2025-11-05, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
De är inte i Sverige så andra lagar som gäller där

Leijnegard-fallet skedde ju inte i Sverige heller, utan i Spanien.

I sådana här fall gäller universell jurisdiktion eller dubbel straffbarhet. Dvs att en svensk åklagare kan väcka åtal om gärningen är straffbelagd i bägge länder. Så min fråga till dig är: Hur mycket kan du om filippinsk lagstiftning?
Citera
2025-11-05, 13:56
Medlem
Citat:
Vad bra, då blir den här domen vägledande för framtiden, och det bör finnas lätta pengar att inkassera för en, om nån vill kramas och kindpussas. All form av fysisk kontakt utan samtycke borde klassas som sexuellt övergrepp eller våldtäkt.

Nu hoppas vi detta kramandes och pussandes i Sverige upphör fullständigt.

Sjukt men det är det domen säger.
Ja, rimligen borde det nu gå att anmäla par som pussas på offentliga platser för förargelseväckande beteende också.
Citera
2025-11-05, 13:57
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Nu har Renée Flodh plockat bort sitt namn och bild från företagets hemsida.
https://whenshetalks.se/om-oss
Hon har även dolt sin adress på flera adressajter, men inte på merinfo.se
Citera
2025-11-05, 13:57
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ja, rimligen borde det nu gå att anmäla par som pussas på offentliga platser för förargelseväckande beteende också.
Det kan du hoppa upp och sätta dig på.
Citera
2025-11-05, 13:58
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Är det "våldtäktsoffrets" namn?

Hoppas hon skäms rejält nu för vad hon gjort.

Man kanske skulle Swish henne lite pengar för de hemskheter hon utsattes för. Kan man swisha 50 öre?

Skjut inte budbäraren. Åklagarämbetet har tagit henne under sina armar och tycker att hon har gjort allting rätt.

Felet är inte att det finns borderlinebrudar som anmäler utan att samhället uppmuntrar till att man ska anmäla.
Citera
2025-11-05, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Nej, jag anser att det skickar osunda signaler till våra ungdomar och deras möjligheter att etablera sexuella relationer. Det måste finnas gråzoner som är socialt oacceptabla utan att för den skull vara olagliga.
De flesta har inga problem med var gränserna går, men den här idioten är ett undantag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
Dom
Stockholms tingsrätt
B 21763-24
https://files.catbox.moe/e5a4gg.pdf
40 dagsböter för en puss. Jag vet en misshandel som bara gav 30 dito. Detta landets lagar är sinnessjuka. Hur kan ens ett påstått brott i Spanien lagföras i Sverige enligt svenska lagar?
Citera
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Leijnegard-fallet skedde ju inte i Sverige heller, utan i Spanien.

I sådana här fall gäller universell jurisdiktion eller dubbel straffbarhet. Dvs att en svensk åklagare kan väcka åtal om gärningen är straffbelagd i bägge länder. Så min fråga till dig är: Hur mycket kan du om filippinsk lagstiftning?
Jag vet varken om Robinson går på Filippinerna eller i Uganda . Jag ser inte sånt skit. Men hoppas de har vettigare lagar om pussande.
Citera
2025-11-05, 14:03
Medlem
Citat:
Jag vet varken om Robinson går på Filippinerna eller i Uganda . Jag ser inte sånt skit. Men hoppas de har vettigare lagar om pussande.

Det är inspelat på El Nido i Filippinerna.

Slutligen så är det intressant att folk kan tycka att ageranden som Leijnegards borde vara lagliga? Jag menar hade du uppskattat om du, eller din partner för den delen, dagligen utsattes för tvångshångel av andra människor?
Citera
2025-11-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Sinnessjuk dom och allt annat än ett friande utlåtande i Hovrätten är en rättsskandal. Kvinnan får fan i mig skärpa sig - ja, det var kanske olämpligt men inget sexuellt ofredande! Hur mycket snöflinga får man vara, egentligen?

Den springande punkten är och borde vara deras SMS-konversation, dagen efter - denna borde räcka som bevisning. Nu gör den inte det, utan de går på den fragila kvinnans patetiska uttalanden, som hon blivit coachad till, av sin make och/eller väninnor...

Woke-Sverige slår till IGEN! Landet är bortom räddning...

Tycker det är jättebra med hårda straff redan vid vad män kallas ”oskyldiga sexuella brott”. Kanske om detta sker oftare får vi färre brott. En månad fängelse typ för en sådan här sak had varit lagom det blir en signal för andra män att skärpa till sig.
Citera
2025-11-05, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Här har du bilden på henne.
https://imgur.com/WbsYW1e

Tack! Hon ser ju ut precis som jag förväntade mig. Som en psykopat och tokfeminist.

F.ö. så är domen helt sinnessjuk, men vad kan man mer förvänta sig av en domstol där majoriteten förmodligen är kvinnor och feminister.

Renée Flodhs krokodiltårar under rättegången hjälpte tydligen.
Citera
2025-11-05, 14:06
Avslutad
Citat:
De är inte i Sverige så andra lagar som gäller där

Det beror faktist på flera faktorer, men det var inte det jag tänkte på utan mer att det inte ens blev en notis i media.

Jag tycker inte heller man ska processa om sådana löjliga saker har som barn och vuxen själv blivit ofrivilligt kysst flera gånger inte fan hade jag i åtanke att belasta rättsväsendet med en sådan bagatell som helt ärligt skulle kunna avgöras på en eftermiddag och nu ska alltså ärendet om jag uppfattat det korrekt prövas av hovrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in