Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Med tanke på hur mycket tid du lägger ned i denna tråden, och på detta fallet, så måste jag fråga: Varför läser du inte FUP och domen? För det problematiska i att du inte gör det är ju att 99% av det du anför är gissningar eller felaktigheter.
Ta t ex vittnen C.M som bekräftar målsägandes uppgifter då dom åkt bil ihop dagen efter då målsägande berättar om händelsen, för att sedan under lunchen upplevas deppig och tycka det var jobbigt att prata om händelsen. För att därefter under dagen bli alltmer upprörd och ledsen. Detta vittnet har ju arbetat länge med Leijnegard och känner honom väl (mycket längre än med målsägande). Hon pratar ju oerhört gott om Leijnegard och berättar att han inte är en programledare/maktperson som har ett rykte av att vara gränslös. Hon säger att han alltid är en schysst och nedtonad person som inte utnyttjar sina privilegier. Hon berättar också att hon inte har någon upplevelse av att han gör sådant här upprepande eller på något sätt utnyttjar sin maktposition. Varför misskrediterar du henne? Varför skulle hon inte vara trovärdig?
Hon är en väninna till målsägande - ser du ingen problematik där alls? Har dessutom läst tillräckligt för att nosa upp ett nonsensfall. Jag "misskrediterar" hennes väninnor och mannen - inte enskilda. Även du vet hur kvinnor mången gånger agerar efter slika händelser särskilt med ett "välmenande" väninnegäng kring sig, låtsas inte om annat. Me Too, månne ringer en bjällra...? Det är enkom tolkningar av målsägandes sinnestillstånd dessa väninnor kommer med. Det är känsloyttringar och inte påtagliga och handfasta bevis. Du köper dessas historia rakt av men väljer att "ignorera" SMS-kontakten (då hon tydligen inte mår dåligt - bara det faktum att hon själv vill "släta över det hela", säger det mesta, men sedan kommer "coachningen", från flera håll och kanter in...) och det faktum att hon i god Me Too-anda anmäler först TVÅ månader efter det bestialiska överfallet! Då har snöflingan gått i terapi och har enligt psykologen sannolikt PTSD - haha, helt sanslöst! En kvinna som uppleves få PTSD av en slik handling må lida av någon psykisk åkomma/ohälsa och då man kan få slika känslostormar för ett par flyktiga pussar, ja då må man faktiskt kunna hävda att hennes mentala stabilitet är korrumperad och kan ifrågasättas, men detta görs inte...
Jag avslutar härmed vår konversation - vi har nått vägs ände - du har din åsikt och jag har min. Nu får vi avvakta Hovrättens, troliga, frikännande i detta nonsensfall...
God afton!