Den här kvinnan och ML hade jobbat ihop i den här produktionen i 5 år. FEM ÅR!
De trivdes väldigt bra ihop, hade en jättefin arbetsrelation. Enligt båda två. Det fanns heller ingenting sexuellt mellan dem, enligt båda två! De funkade bara väldigt bra ihop....I FEM ÅR!
Om nu ML hade försökt förgripa sig på henne, dragit in henne i en buske och försökt dra ner hennes byxor så hade jag kunnat förstå hennes reaktion.
Men en eller ett par pussar, som uppenbarligen inte hade en sexuell innebörd, efter 5 års jättebra arbetsrelation...det går verkligen inte att förstå!
Visst, Micke gick uppenbarligen över gränsen...och det är i Sverige ovanligt med den här typen av "smällpussar" mellan kollegor. Han borde inte ha gjort det. Han var lite packad, det var feststämning och det hände. Han bad om ursäkt. Hon accepterade och bjöd även in till lunch dagen efter händelsen.
Går man till Polisen med sånt för att nån chef på SVT sagt nåt konstigt två månader efter händelsen!?
Det finns ingen vettig människa som kan tro på denna kvinnas utsaga om att hon blev fullständigt traumatiserad...en fullvuxen och driftig kvinna som uppenbarligen kan ta hand om sig själv...ingen snöflinga.
En kollega som man haft en klockren och för båda parter givande arbetsrelation i 5 år anmäler man inte för en eller ett par pussar...som uppenbarligen inte handlade om ett närmande i sexuell mening. Man gör inte det helt enkelt, man tänker, va fan, det här blev lite tokigt och är inte likt ML, men jag ska säga åt honom imorrn att det inte får upprepas. Jag har mitt rykte att tänka på om inte annat, min man jobbar ju också i den här branschen och snack uppstår väldigt lätt.
Hade ML gjort nåt mer, allvarligare, upprepade gånger över tid, även efter 5 års klockren arbetsrelation, då hade en polisanmälan gått att förstå. Men inte på det sätt detta gått till enligt båda parters beskrivning och vittnesmål...efter 5 år av klockren och givande arbetsrelation.
På sin höjd rör sig detta om ett ofredande...men det fanns uppebarligen inget uppsåt...och sammanhanget och deras relation talar snarast om att ML föll in i sin vana att ge "smällpussar" som bevis på sin uppkattning för väl utfört arbete, vänskap, etc...och han var lite alkoholpåverkad och stämningen var uppsluppen.
Att förstöra någons karriär, för denna "petitess" efter 5 års jättabra arbetsrelation, är ingenting som vare sig är normalt eller som de flesta skulle göra. De skulle hantera denna "petitess" vid sidan om, sköta det snyggt...precis som en man skulle göra om en kvinna gjorde samma sak.
Finns vad jag vet heller ingenting som tyder på att ML skulle var nån slags casanova som ligger runt med damerna i och omkring produktionen. Hade han haft ett rykte, hade det varit andra situationer...då hade det kanske varit annorlunda.
Som sagt, på sin höjd blir ML fäld för ofredande, kanske inte Tingsrätten där vad som helst verkar kunna hända, men i Hovrätten ifall det behöver gå så långt.
Citat:
Ursprungligen postat av
MetanBallongen
Tycker du att det är läge nu att börja tycka synd om sådana som beter sig som elefanter i glasbutiker, inte vet hur man interagerar med andra och orsakar detta för sig själva?
Det hade väl varit åtminstone ett litet annat läge om ML hade visat på någon form av självinsikt, men så verkar ju inte vara fallet, mer då att skjuta det ifrån sig.
Har man självinsikt om sitt eget beteende så skyller man inte på spriten med att kalla sig själv fyllskalle, då äger man det och skyller på sig själv.
Har man självinsikt om sitt eget beteende så försöker man inte komma undan med att skriva "kan vi låtsas som att det aldrig har hänt".
Jag skrev det i en tidigare kommentar också, men skriver det gärna igen, för nytillkomna läsare...
De är inte många, dessa individer, men de ställer till det för många, både för de som behöver ha med dem att göra överhuvudtaget, och dessutom för de av samma kön som får mer att bevisa att alla faktiskt inte beter sig likadant.
/M