Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Varför är det så ovanligt med kvinnor idag med drömmar om att bli försörjd av en rik, stabil, trygg och kompetent man? Där fokus i livet ligger på det som en kvinna är skapt för att göra, föda barn. Jag vill inte att massa andra vuxna uppfostrar mina barn, på dagis etc, utan det vill jag göra själv. Detta är ingenting jag säger för att provocera, jag menar det verkligen när jag säger att detta är min innersta dröm. Jag tycker det finns någonting mycket vackert i ett sådant typ av liv med en sådan relation. Sen dessutom så blir jag attraherad - på riktigt - endast av intelligenta män med hög inkomst. Detta är ingenting jag kan styra, det är helt enkelt sådana män jag är intresserad av att ha sex med. Så evolutionen är ju tydligen med och pushar för detta koncept. Vad tycker ni män om kvinnor som har dessa typer av ambitioner i livet? Varför får man inte lov att vara kvinna längre?
Ok, visa mig var någonstans du inte får lov att "vara kvinna längre". Ingen bryr sig. Vill du vara hemmafru så bli det? Vem stoppar dig? Står någon aktivt och håller emot?
Att de flesta andra kvinnor väljer att inte vara barnmaskiner är väl ändå deras rätt precis som du ser på ditt liv som enbart någon att trycka ut ungar och ta hand om de. Du har 100% rätt att leva det liv du vill så länge du inte skadar eller tvingar andra att leva på ett visst sätt. Gå och hitta din man. Det finns många därute som vill ha kvinnor som du. Säkerligen en hel drös på FB med tanke på bubblan här.
Sen om du ens är en kvinna som tycker detta eller bara ett trollkonto återstår att se.
manufactured outrage/controversy är vad detta vanligtvis faller under skulle jag tro.