2025-11-08, 08:06
Medlem
Apologists avatar
Kan det vara så att den här tjejen är en karriärslampa som ligger runt för att nå högre positioner?

Typ Linda H Staaf karaktären.

Karriärslampor är otroligt vanliga på myndigheter, ud/sida o andra organisationer oavsett om de är gifta med man o barn o allt.

Vad kunde Micke fixa för henne? Något gick ju tydligen fel ut med vägen.
Citera
2025-11-08, 08:06
Medlem
Rumpkorvens avatar
Tänk dig att du är på krogen. Du träffar en tjej där. Jävlar vad snygg hon är. Och hon är väldigt trevlig också. Ni umgås under kvällen, byter telefonnummer och sen kommer det där ögonblicket då ni tittar på varandra och det blir feeling. Det blir en puss och sen en till. Men sedan får hon ångest. "Nej" tänker hon. "Jag har ju man hemma, vad har jag gjort?". Hon går där ifrån tillsammans med sin väninna. Du lämnas ensam kvar och förstår ingenting.

Dagen efter får du ett sms där det står att hon egentligen inte ville. Hon anmäler det hela och hennes väninna är vittne i rättegången. Du döms för sexuellt ofredande.

Är det så här vi vill ha det? Ska man inte ens kunna gå ut på krogen och tolka signaler längre? För det är så det kommer att bli när såna här (Micke Leijnegard-domen) rättegångar får den utgång den får.

Jag säger inte att Micke Leijnegard har gjort rätt, men ska folk på krogen inte våga pussas längre utan att först legitimera sig med bank-id där båda bockat i fliken "puss är ok"?
Citera
2025-11-08, 08:31
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Kan det vara så att den här tjejen är en karriärslampa som ligger runt för att nå högre positioner?

Karriärslampor är otroligt vanliga på myndigheter, ud/sida o andra organisationer oavsett om de är gifta med man o barn o allt.

Den där kvinnan som arbetade nära Leijnegard bör väl ha känt Micke så väl att han menade bara väl, säkert en pk-vänster-kvinna som tog chansen att drar allt till det yttersta, det var ingen djup tungkyss precis, två pussar på munnen, kan nog hålla med att man bör uppföra sig hyfsat trots allt, Micke bad ju om ursäkt, lite får man nog tåla på en firmafest o allra helst inom media, många historier att det liggs rätt mycket på dessa fester, då gnälls det inte med otroheter o annat mysigt, de inblandade kniper käft.
Citera
2025-11-08, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Det blev en puss som bevittnades. Det kan vara skillnaden.
Just det
Citera
2025-11-08, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Norrlänningar festar vildare, lite mera som norskar.
Medelklass i söder är stelare och är noga med att man frågar, lite borgeligare.

Norrlänningar är ofta lite fullare, som norskar och danskar, och det är ingen katastrof
om någon råkar få en kram.

"Offret" kan vara i från en mera konservativ gammeldags kultur eftersom hon
är invandrare i från mellanöstern.
Hon är nog inte i från en kultur där man hånglar bakom husknuten på dansbanan, eller
blir pullad i skogen.
Haha
Min kunskap om norrläningar vidgas
Jo jag har bott där i yngre dagar
Citera
2025-11-08, 09:01
Medlem
Har inte satt mig in i ärendet tidigare.
Men såg det igår kväll på Svenska Nyheter.

Detta ska altså handla om två pussar på munnen.

Hur jälva skitnödig kan man vara.
Uppenbarligen lika skitnödig som när Jenni Hermoso fick en puss av Luis Rubiales när dem vann Dam VM 2023.

Ovälkommet eller ej så förstår jag inte alls hur en puss kan vara sexuellt ofredande och brottlsligt.
Ska vel ett lesbiskt feminst äckel för att få till den kopplingen.

För mig är en puss inte sexuellt öht så länge det stannar där.
Försöker man tungkyssas eller lägger till andra vidröringar så är det däremot en helt annan sak.
Men då är det ingen puss längre heller utan en kyss.
Och en kyss kan absolut vara sexuellt ofredande. En tunn gräns men dock tydlig.
Citera
2025-11-08, 09:02
Medlem
Citat:

Jag tror att du har en poäng här, om man läser vad ML säger i förhöret

Ur förhöret med ML 2025-02-05 FUP sid 24

FL: Den här pussen.
MT: Jag frågade inte.
FL: Nej.
MT: Vill du att jag ska pussa dig på munnen?
MT: Nej. Men det tyckte hon att jag skulle ha gjort det. Nej, det blir så konstigt för det är så
fysiskt. Alltså hon har stått, lutat sig mot mig. När vi går ut ur bilen och skriver och inför
tävlingar och så. Hon har liksom slingrats runt mig i två veckor. Så det blir liksom konstigt
om den där pussen var så... Jag har i alla fall aldrig tänkt tanken på att kränka henne.
MT: Utan bara lyfta henne. Vi har ju pratat om allt och jag har... Ja, men jag har känt för
henne som en syrra verkligen. Hon har berättat alla sina ågren och sin ångest och sina
komplex och... Både i bransch... Hon försöker ju slå sig in i branschen nu. Hon har ju startat
ett bolag.
FL: Mm.
MT: Och det är en ganska vidrig bransch. För att om man misslyckas så... Då ryker man. Och
det är otryggt. Jag tänker bara när hon åker hem så här som hon gör så... Jag får ju såna... Jag
vill ju inte tänka så, men jag får ju såna här... Är det här ett sätt för henne att försöka rädda
snacket som går i branschen. Det är mycket visklek. Hon är den som åker hem. Och då är det
liksom snyggare på något sätt. Jag har ingen aning. För jag förstår inte hur hon kan
polisanmäla mig.
Citera
2025-11-08, 09:11
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Osannolikt. Hon framstår som vettig i rättegången. Och Micke trivdes väldigt bra med henne som kollega - rolig, öppen, intelligent, chosefri.

Därför blir det hela väldigt svårt att begripa. Troligtvis finns det något trauma i hennes bakgrund som Micke på något sätt triggade. Alternativt en väldigt svartsjuk make som pressade henne.

För självklart är det helt absurt att anmäla en uppenbart vänskaplig uppskattnings-puss som skedde i en upplupen/festlig kontext med alkohol inblandat.
Citera
2025-11-08, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Det talades om att hon skulle ha lagt sin hand innanför hans skjorta.

Detta omnämns vad jag kan se inte i domen. Framkom detta under rättegången, eller står det bara i FUP?

Ja, det framkommer i rättegången, 54:15. "..innanför skjortkragen.." https://www.youtube.com/watch?v=hPtVgOL6COk&t=3261s
Citera
2025-11-08, 09:35
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen
Jag undrar om ML faktiskt är så urbota korkad som han lyckas få sig själv att framstå som.
Det är nästan "för bra" och upplagt för att ge sig själv problem.

Alltifrån de numer klassiska SMSen med bortförklaringar, till kommentarer både innan, under, och efter rättegången om att han inte förstår någonting, till att "Jag är som jag är", och "Ja, jag gör så mot mina nära vänner, det är ett trevligt sätt att visa uppskattning".

Ju mer jag läser och hör om hur han beter sig, så kan jag ju inte annat än förstå den där TV chefen som uppenbarligen känner ML väl, i att "Micke kommer aldrig att förstå". Allt övrigt oaktat så hade i alla fall Chefen bra insikt om just detta vad det verkar, ML gör i varje fall inget synligt för att motbevisa tesen.

/M
Ja, jag reagerade likadant. Han verkar faktiskt leva i en helt annan värld och förväntar sig att alla ska respektera det. Inte en tanke på att det finns människor som inte uppskattar oväntade "smällpussar".
Citera
2025-11-08, 09:47
Medlem
SodaFointains avatar
Min Micke då förgrymmade unge gör man på detta viset?
Citera
2025-11-08, 10:56
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ja, jag reagerade likadant. Han verkar faktiskt leva i en helt annan värld och förväntar sig att alla ska respektera det. Inte en tanke på att det finns människor som inte uppskattar oväntade "smällpussar".
Snarare är det väl så att han har trott att kan läsa av ifall det kan funka att ge en (smäll)puss eller inte.

Från FUP:
För att det har verkligen känts som att... Jag trodde att jag kunde läsa folk. Jag pussar även manliga kompisar när jag är full. Och det tycker jag att jag kan se. Det här är en kille som skrattar åt det. Och det här är någon jag absolut inte ska pussa.
I fallet med RF gick han dock på en nit. Det finns även de i tråden, som likt ML, säger att de kan läsa av folk. Det kan man ju tro att man kan. Åtminstone till den dag verkligheten visar sig vara en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in