Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Att han säger som han gör indikerar väl på just det han säger; dvs att han vill pussa henne igen för att hennes läppar är så mjuka - och alltså inte för att pussa henne igen som en hyllning eller "för att hon är en så bra redaktör"? Att kommentera någons "mjuka läppar" i samband med kyssar/pussar indikerar väl på någonting sensuellt, snarare än "uppskattning". Det måste du väl ändå hålla med om???
Det beror ju givetvis på vad Hovrättens resonemang skulle vara. Men skulle Hovrätten anse att nämnda omständigheter inte är tillräckligt, så skulle jag absolut acceptera deras dom. Sedan kanske min ståndpunkt kommer vara "att det inte gick att styrka" snarare än "att det absolut inte var tal om någon sexuell prägel". För jag tycker ju som sagt det finns en del som motsäger det Leijnegard anför. Det är ju inte ett solklart fall åt något av hållen om man säger så...
Det ska ju vara mer eller mindre solklart för att det ska bli fällande dom!! Anser du att tingsrätten fattat fel beslut eftersom du inte tycker att fallet är solklart åt något håll?
Det ska ju vara fastställt att det högst sannolikt inte kan ha varit på något annat sätt än att pussen var av sexuell karaktär för att det ska bli fällande dom.
Skulle en kvinna kunna ta det som en komplimang att hennes läppar ser ut att vara/är mjuka? Skulle det kunna vara en komplimang som blir lite fel på fyllan? Hur många tror du inte har sagt/gjort något på fyllan som inte riktigt blev som det kanske var tänkt?
Vad menar du med att det var sexuellt? Tror du Micke sade så och pussade för att det skulle leda till sex? Tänker du att han försökte förföra henne?