Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-06, 18:38
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det är sant att det är viktigt att ta kvinnans upplevelse på allvar. Jag är en av alla de som inte kunnat gjort det, då jag anser att pussar är en bagatell. Om det hänt mig hade det räckt att han bad om ursäkt vilket han gjorde. Men om målsäganden mår så dåligt över hans oönskade närmanden så är det ju relevant, förstås.

Hon mådde dåligt efter samtalet om händelsen med sin man/sambo. Och det var tydligen långt efteråt.
Dagen efter ML:s plumpa närmanden ville RF hänga med ML till stranden bl a. En person som mår så dåligt av en liknande incident vill knappast umgås/se "gärningspersonen" öht
Därav skaver hela historien.
Citera
2025-11-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är den andra pussen som ligger till grund för det som Tingsrätten anser är sexuellt och med orden om att hennes läppar va mjuka. Jag hoppas Hovrätten tar upp det , men man ska komma ihåg att tidigare har en man fällts för en kindpuss på en dansrestaurang.

Michael Leijnegard har pussat målsäganden på munnen två gånger där den andra har utdelats i samband med att Michael Leijnegard kommenterat målsägandens läppar, vilket får anses vara ett yttrande med sexuell innebörd.

Det är väl ord mot ord att han skulle ha sagt att dom är mjuka. Sjukt.
Citera
2025-11-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Hon mådde dåligt efter samtalet om händelsen med sin man/sambo. Och det var tydligen långt efteråt.
Dagen efter ML:s plumpa närmanden ville RF hänga med ML till stranden bl a. En person som mår så dåligt av en liknande incident vill knappast umgås/se "gärningspersonen" öht
Därav skaver hela historien.

Det är olika hur personer reagerar efter trauma. Finns inget rätt eller fel beteende.

Vittnets uppgifter är ju samstämmigt med RF uppgifter. Och det är ju under straffansvar. Plus att sms konversationen är besvärande för Micke.
Citera
2025-11-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Det är väl ord mot ord att han skulle ha sagt att dom är mjuka. Sjukt.

Om han istället hade sagt får jag ge dig en puss, så hade det här aldrig hänt.
Hans sms där han ber om ursäkt är ju också ett bevis. Har han tur landar det på enbart ofredande, men frikänd det blir han inte.
Citera
2025-11-06, 18:48
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Med tanke på hur mycket tid du lägger ned i denna tråden, och på detta fallet, så måste jag fråga: Varför läser du inte FUP och domen? För det problematiska i att du inte gör det är ju att 99% av det du anför är gissningar eller felaktigheter.

Ta t ex vittnen C.M som bekräftar målsägandes uppgifter då dom åkt bil ihop dagen efter då målsägande berättar om händelsen, för att sedan under lunchen upplevas deppig och tycka det var jobbigt att prata om händelsen. För att därefter under dagen bli alltmer upprörd och ledsen. Detta vittnet har ju arbetat länge med Leijnegard och känner honom väl (mycket längre än med målsägande). Hon pratar ju oerhört gott om Leijnegard och berättar att han inte är en programledare/maktperson som har ett rykte av att vara gränslös. Hon säger att han alltid är en schysst och nedtonad person som inte utnyttjar sina privilegier. Hon berättar också att hon inte har någon upplevelse av att han gör sådant här upprepande eller på något sätt utnyttjar sin maktposition. Varför misskrediterar du henne? Varför skulle hon inte vara trovärdig?

Hon är en väninna till målsägande - ser du ingen problematik där alls? Har dessutom läst tillräckligt för att nosa upp ett nonsensfall. Jag "misskrediterar" hennes väninnor och mannen - inte enskilda. Även du vet hur kvinnor mången gånger agerar efter slika händelser särskilt med ett "välmenande" väninnegäng kring sig, låtsas inte om annat. Me Too, månne ringer en bjällra...? Det är enkom tolkningar av målsägandes sinnestillstånd dessa väninnor kommer med. Det är känsloyttringar och inte påtagliga och handfasta bevis. Du köper dessas historia rakt av men väljer att "ignorera" SMS-kontakten (då hon tydligen inte mår dåligt - bara det faktum att hon själv vill "släta över det hela", säger det mesta, men sedan kommer "coachningen", från flera håll och kanter in...) och det faktum att hon i god Me Too-anda anmäler först TVÅ månader efter det bestialiska överfallet! Då har snöflingan gått i terapi och har enligt psykologen sannolikt PTSD - haha, helt sanslöst! En kvinna som uppleves få PTSD av en slik handling må lida av någon psykisk åkomma/ohälsa och då man kan få slika känslostormar för ett par flyktiga pussar, ja då må man faktiskt kunna hävda att hennes mentala stabilitet är korrumperad och kan ifrågasättas, men detta görs inte...

Jag avslutar härmed vår konversation - vi har nått vägs ände - du har din åsikt och jag har min. Nu får vi avvakta Hovrättens, troliga, frikännande i detta nonsensfall...

God afton!
Citera
2025-11-06, 18:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Nu är det inte jag som står inför rätta utan Micke.

Jag fattar ju varför du vägrar svara och egentligen är jag ju dum som frågar eftersom jag inte förväntar mig något ärligt svar från dig.
Citera
2025-11-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shingen
Avd kolla den där spanska penisskallen som skulle pussa hon som vann vm guld.

Det är inte ok idag att pussa någon som inte vill

För att relativisera. Ni som inte tycker det är ett brott. Skulle ni tycka det var så mysigt om exv Babben Larsson eller valfri tant försökte pussa er på munnen.

Det är väl det här du och lilla Irena Požar på Aftonbladet helt har missat! Kvinnor, tanter, tjejer tar sig exakt samma friheter och klämmer på kukar gnider sina bröst och pussar och kramar på gubbar, unga män och pojkar. Ibland är det uppskattat och ibland inte. Lite givande och tagande i dom fallen brukar räcka och sparar skattepengar.
Citera
2025-11-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag fattar ju varför du vägrar svara och egentligen är jag ju dum som frågar eftersom jag inte förväntar mig något ärligt svar från dig.

Som jag skrev. Jag står inte inför rätta.

Sedan är de väl lite OT också?
Citera
2025-11-06, 19:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Som jag skrev. Jag står inte inför rätta.
Sedan är de väl lite OT också?
Det tycker jag inte eftersom du resonerar som så att eftersom Micke bad om ursäkt så måste han ju begått ett brott.
Citera
Medlem
Herregud, läste FUP:en.

Vem utreder ens två pussar, tänker jag nu. Förhör med målsägande, vittnen, och misstänkt.

Han tog på sig direkt dagen efter att han gjort fel. Japp, ge mig en böter. En fortkörning är ju värre.

Psykologer, kristerapi, krishantering, synpunkter på dålig krishantering via jobb och företagshälsovård. Vill inte förringa någons känsla, men om det varit en vän till mig som varit utsatt för två pussar, eller någon typ av närmande från en person av andra könet, alltså ett raggningsförsök, och dragit upp himmel och jord över det, så hade jag nog rekommenderat att gå till psykiatrin i stället. En 40-årig kvinna som inte klarar av en trevare. Det måste ju vara något man varit utsatt för i barndomen eller annat övergrepp som gjort denna, enligt mig, överreaktion.

Min åsikt.
Citera
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shingen
Avd kolla den där spanska penisskallen som skulle pussa hon som vann vm guld.

Det är inte ok idag att pussa någon som inte vill

För att relativisera. Ni som inte tycker det är ett brott. Skulle ni tycka det var så mysigt om exv Babben Larsson eller valfri tant försökte pussa er på munnen.
Av alla allternativ...babben,alltså...Micke ser ju fan så mycket bättre ut!!
Citera
2025-11-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Om han istället hade sagt får jag ge dig en puss, så hade det här aldrig hänt.
Hans sms där han ber om ursäkt är ju också ett bevis. Har han tur landar det på enbart ofredande, men frikänd det blir han inte.

Vad ska han överklaga egentligen, att det tog sig orimligt stora proportioner? Han har ju uppenbarligen agerat olämpligt. Sen att det inte borde gått så långt som till rättegång är väl en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in