Citat:
Ursprungligen postat av
Buddha99
Jag borde såklart vara övertydlig med att med majoriteten menar jag typ 99%. Vad jag försökt förklara är att vanligt hederligt folk väldigt sällan råkar illa ut. Sedan finns det riskgrupper som löper större risk att drabbas. Självklart kan man ha extremt otur också. Det gängkriminella våldet har ökat kraftigt i Sverige, men ”vanligt” folk löper inte särskilt stor risk. Jag har som sagt många vänner, arbetskamrater etc som ofta rör sig ute på kvällar i Malmö. Under mina 50 år i Malmö känner jag ingen som råkat illa ut
Är de väldigt pk? Kanske skäms och inte vill berätta? Vet inte hur stor din bekantskapskrets är. Det sker t.ex. i snitt två rån per dag i snitt i malmö, skulle inte säga att det är obetydligt utan då borde man förr eller senare känna till några iaf bekantas bekanta som rånats. Så lite märkligt att du inte känner någon eller deras barn som råkat ut.
Sen tillhör du väl inte den grupp som riskerar mest själv, "generation villebråd" är väl främst de som drabbas. en hel del av etniska svenskar (och invandrare) har nog lärt sig röra sig i grupp, mest sitter hemma och spelar dataspel eller flyttat till kranskommuner. Men per capita tror jag numera inte malmö är så mycket värre än andra städer, andra har "kommit ikapp" med den demografiska förändringen. Jobbar själv i en håla på 20k pers och känner och hört om flera som blivit rånade, blivit indragen i bil, blivit hotade osv. Men visst, är man tjänsteman, jobbar på kontor 8-17, tar bilen hem och rör sig på sin höjd på stan för något shopping- eller restaurangbesök är det ju väldigt riskfritt än om man jobbar som typ brevbärare eller busschaufför..