2025-11-09, 00:59
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Hur är det med styrkan på THCA gentemot THC? Säg att THCA blomman jag tänkte köpa är på 20% vad motsvarar det i THC % ?
Syret aka A'et i thca väger 13%. Detta försvinner utan nån effekt under omvandlingen.
Så ungefär 17.5% thc %.
Säkert massa andra faktorer som gör att det inte stämmer men 13% försvinner iallafall under den omvandlingen

Angående "bakfylle" känslan så håller jag med, aldrig tagit en klunk alkohol i mitt liv så jag har inget att jämföra med :P
Men lite huvudvärks feeling typ som att den är påväg men aldrig riktigt kommer. Inte såpass illa så att det är ett problem, släpper ganska snabbt.
Nästan lite bra, har märkt att jag inte riktigt röker på morgonen som innan då jag fortfarande känner mig lite "flummig"

Detta kan ju självklart bero på att jag nästan somnar med min vape i mungipan. Fyfan vad roligt det är att kunna vapa i sängen. Behöver inte ta på mig alla kläder och jacka bara för att röka en joint.
Citera
2025-11-09, 17:51
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Har en liten svacka i produktionen så tänkte faktiskt testa lite kemiska "lagliga" substanser. Orkar inte hora runt efter skiten som säljs svindyrt på gatan och knapp värt att kalla röka.

Har hittat denna som jag tänkt införskaffa men är HELT grön på hur man gör - Rökt weed/hasch i 30+ år och vill inte snurra ut helt på läbbiga kemikalier .

Någon som kan ge en snabb grundkurs i hur mycket man ska dra i sig för att bli funktionabelt stenad

Tacksam för svar och idiotförklaringar undanbedes =)

Produkten i fråga det gäller : https://www.hazey.se/produkt/vape-thca-45-faraoh-2ml/
Citera
2025-11-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Har en liten svacka i produktionen så tänkte faktiskt testa lite kemiska "lagliga" substanser. Orkar inte hora runt efter skiten som säljs svindyrt på gatan och knapp värt att kalla röka.

Har hittat denna som jag tänkt införskaffa men är HELT grön på hur man gör - Rökt weed/hasch i 30+ år och vill inte snurra ut helt på läbbiga kemikalier .

Någon som kan ge en snabb grundkurs i hur mycket man ska dra i sig för att bli funktionabelt stenad

Tacksam för svar och idiotförklaringar undanbedes =)

Produkten i fråga det gäller : https://www.hazey.se/produkt/vape-thca-45-faraoh-2ml/

Tips Köp inte någon vape köp koncentra och då live resin har du ingen verktyg för det så hög tid införskaffa det.
Billigaste sättet bl hög på 0.1 räcker för mig en kväll.
Citera
2025-11-09, 19:12
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Tips Köp inte någon vape köp koncentra och då live resin har du ingen verktyg för det så hög tid införskaffa det.
Billigaste sättet bl hög på 0.1 räcker för mig en kväll.

Köpte det jag länkade.. Menar du att det bara är skräp och inte kommer att fungera alls ?
Jag är mest intresserad för att ha något att chilla på medans de riktiga sakerna ska gro klart.
Tyvärr så skickade jag allt material jag hade hemma och vill inte köpa skräpet blattarna säljer.

Är för bekväm (stoner) så kommer inte göra större utsvävningar för att införskaffa utrustning förr att bli lite bäng.

Tack för svar dock maaan
Citera
2025-11-09, 20:12
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Köpte det jag länkade.. Menar du att det bara är skräp och inte kommer att fungera alls ?
Jag är mest intresserad för att ha något att chilla på medans de riktiga sakerna ska gro klart.
Tyvärr så skickade jag allt material jag hade hemma och vill inte köpa skräpet blattarna säljer.

Är för bekväm (stoner) så kommer inte göra större utsvävningar för att införskaffa utrustning förr att bli lite bäng.

Tack för svar dock maaan
Faraoh vapen kommer nog funka utmärkt, Kindofblue rekommenderar bara ett annat röksätt. Finns rapporter angående pissetest som inte visat thc från folk som rökt vissa vapes så det kan ha nån annan troligtvis lite fulare cannabanoid än thca.
Men tror inte det va faraoh vapes dom rökte, hero vapes och nåt snack om drherbals minns jag.

Jag har några faraoh vapes jag puffar på ibland och jag är nöjd.
Är du van rökare så är det bara att puffa på, du kommer känna igen dig.
Lite annan teknik på vapes än joints men man fattar snabbt, stora djupa bloss känns mer rätt med vapes 4-5 sekunder

Svindyra dock, krävs inte mycket utrustning för att göra egna vapes. Under 100kr per ml finns en tråd angående detta om du är intresserad
Senast redigerad av Intemittandrakonto 2025-11-09 kl. 20:44.
Citera
2025-11-09, 20:19
Medlem
https://himood.se/products/thca-vape-50-lemon-kush-mintz-hybrid-2ml-live-resin-destillat
Någon testat himoods live resin pennor? Är det samma som äkta live resin produkter från vanligt röka? Riktigt dåligt läge på gatan försöker fixa något fint, toleransen är hög
Citera
2025-11-10, 07:46
Medlem
underhuggarens avatar
Ställer samma fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
https://himood.se/products/thca-vape-50-lemon-kush-mintz-hybrid-2ml-live-resin-destillat
Någon testat himoods live resin pennor? Är det samma som äkta live resin produkter från vanligt röka? Riktigt dåligt läge på gatan försöker fixa något fint, toleransen är hög
Citera
2025-11-10, 09:20
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhuggaren
Ställer samma fråga.

Alltså jag har rökat vanliga blommor i 15 år, thca ger inte samma känsla i ”ruset” sen blir får ja huvudvärk och mår allmänt skit dagen efter.

Detta måste vara någon noid framställd i labb, någon annan som känner likadant eller har en förklaring.
Citera
2025-11-10, 09:31
Medlem
underhuggarens avatar
Samma här brukar bara organiskt men behöver ett alternativ som inte luktar syntetiskt är inget alternativ dock. Så det ser nog ut som att jag får koka ihop något eget att stoppa i vapen så att man vet vad man konsumerar. Någon i tråden nämnde att rökbar olja avhandlats i en annan tråd? kan någon vänlig själ länka tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Alltså jag har rökat vanliga blommor i 15 år, thca ger inte samma känsla i ”ruset” sen blir får ja huvudvärk och mår allmänt skit dagen efter.

Detta måste vara någon noid framställd i labb, någon annan som känner likadant eller har en förklaring.
Citera
2025-11-10, 09:34
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k

Citat:
Ursprungligen postat av underhuggaren
Ställer samma fråga.

Har testat 0,5 mg pennorna i Indica och Sativa. Båda fungerar klockrent. Ett 4 sek bloss ger Jamaikanska känningar. Kan betala med swish och jag har alltid fått leveransen dagen efter genom postnord service point.

Ruset kan kännas lite avskalat vs äkta vara men inte svagt, bara mindre fysiskt sederande på något sätt.
Citera
2025-11-10, 13:32
Medlem
https://www.upgradenatural.com/produkt/indica-super-mix-thca/

Köpte denna i och med rean och tyckte den var riktigt nice, ännu bättre än förväntat. Stark men även lugnande, känns skönt i kroppen och har starka ångestdämpande, medicinska egenskaper. Räcker med 1-2 bloss för bra verkan, smakar naturligt och inte syntetiskt. Extremt bra för sömnen, aptit, mot depression t.ex.
Tycker thcaprodukter som är bra ökar sexlusten rejält. Ökar också livslusten för folk som är gravt deppade.

Prövade UNs THCabuds och är extremt nöjd(postar kortare recensioner av blommorna senare), luktar och smakar otroligt bra, blomman man använt är av extremt fint material så känns lyxigt, 80kr/grammet hela buds eller 60kr/grammet för malda buds - och då får man minst "hela bitar" och inget 0,8gram som på gatan. Fick liten inblick av hur det kommer vara när cannabis legaliseras i Sverige i framtiden faktiskt!

Prövat flera THCa hasch men denna är min favorit:
https://www.upgradenatural.com/produkt/red-lebanese-29-thc-a/

UN levererar fer sure!

En klassning av THCa kommer vara förödande för svenska invånare och gynna kriminaliten, skapa inkörsport till tyngre preparat, öka dödsfallen/skador av otestade preparat, utanförskap och mycket annat destruktivt som följer i förbudets fotspår. Men korrupta förbudsivrare vill väl att Svensson ska lida, vara sjuka och beroende av tyngre preparat därav vill man göra det illegalt. Vidrigt är det.
Senast redigerad av R0b0t 2025-11-10 kl. 13:58.
Citera
2025-11-10, 13:49
Medlem
NigeraBrevets avatar
Köpt från himood 2ml live resin vape 50%, THCA Hash - Pusher Street OG 50%, 2 ml Faraoh THCA Vape 45%, THCA Trim - Grinded 30%, THCA Badder 85% och THCA Isolat. Dabbat, rökt i bong, rökt i joint, provat flera sätt.

Blev knappt bäng, pengar i sjön, förstår inte hur ni blir bänga på det, jag röker i bong med en dabkopp som byter ut. Men å andra sidan har jag köpt från en massa darknetlangare och inte blivit bäng där heller jag misstänker jag är immun mot thc har fan provat allt.

Förstår att jag är i underläge mot alla hundratals som testar och får effekt. Dags att sluta röka.
Senast redigerad av NigeraBrevet 2025-11-10 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in