2025-10-25, 14:25
Medlem
buhbyes avatar
Shiiieeet... Med tanke på att polisen inte hitta någon så gick det säkert väldigt fort.

Får hoppas det gick fort iaf så att vi slipper skicka hem dem.

https://www.youtube.com/watch?v=a6Y34AwBQ58
Citera
2025-10-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det brukar vara hyfsat mycket folk i parken vid den tiden men igår var det riktigt skitväder med blåst och duggregn så nog därför det var folktomt. Jag vet inte riktigt vad de skulle kunna göra mer än kanske ökad bevakning. Där är upplyst kring gångbanorna men det är ju en park. Så antingen fälla alla träd och röja alla buskar eller så får de börja patrullera regelbundet eller införa konstant kamera övervakning överallt men vill vi ha det så?

Tänkte också på vädret men det finns ju inte så mycket träd kvar längre i parken. Om det var helt folktomt kan det ju hända ändå.

Men hon visste inte var hon var när hon först ringde 112. Så hon är nog inte ofta där eller kanske nyinflyttad.

Går ofta runt där.
För en del år sedan var toaletterna vid hundrastplatsen tillhåll för narkomaner och prostituerade.
Blev ofta förföljd av män, troligen för att jag hade luvan uppe OCH att det fanns horor där.

Väldigt obehagligt.
Citera
2025-10-25, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det reagerade jag även på. Det kan inte tagit många minuter för polisen att nå fram. En fredagskväll borde de ändå varit bra bemannade. Polisen kör väl även rakt in i parken?

Märkligt då jag bor i Lund och känner massor av människor, inkl mig själv, som råkat illa ut och t.o.m. blivit mördade i Malmö. Kan det vara så att du är miljöskadad och inte ser problemen som nästan uppstår dagligen om man besöker vissa områden?

Kanske beror på klientelet du känner. De flesta som råkar ut är ofta trasproletariat och annat löst folk. Till ex Sverige är överrepresenterade jmf med Europa när det gäller mördade unga män, ofta gängkriminella, däremot på en lägre nivå avseende dödligt våld mot kvinnor.
Citera
2025-10-25, 14:41
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Det sker överfallsvåldtäkter överallt, tyvärr väldigt naivt att tro att det är en gubbe som sitter och väntar i någon park efter mörkrets inbrott..

Det har skett i Malmö nej det är ingen gubbe i någon buske det är en vild berikare. 99% av alla överfallsvåldtäkter begås av berikare.
Citera
2025-10-25, 14:43
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Shiiieeet... Med tanke på att polisen inte hitta någon så gick det säkert väldigt fort.

Får hoppas det gick fort iaf så att vi slipper skicka hem dem.

https://www.youtube.com/watch?v=a6Y34AwBQ58

Polisen letade på stor yta innan man hittade henne står det i media. Man kanske bara skickade en bil? Är platsen så stor?
Citera
2025-10-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddha99
Tror du tänker på gruppvåldtäkten i Kungsparken 2023. Senaste våldtäkten i Pildammsparken var 2016
Jag tror verkligen inte skåne har flest överfalls våldtäkter, läser mkt oftare runt sthlm
Citera
2025-10-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Det är väl inte parken som är problem/våldtar utan del av det invandrade klientelet som bor i Malmö.. Det har ju våldtagits vid ribban och kungsparken också, cementera upp varenda yta?

Det kan vara parken. Miljöer (krimogena) drar till sig GM. Till ex Upplysta parker med mörk omgivning och buskage och fåtal människor gör det lättare för GM. Lägg där till att risken är att offret också är berusad.

Man kan minimera risker genom lysa upp även omgivning och minska storlekn på buskagen. Försöka få fler personer att röra sig området, men det kan vara svårt på sena kvällar och nätter.
Citera
2025-10-25, 15:02
Avstängd
ytmamzs avatar
Det låter bisarrt det jag skriver nu och kommer mötas utav ”man ska kunna gå fri var som helst utan att någonting kommer hända” vilket jag håller med om, men verkligheten fungerar inte så.

Som kvinna och i detta fall ung kvinna så bör du inte vistas i Malmös parker ensam i kvällsmörkret.
De är väldigt sårbara då och med tanke på mångkulturen vi har fått in speciellt i Malmö så är det väldigt osäker då.

Bara se hundägaren som blev misshandlad till döds häromveckan i samma omständigheter dvs ensam i kvällsmörket.

Tiderna förändras och Malmö har desvärre förändrats.

Malmö är ingen stad man vistas ute i kvällsmörkret såvidare det inte är många människor runtomkring som tex Lilla Torg och jag bor här så jag vet.
Senast redigerad av ytmamz 2025-10-25 kl. 15:07.
Citera
2025-10-25, 15:03
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddha99
Jag borde såklart vara övertydlig med att med majoriteten menar jag typ 99%. Vad jag försökt förklara är att vanligt hederligt folk väldigt sällan råkar illa ut. Sedan finns det riskgrupper som löper större risk att drabbas. Självklart kan man ha extremt otur också. Det gängkriminella våldet har ökat kraftigt i Sverige, men ”vanligt” folk löper inte särskilt stor risk. Jag har som sagt många vänner, arbetskamrater etc som ofta rör sig ute på kvällar i Malmö. Under mina 50 år i Malmö känner jag ingen som råkat illa ut

Låter helt otroligt. Jag har sett och ingripit för att stoppa ett par fall av misshandel på öppen gata i Malmö. Du måste röra dig på ett inrutat sätt och ha ett begränsat umgänge.

Sen att sannolikheten för vem som helst att råka ut för ett random grovt brott är ju en självklarhet. Det är ju inte Port-Au-Prince vi snackar om.
Citera
2025-10-25, 15:06
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Man får hoppas att kvinnan är en sån där i palestinakramare i palestinasjal som ligger bakom hit släpandet av alla våldtäktsasylanter.

Fräscht av dig
Citera
2025-10-25, 15:10
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Fräscht av dig

Håller med den du citerar, bättre det än någon kvinna som inte ens har röstat för det eller ens vill se dem. (trotts allt är det ju dem som drömmer om sånt där.)
Senast redigerad av buhbye 2025-10-25 kl. 15:15.
Citera
2025-10-25, 15:14
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Håller med den du citerar, bättre det än någon kvinna som inte ens har röstat för det eller ens vill se dem.

ok. att du har en lista i huvudet över Vilka kvinnor du tycker mer eller mindre förtjänar att utsättas för överfallsvåldtäkter kan du säkert stå för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in