2025-10-22, 13:04
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikaltLiberal
Du menar att det ska vara tillåtet för män att pussa kvinnor mot deras vilja?

Ja, det måste finnas gråzoner som inte alltid är socialt accepterade utan att för den skull vara olagliga. Konsekvenserna av att bli dömd för sexuellt ofredande är allt för brutala med Lexbase och allting annat som finns. Det kan förstöra livet för en människa.

Genom att fortsätta trappa upp genuskriget så stänger man ute stora delar av befolkningen från ett harmoniskt liv. Man kan tala om en förlorad generation. Både män och kvinnor drabbas på ett skoningslöst sätt av det kriget.
Citera
2025-10-22, 13:06
Medlem
Vem är hon
Citera
2025-10-22, 13:19
Tror Micke L. blir friad.

– I dag är det bra. Jag är lättad. Äntligen, säger Micke Leijnegard utanför rättsalen.
https://www.expressen.se/noje/micke-...llt-ofredande/
Citera
2025-10-22, 13:24
Medlem
Att vänta två månader med att polisanmäla- är orimligt. Mickes advokat kommer att lägga sin kraft på detta. Juridik är juridik. För att hon ska komma undan med det, krävs att hon visar att hon var medvetslös eller i oförmåga att fatta rationella beslut. Hon leder produktionsbolag och kan därmed inte vilja framstå som en människa som ibland inte kan fatta rationella beslut under två månader. Micke får ett ärr men kommer tillbaka. Målsägaren är däremot rökt inom branschen. "Man bör säga sanningen men alla sanningar bör inte sägas", August Strindberg
Citera
2025-10-22, 13:26
Avstängd
Idiotchefen har gjort att vi går miste om en riktigt bra programledare
Citera
2025-10-22, 13:26
Medlem
RadikaltLiberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Ja, det måste finnas gråzoner som inte alltid är socialt accepterade utan att för den skull vara olagliga. Konsekvenserna av att bli dömd för sexuellt ofredande är allt för brutala med Lexbase och allting annat som finns. Det kan förstöra livet för en människa.

Genom att fortsätta trappa upp genuskriget så stänger man ute stora delar av befolkningen från ett harmoniskt liv. Man kan tala om en förlorad generation. Både män och kvinnor drabbas på ett skoningslöst sätt av det kriget.

Det finns gråzoner, men de innefattar inte fysisk beröring. Man ska inte, framför allt som man, kunna röra en kvinnas kropp utan lov. Vill man inte hamna på Lexbase låter man helt enkelt bli att antasta andra människor. Det är lättare än nånsin att säkerställa samtycke i dag.
Citera
2025-10-22, 13:37
Medlem
Vem är kvinnan han har försökt pussa?
Citera
2025-10-22, 13:40
Medlem
Eller så visar man lite intresse, kanske försöker sig på en puss/ kyss, och personen inte besvarar så vill hon nog inte, då slutar man o ber om ursäkt.
Och INTE provar igen alltså!!!
Då är man lite trög!

Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
En lärdom man kan dra av det här fallet är att aldrig be om ursäkt för något dumt man gjort när man varit full, den ursäkten kan senare vändas emot dig.
Citera
2025-10-22, 13:43
Medlem
Mazeppas avatar
Herregud alltså! Målsägande kan ju inte må bra som person. Lite instabil person. Sitter och gråter i rätten gör hon också.
Jag skyddar absolut inte Micke. Han gjorde fel men att det blir en rättegång av detta är sjukt!

"Jag tycker det var väldigt jobbigt. En traumatisk händelse.
– Sen har jag två veckor av olika kris- och terapeutsamtal för att hantera situationen.
Senast redigerad av Mazeppa 2025-10-22 kl. 13:46.
Citera
2025-10-22, 13:43
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Jag måste vara seriesexualförbrytare så många gånger jag feltolkat att en tjej vill hångla på fyllan. Den enda som känner sig kränkt är väl den som tolkar signalen fel och måste skamset inse att man inte fick till det.

Poängtera vill jag såklart göra att om man försöker igen, eller med våld försöker igen efter blivit avvisad så är det inte okej. Så svårt det här i och med att det ska ha varit två pussar...

ha ha, tja, många män tror ju att tjejer säger nej fast de menar ja, speciellt om de varit flörtiga innan, det är ju liksom ett spel, men oavsett, jag känner ingen, absolut ingen som vill pussa någon som inte är intresserad, allra minst någon man har någon slags relation till innan, det är ju bara pinsamt, så att Micke skulle gjort det för att ofreda någon medvetet, nej, finns inte på kartan. Men vilket samhälle vi fått, nu skall pussar tas upp i rättegång ... herregud, vad blir nästa steg? Alla som går mot röd gubbe skall åtalas för trafikbrott och fara för allmänheten ... någon som haft sitt barn på dagis när de varit lediga och blir åtalad i rättegång ... någon blir åtalad i rättegång för att de slängt en fimp utanför en busskur ... etc, etc, vad hände men vanligt sunt förnuft? Förutom nu då att tjejen som anmält Micke måste vara rejält konstig, typ manshatare. Samhället 2025 ... jamenvisst ... allt spårar ut ...
Citera
2025-10-22, 13:46
Medlem
Citat:
Det finns gråzoner, men de innefattar inte fysisk beröring. Man ska inte, framför allt som man, kunna röra en kvinnas kropp utan lov. Vill man inte hamna på Lexbase låter man helt enkelt bli att antasta andra människor. Det är lättare än nånsin att säkerställa samtycke i dag.

Helt rätt, till 100%
Citera
2025-10-22, 13:47
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Du menar att det ska vara tillåtet för män att pussa kvinnor mot deras vilja?

Nej, men det hade räckt med en örfil från den äckliga kärringhoran och så hade saken varit ur världen! Det är sådana här åtal som försämrar det för verkligt utsatta kvinnor... Är helt på Lejnegards sida här. Inte pga. att han är man eller har rätt att göra som han gjorde, utan för att kvinnan säkerligen blev pushad av sin man eller någon vänninna - det är så det ser ut i dagsens Sverige. Förr i tiden så löste man liknande incidenter med några svordomar och en örfil - idag drar men den valhänte inför rätta och den offentliga skampålen och det gör mig rasande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in