Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Och vilka är dessa "vittnen"? Väninnor, kompisar eller helt främmande som inte alls umgåtts med henne under tiden för produktionen och skapat vänskapsband?
Jag tror, och det dömer man ingen på, eller friar, för den delen, att hon efter snack med väninnor och sin man, kommit i ett läge där hon måste gå till frontalangrepp, för annars får hon det svårt att förklara mycket, särskilt för sin äkta hälft... Jag köper inte hennes historia, eller rättens dom, för fem öre, men det är jag det. Vi är oense och så får det vara... Skall dock bli ytterst skönt att se när Hovrätten friar honom. Förresten - köper du, såsom utomstående, en ev. friande dom i Hovrätten?
Det du skriver om är fullt relevanta invändningar att ha i ett mål där man hävdar samtycke - och där försvaret skall försöka slå hål på målsägandes trovärdighet. Men ett sådant mål är inte detta. Leijnegards försvar bygger på att han utdelat en puss som en hedersgest, utan sexuell anspelning, och att pussarna därmed inte utgör något brott. Försvaret har ö.h.t inga invändningar mot att kvinnan uppger att hon anser att dessa pussar varit olämpliga och ovälkomna. Försvaret har heller inte haft några synpunkter på hur kvinnan agerade dagen efter eller när polisanmälningen gjordes.
Så det du ägnar så mycket tid åt i denna tråden är i själva verket någonting som inte har med målet att göra, eftersom parterna är helt överens i dessa frågor.