citera
2025-03-24, 11:43
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Och vad erbjuder du?

Ett 100%igt, istället för ett säg ett 30%igt, fokus på att uppfostra och forma deras barn till bra människor.

Sen vad jag tolkat det som, så verkar män tycka att kvinnor med dessa typ av drömmar, ger dom en trevligare upplevelse, så att säga.
Citera
2025-03-24, 11:46
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ett 100%igt, istället för ett säg ett 30%igt, fokus på att uppfostra och forma deras barn till bra människor.

Sen vad jag tolkat det som, så verkar män tycka att kvinnor med dessa typ av drömmar, ger dom en trevligare upplevelse, så att säga.

Det är det många kvinnor som gör, dessutom kvinnor som är snyggare, intelligentare och bättre i sängen än du. Så varför skulle någon som är så pass rik att han kan försörja er båda välja just dig?
Citera
2025-03-24, 11:47
Medlem
Det är nog bara att lägga ned dom här drömmarna, som tiderna ser ut nu kommer alla att behöva arbeta mer än någonsin snart.
Citera
2025-03-24, 11:49
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det är det många kvinnor som gör, dessutom kvinnor som är snyggare, intelligentare och bättre i sängen än du. Så varför skulle någon som är så pass rik att han kan försörja er båda välja just dig?

Nej det kan dom ju inte göra om dom arbetar, då finns det inte utrymme för 100%.

Jag är inte intresserad av en man som inte finner mig attraktiv, så dessa män går bort.
Citera
2025-03-24, 11:50
Medlem
Citat:

Ok, visa mig var någonstans du inte får lov att "vara kvinna längre". Ingen bryr sig. Vill du vara hemmafru så bli det? Vem stoppar dig? Står någon aktivt och håller emot?

Att de flesta andra kvinnor väljer att inte vara barnmaskiner är väl ändå deras rätt precis som du ser på ditt liv som enbart någon att trycka ut ungar och ta hand om de. Du har 100% rätt att leva det liv du vill så länge du inte skadar eller tvingar andra att leva på ett visst sätt. Gå och hitta din man. Det finns många därute som vill ha kvinnor som du. Säkerligen en hel drös på FB med tanke på bubblan här.

Sen om du ens är en kvinna som tycker detta eller bara ett trollkonto återstår att se.

manufactured outrage/controversy är vad detta vanligtvis faller under skulle jag tro.
Citera
2025-03-24, 11:50
Medlem
Citat:

Dagis finns av en anledning.
Citera
2025-03-24, 11:54
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:

Menar du hemskola skitungarna medan du dricker lådvin?
Citera
2025-03-24, 12:02
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Ok, visa mig var någonstans du inte får lov att "vara kvinna längre". Ingen bryr sig. Vill du vara hemmafru så bli det? Vem stoppar dig? Står någon aktivt och håller emot?

Att de flesta andra kvinnor väljer att inte vara barnmaskiner är väl ändå deras rätt precis som du ser på ditt liv som enbart någon att trycka ut ungar och ta hand om de. Du har 100% rätt att leva det liv du vill så länge du inte skadar eller tvingar andra att leva på ett visst sätt. Gå och hitta din man. Det finns många därute som vill ha kvinnor som du. Säkerligen en hel drös på FB med tanke på bubblan här.

Sen om du ens är en kvinna som tycker detta eller bara ett trollkonto återstår att se.

manufactured outrage/controversy är vad detta vanligtvis faller under skulle jag tro.

Ja jag är ju förväntad att arbeta 100% för att kunna överleva, parallellt med att jag också är den som har barn att föda, det har ju inte männen. Samhället undanhåller mig att bli hemmafru genom att äta upp allt mitt fokus till arbete för att ha tak över huvudet. Fokus som jag egentligen vill lägga på att uppfostra mina barn.

Jag lovar och svär på Gud att jag är en kvinna Saker är normalfördelade och jag tillhör undantaget. Därav min frågeställning kring varför detta är så ovanligt idag? Jag förstår inte varför det skulle vara så konstigt att säga att man inte hinner att föda barn samtidigt som man jobbar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in