Citat:
Ursprungligen postat av
Berraperra1975
Du låter som en riktig paragrafpirat! I det här fallet handlar det ju om två personer som jobbat tätt ihop i flera år. Att då vilja sänka hela den andres liv och karriär för en fyllpuss känns lite väl dramatiskt, eller hur? Ibland får man nog låta sunt förnuft styra, inte bara känslorna som råkar segla förbi i stunden.
Vad menar du? Att jag säger att HON skall få bestämma hur hon vill göra själv, gör väl inte mig till någon "paragrafpirat"?
Jag är fullt medveten och införstådd med att sådana här "incidenter" löses på olika sätt. Allt ifrån att offret fnissar och nickar med för att slippa konflikt, till att man "ryggar undan" eller går därifrån, till att man ger vederbörande en käftsmäll, till att man säger upp kontakten/vänskapen, till att man går till chefen eller polisanmäler. Men för den sakens skull så är ju inte det sistnämnda alternativet fel.
Att hon skulle "sänka hans liv" handlar ju omständigheter som inte ligger i hennes kontroll eftersom det handlar om sådant som; hur rapporterar media (vad skriver dom? namnger dom?), hur reagerar allmänheten? Hur agerar arbetsgivaren? Hur reagerar/agerar Leijnegards fru/familj osv. Jag tycker heller inte att dessa frågor är någonting som skall hamna i knät på offret, eller som hon ens skall behöva laborera med.