Citat:
Ursprungligen postat av
Berraperra1975
Nu får jag väl alla kvinnor mot mig. Men min erfarenhet är att många kvinnor och tjejer gillar när mannen tar initiativ och är framåt vid en dejt. D.v.s. dom vill att man tar första steget på ett trevligt sett. Men efter den här domen blir det åtminstone slut med detta för min del.
och här är det ytterst ironiska.
Av det jag har märkt är att om man som man INTE tar initiativ och visar framfötterna betraktar många kvinnor en som totalt värdelös och inte värd intresset,
men å den andra sidan om man tar initiativ och kvinnan i fråga INTE vill veta av en och man som den åtalades perspektiv gör något som senare visade sig inte vara önskat blir det omedelbart åtal och katastrofala konsekvenser FÖR TVÅ PUSSAR.
Hade det varit att han hade kört ned händerna i hennes underliv eller gröpat hennes arsle, d.v.s. ett övertydligt sexuellt antastade hade jag förstått åtalet och anklagelsen, men givet att det bara var två pussar och hon dessutom diskuterat med honom på sms efteråt, OM jag förstått det rätt, så ger det väldigt tvetydiga signaler där en person kan svänga fram och tillbaka med ens kynne om man kan och bör åtala.
Det ENDA i detta som är värt att åtala är när två personer inom en arbetsplats har haft en relation där den ene kan ha haft en position som gjort det svårt för den andre att väja sig med risk för konsekvenser för dennes arbetsposition och vidare anställning. DÅ ser jag det som värt att utreda om risk för maktmissbruk och utövande av makt.