2025-11-20, 13:17
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloweenPumpa
Därför att ingen man är så här. De tjänar inte tillräckligt med pengar och är otacksamma. Inte konstigt att man vill leva själv utan en jävla fjant som trippar efter en

Du har rätt i att ingen (eller väldigt få) män är såhär... Det skulle vara för mycket för dessa män att unna en kvinna att bli försörjd av honom, men att själv bli pappa gratis genom att "snylta" på kvinnans kropp, det går utmärkt.
Citera
2025-11-20, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Du har rätt i att ingen (eller väldigt få) män är såhär... Det skulle vara för mycket för dessa män att unna en kvinna att bli försörjd av honom, men att själv bli pappa gratis genom att "snylta" på kvinnans kropp, det går utmärkt.
Män är för omanliga nuförtiden. De anser att de ska ha rätt till allt gratis, och sedan förväntar de sig att kvinnorna skulle göra jobbet att jaga dem…
Citera
2025-11-20, 13:57
Medlem
Citat:
Män är för omanliga nuförtiden. De anser att de ska ha rätt till allt gratis, och sedan förväntar de sig att kvinnorna skulle göra jobbet att jaga dem…

Har inte det minsta med omanlighet att göra.

Många kvinnor idag gillar att vältra sig i all tänkbar lyx. Det är väldigt få män som klarar att fixa det som krävs på enbart en lön. Därför måste bägge jobba.

Visst, det finns en och annan miljardär. Men de räcker knappast till alla lyxälskande kvinnor.
Citera
2025-11-20, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFitzgerald99
Har inte det minsta med omanlighet att göra.

Många kvinnor idag gillar att vältra sig i all tänkbar lyx. Det är väldigt få män som klarar att fixa det som krävs på enbart en lön. Därför måste bägge jobba.

Visst, det finns en och annan miljardär. Men de räcker knappast till alla lyxälskande kvinnor.
Det är inte vad jag menar med omanlighet. Jag menar gentlemannamässigt
Citera
2025-11-20, 14:03
Medlem
Citat:
Det är inte vad jag menar med omanlighet. Jag menar gentlemannamässigt

Jaha, var det därför du skrev att män "tjänar för lite"?. Vad har det med att vara gentleman att göra?
Citera
2025-11-20, 14:10
Bannlyst
Citat:
Jaha, var det därför du skrev att män "tjänar för lite"?. Vad har det med att vara gentleman att göra?
Nej det var inte det jag menade med omanlig. Vad jag menar med omanlig är att män inte kämpar tillräckligt hårt för kvinnor. En man håller upp dörren, erbjuder sin tröja till kvinnan om det är kallt, osv osv.
Citera
2025-11-20, 14:22
Medlem
Citat:
Nej det var inte det jag menade med omanlig. Vad jag menar med omanlig är att män inte kämpar tillräckligt hårt för kvinnor. En man håller upp dörren, erbjuder sin tröja till kvinnan om det är kallt, osv osv.

Män i det här landet gör ju precis allt för kvinnor. Ändå är ni inte nöjda. Dessutom är det män som har uppfunnit och tillverkat all den lyx, som ni kvinnor älskar att utnyttja.
Citera
2025-11-20, 14:32
Bannlyst
Citat:
Män i det här landet gör ju precis allt för kvinnor. Ändå är ni inte nöjda. Dessutom är det män som har uppfunnit och tillverkat all den lyx, som ni kvinnor älskar att utnyttja.
Jag är verkligen ingen märkestjej eller liknande, så anklaga inte mig. Men jag har varit med om män som har varit omanliga på olika sätt. Antingen genom att lägga sig platt för mig, en typisk SIMP, eller män som inte ens kan erbjuda någonting
Citera
2025-11-20, 14:36
Medlem
Citat:
Jag är verkligen ingen märkestjej eller liknande, så anklaga inte mig. Men jag har varit med om män som har varit omanliga på olika sätt. Antingen genom att lägga sig platt för mig, en typisk SIMP, eller män som inte ens kan erbjuda någonting

Först säger du att män "tjänar för lite". Sen att de är omanliga som inte håller upp dörren och kämpar för dig. Nu säger du att de är omanliga för att de "lägger sig platt för dig".

Du verkar nog bara rent allmänt förvirrad. Hoppas du får all den hjälp du behöver.
Citera
2025-11-20, 14:38
Bannlyst
Citat:
Först säger du att män "tjänar för lite". Sen att de är omanliga som inte håller upp dörren och kämpar för dig. Nu säger du att de är omanliga för att de "lägger sig platt för dig".

Du verkar nog bara rent allmänt förvirrad. Hoppas du får all den hjälp du behöver.
Alltså, det var helt okopplat till omanligheten jag pratade om - så du fattar. Jag säger bara att det inte går, för att få män tjänar tillräckligt för att täcka upp två inkomster.

Det här med omanligheten har mest med att göra att kvinnor inte vill gifta sig alls.

Ja män som vaggar fram och tillbaka som en liten skolflicka är fan inte manliga! Det är vad jag har fått utstå. Usch och tvi!!!
Citera
2025-11-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
1. Eftersom jag vill lägga en stor del av mitt liv på att fokusera på att föda och uppfostra barn. Jag hinner därför inte bli rik "på egen hand" i samma utsträckning som en man kan. Och jag vill att jag och min familj ska leva så bra och lyxigt som möjligt. En man har bättre förutsättningar att kunna försörja till en sådan livsstil än jag själv, pga just nämnda anledningar.

2. Eftersom jag tycker rika män är mer attraktiva än fattiga män. Detta är en stor bidragande faktor.

3. Om du är man, varför försöker du inte producera dina egna barn i din egna kropp istället för att snylta och parasitera dig på kvinnors kroppar? Kvinnor betalar ett högt pris för att bli mamma, medan de män som inte vill försörja sin familj betalar 0 kronor för att bli pappa! Vakna, saker är inte gratis här i livet

Det finns inget som biologiskt hindrar dig som kvinna att bli rik på egen hand. Att män inte kan få barn är dock ren biologi. Vad gör du sen när barnen blir vuxna då. Fiser hemma i soffan framför sociala medier medans din man jobbar?

Rika män är mer regel än undantag. Varför ska just du ha rätt till en rik man när du själv inte kan kontra med samma rikedom?
Citera
2025-11-20, 15:51
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Det finns inget som biologiskt hindrar dig som kvinna att bli rik på egen hand. Att män inte kan få barn är dock ren biologi. Vad gör du sen när barnen blir vuxna då. Fiser hemma i soffan framför sociala medier medans din man jobbar?

Rika män är mer regel än undantag. Varför ska just du ha rätt till en rik man när du själv inte kan kontra med samma rikedom?

Ja, men varför ska kvinnor ställa upp på att föda dina barn gratis åt dig bara för att du är biologiskt "hindrad" att göra det på egen hand? Det är ingen som hindrar dig att bli pappa. Du får betala för ditt barn precis som kvinnor får göra, och inte försöka snylta till dig det gratis.

Tiden och energin jag lägger på att producera ett barn är ett biologiskt hinder till att jag samtidigt ska kunna vara på jobbet och tjäna pengar. Fattar du inte detta?

Varför ska just du bli förälder när du inte kan "kontra med att producera ett barn själv?" (enl din logik). Eller som en normal man tycker och känner, kontra med att försörja kvinnan och barnet?

Men jag skulle väl gissa att du ändå lägger allt detta åt sidan för att du anser att "andra män kommer ju undan med det". Visst, det är sant på ett sätt. Men vad tycker kvinnor om dig innerst inne då tror du .... Gissar på att ditt svar på det är "att du inte bryr dig".... haha
Senast redigerad av SoulOfSophia 2025-11-20 kl. 15:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in