2025-11-10, 14:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NigeraBrevet
Köpt från himood 2ml live resin vape 50%, THCA Hash - Pusher Street OG 50%, 2 ml Faraoh THCA Vape 45%, THCA Trim - Grinded 30%, THCA Badder 85% och THCA Isolat. Dabbat, rökt i bong, rökt i joint, provat flera sätt.

Blev knappt bäng, pengar i sjön, förstår inte hur ni blir bänga på det, jag röker i bong med en dabkopp som byter ut. Men å andra sidan har jag köpt från en massa darknetlangare och inte blivit bäng där heller jag misstänker jag är immun mot thc har fan provat allt.

Förstår att jag är i underläge mot alla hundratals som testar och får effekt. Dags att sluta röka.
Dåligt kvalité kanske. Köpte diverse produkter på upgrade natural(buds och hasch samt vape), tar några bloss och är extremt stukad. Och jag var ändå van vid väldigt bra kvalitétscannabis när jag höll på med det förr i tiden när jag var yngre och har erfarenhet från det mesta så jag är ingen rookie.

Testa edibles och prova att vapea, man slösar mindre så. Rekommenderar också att blanda THCa med cbd, cbn, cbc, cbg osv. Utan minors blir effekten inte lite "fyllig" som av riktig blomma, men har man med diverse minors och terpener så blir effekten lika bra som bra cannabis faktiskt.

Tar du några mediciner?
.
Citera
2025-11-10, 15:11
Medlem
NigeraBrevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Dåligt kvalité kanske. Köpte diverse produkter på upgrade natural(buds och hasch samt vape), tar några bloss och är extremt stukad. Och jag var ändå van vid väldigt bra kvalitétscannabis när jag höll på med det förr i tiden när jag var yngre och har erfarenhet från det mesta så jag är ingen rookie.

Testa edibles och prova att vapea, man slösar mindre så. Rekommenderar också att blanda THCa med cbd, cbn, cbc, cbg osv. Utan minors blir effekten inte lite "fyllig" som av riktig blomma, men har man med diverse minors och terpener så blir effekten lika bra som bra cannabis faktiskt.

Tar du några mediciner?
.
Tar inga mediciner alls. Det är en klurig gåta detta hur så många kan skriva att de blir bänga, det är knappast en konspiration av företagen som hypar med random konton, har som sagt även köpt av massa säljare på darknet och blir knappt bäng där heller fast alla recensioner skriver att de blir bänga.

Men jag ska till spanien strax där blir det att röka från coffe shop. Synd att vape inte fungerar på mig hade varit grymt.
Citera
2025-11-10, 16:22
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhuggaren
Så det ser nog ut som att jag får koka ihop något eget att stoppa i vapen så att man vet vad man konsumerar. Någon i tråden nämnde att rökbar olja avhandlats i en annan tråd? kan någon vänlig själ länka tack.

Det kanske va mig du tänkte på?
Har uppdaterat min procedur lite sedan jag skrivit dessa men du förstår nog poängen.
Isolat, destillat och antingen terpener, liquidizer eller båda.
Decarba isolat och blanda i resten är i princip allt du behöver göra för att sedan trycka i det i 510 cartsen.
(FB) Göra egna vape carts av olika THC-koncentrat
Resten av tråden har relevant info också. Änsålänge är jag ensam att göra detta såvitt jag vet, iallafall här på flashback. Hoppas fler kan börja göra carts och komma med råd.
Senast redigerad av Intemittandrakonto 2025-11-10 kl. 16:40.
Citera
2025-11-10, 18:18
Medlem
Iwasbanned2s avatar

Sluta med reklam!
Citera
2025-11-10, 19:05
Medlem
NigeraBrevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Sluta med reklam!
Det är inte reklam att ge recension. Vi är intresserade av att höra folks kommentarer så var tyst och låt folk skriva.
Citera
2025-11-10, 19:17
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulmad
Du har helt rätt, men temperaturerna samt thca mängden är direkt påverkade på hur mycket thc som bryts ner till cbn. Du har också helt rätt med att man inte får lika mycket thc som i ugnen. (Hittade precis ett väldigt intressant forsknings papper, som sa 15-30% av thc försvinner i pyrolys) värt att notera detta är redan omvandlat thc och inte thca, som de mesta gräs innehåller även olagliga varianten. Dessutom omvandlas thc till cbn nästan vid alla grader över 0. 125c tar det fortfarande några minuter.

Ska tilläggas oralt är biotillgänglighet mycket lägre med 10-20% sämre upptagningsförmåga än lungorna och därför är det svårt att jämföra hur potentiellt skillnaden blir även om mer thc bryts ner när man röker.

Nej du är inte ute och cyklar, vape eller vaporozier förstör minde mängd samt bidrar med mer terpener. Om gräset du röker redan innehåller mycket thc kommer en märkbar andel förstöras, (som jag sa innan tydligen 15-30%) men om det är mycket thca kommer mindre förstöras (där hitta jag ingen källa men koncensus är att mycket mindre andel thc förstörs, då det först måste omvandlas till thc och redan är förångat) vilket är det vanliga då gräs oftast innehåller mer thca även den olagliga varianten. Detta är anledningen varför det blir extremt svårt att säga hur stor påverkan rökningen gör med just thca och det kan antas vara omärkbart förutom under precisa förhållanden.

Sen är joints extremt slösbara i jämförelse till vape då mycket rök blir slösat medans vape håller perfekta temperaturer för omvandling och du väljer själv när du vill att det ska ”bildas” rök.

(Intressanta tilläg som jag inte viste är tydligen att thc binder sig till plast ganska bra samt glas i mindre mängder under förvaring)
Fyfan exakt detta snackades om på brocollipoddens nyaste avsnitt uppladdat samma dag som vi skrev om det, läskigt.
37 minuter in. Thca tas upp lite senare i podden 42min när dom rekommenderar att man knådar thca hash före man rullar för att redan då decarboxylera det lite.
"60% decarboxylering när du röker det" sägs.
https://youtu.be/95ixmISk_q8?si=lDI1n8jPXxVZAYxt

Har faktiskt anat att dom tar lite ämnen från flashback trådar innan för det är inte första gången jag får deja vu när jag lyssnat.
Dom tar upp thca lite här och där i vissa avsnitt så värt att lyssna. Tror det fanns ett helt avsnitt angående det.
Senast redigerad av Intemittandrakonto 2025-11-10 kl. 19:37.
Citera
2025-11-10, 21:42
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Det är inte reklam att ge recension. Vi är intresserade av att höra folks kommentarer så var tyst och låt folk skriva.
Isåfall gör man det i tråden för shoppar, och det där var ingen recension utan falsk marknadsföring och reklam.

Just UN som han nämner är ju den absolut sämsta shoppen, har man inte någonting att jämföra med kanske man tror på det han skriver och blir lurad.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-11-10 kl. 21:52.
Citera
2025-11-10, 21:58
Medlem
NigeraBrevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Isåfall gör man det i tråden för shoppar, och det där var ingen recension utan falsk marknadsföring och reklam.

Just UN som han nämner är ju den absolut sämsta shoppen, har man inte någonting att jämföra med kanske man tror på det han skriver och blir lurad.
Upgradenatural säljer Sveriges billigaste thca buds på 25% thca. 5g för 399kr. De har ett betyg på 4 av 5 stjärnor på Trustpilot från cirka 70 recensioner. Det är en relativt ny eller liten butik (startad runt 2022–2023), så antalet omdömen är inte enormt, men det saknas tydliga mönster av klagomål på bedrägerier, dålig kvalitet eller usel service. Så jag vet inte vart du fått det ifrån. Har själv inte handlat där. Som det ser ut just nu är du den suspekta då konton som ägnar sig åt falsk ryktesspridning ska man akta sig för.
Citera
2025-11-10, 22:56
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Upgradenatural säljer Sveriges billigaste thca buds på 25% thca. 5g för 399kr. De har ett betyg på 4 av 5 stjärnor på Trustpilot från cirka 70 recensioner. Det är en relativt ny eller liten butik (startad runt 2022–2023), så antalet omdömen är inte enormt, men det saknas tydliga mönster av klagomål på bedrägerier, dålig kvalitet eller usel service. Så jag vet inte vart du fått det ifrån. Har själv inte handlat där. Som det ser ut just nu är du den suspekta då konton som ägnar sig åt falsk ryktesspridning ska man akta sig för.

"Har själv inte handlat där."

Exakt, så du vet inte vad du pratar om. Vilka shoppar har du handlat från tidigare? Vad kvalificerar dig eller någon annan att skriva en recension som är av intresse?

Vi vet exakt vilka shoppar som är bra eller dåliga, gamla och nya, eftersom vi har handlat från samtliga. Vi behöver inte några rekommendationer från färskingar i den här tråden.

Ta det i tråden om shoppar.

Edit: Okej vi tar en liten snabb recension då!

Deras rödlib påminner mig om pepparkaka i konsistens och lukt. Det kanske inte smakade pepparkaka men det smakade inte hasch heller. (Keffa terpener.)

Allt under 35% THCa är messmör.

Köpte "Grinded" och det var bokstavligen krossat knäckebröd i en påse. Det låg även en till liten sample påse i men det var i princip enbart pulver. Fattade inte ens vad det var först. Andra gången stod det "nyskördat" och då var det bra. Men gången efter var det stenhårda bruna smulor igen.

Faktum är att jag slutade köpa CBD gräs efter att ha handlat på Upgradenatural. Tusen spänn på skit jag fick kasta.

Bra shop att rekommendera.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-11-10 kl. 23:54.
Citera
2025-11-11, 03:39
Avstängd
Lifestealers avatar
Citat:
Tar inga mediciner alls. Det är en klurig gåta detta hur så många kan skriva att de blir bänga, det är knappast en konspiration av företagen som hypar med random konton, har som sagt även köpt av massa säljare på darknet och blir knappt bäng där heller fast alla recensioner skriver att de blir bänga.

Men jag ska till spanien strax där blir det att röka från coffe shop. Synd att vape inte fungerar på mig hade varit grymt.

Säger som jag sagt till andra; du kanske har fel vapeteknik. Exakt hur tar du ett bloss? Tar du ett 10 sekundersbloss? Alltså suga på vapen rätt ner i lungorna i 10 sekunder, sen ta ett djupt andetag och försök håll andan lika länge. De flesta engångs stänger av sig efter 10 sekunder = ett fullt bloss.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-11-11 kl. 03:47.
Citera
2025-11-11, 07:18
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Efter att ha testat flera olika vapes undrar jag om detta med thca-hasch.

Tex "Pusher Street OG 50%" från HiMo***. Funkar det som vanligt hasch dvs man meckar med tobak, trycker i en joint eller majspipa och röker?
Kan man till och med såsom med vanligt hasch sätta en knuta på ett upp å nervänt häftstift, elda på knutan tills den börjar glöda och sätta ett glas över tills den slocknar å sedan tippa upp glaset å suga i sig dimman?

Eller måste man baka i ugnen å krångla innan man kan använda det?

Och hur är effekten jämfört med vapes? Jag och många med mig upplever vape som starka men att det saknas något, det är ett mer avskalat rus än tex riktigt hasch och med mindre body load. Är detta thca-haschet bättre på den punkten dvs ger det ett rus jämförbart med vanlig gatuhasch eller är ruset som vapes?
Citera
2025-11-11, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Efter att ha testat flera olika vapes undrar jag om detta med thca-hasch.

Tex "Pusher Street OG 50%" från HiMo***. Funkar det som vanligt hasch dvs man meckar med tobak, trycker i en joint eller majspipa och röker?
Kan man till och med såsom med vanligt hasch sätta en knuta på ett upp å nervänt häftstift, elda på knutan tills den börjar glöda och sätta ett glas över tills den slocknar å sedan tippa upp glaset å suga i sig dimman?

Eller måste man baka i ugnen å krångla innan man kan använda det?

Och hur är effekten jämfört med vapes? Jag och många med mig upplever vape som starka men att det saknas något, det är ett mer avskalat rus än tex riktigt hasch och med mindre body load. Är detta thca-haschet bättre på den punkten dvs ger det ett rus jämförbart med vanlig gatuhasch eller är ruset som vapes?

Ja, du använder det precis som vanligt hash. Det varken ser, känns eller smakar annorlunda. Sorterna med 40-60% thca kan ha en något mer annorlunda smak jämfört med vanligt hash. Men håller man sig till 30% så är det perfekt.

Du kan absolut röka det med tändstift och glas om du vill, mecka i en spliff, eller röka rent i pipa. Du behöver inte hålla på med någon ugn.

Alla sorter hash jag köpt av thca har varit bättre än det gatuhash jag kunnat få tag i. Har inte kännt av att ruset skulle vara "platt". Det är gott fint härligt hash!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in