Citat:
Ursprungligen postat av
Mosquitoseven
Det är mycket fria fantasier från dig var skrev jag att jag inte skulle ta det med Micke personligen?
Däremot skulle jag inte uppmuntra till att ta detta till tingsrätten. Du verkar ha problem med läsförståelsen samt låter som någon knäpp hederskulturälskande muslim.
Vad är din lösning misshandla Micke så att han nästan avlider eller dra en kyss till tingsrätten?
Knäppa fruntimmer ska inte uppmuntras, Renée har uppenbarligen övertalats av sin man, SVT-chef och väninnor.
Vad är din lösning då om du tar det med Micke personligen? Använda ett lågaffektivt bemötande och med sakskäl övertala honom att låta bli din fru och inte ragga på henne? Jag tror inte det leder till något mer än att han skrattar åt dig bakom din rygg och fortsätter att vara den kramiga och fysiska person han anser sig vara.
Jag anser att det är en fullständigt rimlig åsikt både av dig och din fru att vilja använda våld för att markera att det inte är ok och för att det inte skall hända igen.
Men - och det är min poäng här - eftersom vi lever i ett samhälle där vi inte skall ta till våld och freda oss själva och för att få upprättelse mot sådana som ML, så är det klart rimligt att istället anmäla det och att han blir dömd för det, så tar man själv och alla, inklusive de män som har nära till våld, upprättelsen den vägen istället.
Så min lösning är att det dras till tinget och att det är olagligt. Annars uppmanar man folk till att istället ta saker i egna händer. Vilket på gott och ont är så samhället är inrättat.