2025-10-25, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddha99
Tyvärr händer mycket skit i Sverige idag, men inte bara Malmö. Det finns två sidor av detta. Jag tycker absolut att man skall ta all brottslighet på allvar, men jag känner personligen ingen som råkat illa ut Malmö under mina 50 år i staden. Då har jag ändå en stor del av min släkt, vänner och arbetskamrater i staden. Folk skall vara försiktiga i dagens Sverige men att gå runt och vara rädd är i alla fall inget jag tror på.
Vilket korkat argument.

Jag känner ingen som röker tobak som fått cancer eller kol, alltså är det inget man ska behöva oroa sig för. Då kan man röka utan problem.

Det brukar med jämna mellanrum, någon eller några gånger per år ske överfallsvåldtäkter i Malmö. Majoriteten av dom sker kvällstid eller nattetid, och dessutom i slutna områden så som parker.

Det hade förmodligen skett varje helg om fler hade varit lika verklighetsfrånvända som denna kvinna.
Citera
2025-10-25, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Hur kan hon ringa in till polisen, meddela var hon är och ändå hinner GM våldta henne och hinna därifrån? Vad gör svensk polis idag ?
Det reagerade jag även på. Det kan inte tagit många minuter för polisen att nå fram. En fredagskväll borde de ändå varit bra bemannade. Polisen kör väl även rakt in i parken?

Citat:
Tyvärr händer mycket skit i Sverige idag, men inte bara Malmö. Det finns två sidor av detta. Jag tycker absolut att man skall ta all brottslighet på allvar, men jag känner personligen ingen som råkat illa ut Malmö under mina 50 år i staden. Då har jag ändå en stor del av min släkt, vänner och arbetskamrater i staden. Folk skall vara försiktiga i dagens Sverige men att gå runt och vara rädd är i alla fall inget jag tror på.
Märkligt då jag bor i Lund och känner massor av människor, inkl mig själv, som råkat illa ut och t.o.m. blivit mördade i Malmö. Kan det vara så att du är miljöskadad och inte ser problemen som nästan uppstår dagligen om man besöker vissa områden?
Citera
2025-10-25, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Vilket korkat argument.

Jag känner ingen som röker tobak som fått cancer eller kol, alltså är det inget man ska behöva oroa sig för. Då kan man röka utan problem.

Det brukar med jämna mellanrum, någon eller några gånger per år ske överfallsvåldtäkter i Malmö. Majoriteten av dom sker kvällstid eller nattetid, och dessutom i slutna områden så som parker.

Det hade förmodligen skett varje helg om fler hade varit lika verklighetsfrånvända som denna kvinna.

Det är inte korkat att hålla sig till fakta! Som jag skrev om du har läsförståelse skall all brottslighet tas på allvar, men idag tror folk att det är farligt att vistas ute i Malmö. Majoriteten av Malmöbor råkar aldrig ut får något våldsbrott, det är fakta. Att det skulle vara farligt är populism. Sedan sker brott i Malmö och övriga Sverige. Det är inte så svårt att hålla två tankar i huvudet samtidig
Citera
2025-10-25, 10:41
Medlem
Citat:
Det är inte korkat att hålla sig till fakta! Som jag skrev om du har läsförståelse skall all brottslighet tas på allvar, men idag tror folk att det är farligt att vistas ute i Malmö. Majoriteten av Malmöbor råkar aldrig ut får något våldsbrott, det är fakta. Att det skulle vara farligt är populism. Sedan sker brott i Malmö och övriga Sverige. Det är inte så svårt att hålla två tankar i huvudet samtidig

Det beror på att ex dom flesta kvinnor i Malmö inte springer ensamma ute nattetid i parker och liknande områden. Det som kallas common sense. Det är ytterst få svenskar överlag i park och stadsmiljö kvällstid numera. Ser man till stadskärnan i våra storstäder så ör det mycket folk där dagtid. Sen när det blir mörkt så förvandlas stan till nått som mer liknar Rinkeby. Nästan enbart asylanter och folk i slöja. Finns en anledning till det och det i sig är en anledning till att inte mer händer.

Malmö är på grund av muslimsk asylinvandring en av dom städer med flest överfallsvåldtäkter i hela Europa. För 5-10 år sedan var ju Malmö rankad som Europas tredje farligaste stad.
Senast redigerad av Pundedu 2025-10-25 kl. 10:59.
Citera
2025-10-25, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det reagerade jag även på. Det kan inte tagit många minuter för polisen att nå fram. En fredagskväll borde de ändå varit bra bemannade. Polisen kör väl även rakt in i parken?

Märkligt då jag bor i Lund och känner massor av människor, inkl mig själv, som råkat illa ut och t.o.m. blivit mördade i Malmö. Kan det vara så att du är miljöskadad och inte ser problemen som nästan uppstår dagligen om man besöker vissa områden?

Kollar du fakta och statistik så umgås du uppenbart med fel människor. Då är det du som är miljöskadad. Majoriteten råkar aldrig illa ut. Risken är såklart högre om du bor i ett utsatt område.
Citera
2025-10-25, 10:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Jag vänder det inte mot henne. Jag ser henne som ett offer och jag tycker man ska tortera män som gör sånt här mot kvinnor. Även hennes GM.

Men jag ser också den andra sidan av myntet. Dvs en kvinna som är helt desillusionerad och oförstående om vilken situation hon sätter sig i. Sen om det är hennes fel eller medias fel att hon är verklighetsfrånvänd låter jag vara osagt.

Hur många kvinnor känner till att Sverige är ett av dom länder med flest överfallsvåldtäkter i Europa och att Malmö är den staden med flest i Sverige???
Hur många vet att Malmö för bara några gå år sedan var rankad som Europas tredje farligaste stad???
Medias fel!!!!!!!

Man får hoppas att kvinnan i fråga var en vänstermänniska i palestinasjal som själv aktivt släpat hit på våldtäktsasylanterna. Det vore tragiskt om det är någon som inte velat ha hit skiten från Mellanöstern.

Du har ingen aning om vem kvinnan är och hur hon resonerade så ditt inlägg har inget med henne att göra. Det är bara dina egna åsikter du uttrycker och det kan du såklart göra men ge henne inte egenskaper som du bara inbillar dig.
Citera
2025-10-25, 10:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av iNgEnBrYrSiGiOrTeN
Hur många våldtäkter ska få hända i Pildammsparken?
Något måste fan göras med denna jävla park nu Malmö. Det var ju inte länge sen det skedde en gruppvåldtäkt i Pildammsparken.
Det är väl inte parken som är problem/våldtar utan del av det invandrade klientelet som bor i Malmö.. Det har ju våldtagits vid ribban och kungsparken också, cementera upp varenda yta?
Citera
2025-10-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du har ingen aning om vem kvinnan är och hur hon resonerade så ditt inlägg har inget med henne att göra. Det är bara dina egna åsikter du uttrycker och det kan du såklart göra men ge henne inte egenskaper som du bara inbillar dig.

Jag reflekterar. Jag påstår mig inte veta. Jag hoppas innerligt att hon var en sån i palestinasjal som skriker sig hes på första maj, och inte det motsatta. För det vore otroligt orättvist om det vore någon som själv aktivt arbetat för att asylskiten inte ska komma hit. Någon som värnat sitt folk, sin familj och sitt land.
Citera
2025-10-25, 10:57
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Tyvärr så tänker inte många sig för, och tyvärr borde inte folk behöva göra detta, men det är så det funkar. Är man ute efter mörkret slagit på så ska man undvika platser som inte är upplysta.

Och kan man cykla, ska man hellre göra det än att gå, då det blir svårare att bli överfallen.

Bättre gå runt parkerna längst stora vägen än att gå rak genom. Pildammsparken är perfekt park för våldtäkter, det är höga träd, trånga utrymmen och inga lampor alls som lyser.

Många är tyvärr naiva, även om risken är liten, så finns den där, och blir man utsatt för våldtäkt är man nog tyvärr förstörd för resten av livet av traumat.

Med tanke på alla afghaner och syrier som finns i Malmö så är det våldtäktsstaden nr.1, så om ni läser detta tjejer, ta hellre taxi hem, eller cykla, eller håll er på stora vägarna i framtiden, läst om samma saker som skett i Slottsparken med, när folk bara lite snabbt ska igenom och hem.
Citera
2025-10-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNgEnBrYrSiGiOrTeN
Hur många våldtäkter ska få hända i Pildammsparken?
Något måste fan göras med denna jävla park nu Malmö. Det var ju inte länge sen det skedde en gruppvåldtäkt i Pildammsparken.

Tror du tänker på gruppvåldtäkten i Kungsparken 2023. Senaste våldtäkten i Pildammsparken var 2016
Citera
2025-10-25, 10:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hoodietotter
Hur dags blir det mörkt nere i Malmö nu? Halvsju? Hur stort eget ansvar har man i Malmö om man stryker omkring i anslutning till parker efter mörkrets inbrott?
"Stryka runt"? Många av oss har t.ex. jobb att gå till, även efter "mörkrets inbrott". Man ska gå runt denna park alltså? Är det ok att gå vid sidan, menar någon kan ju dra in en i parken också.m Varför skulle mörkret vara tvunget, massor av våldtäkter dagtid också, i parker, trappuppgångar, på ålderdomshem, på skolor. De skyr ingenting.
Senast redigerad av sweintoo 2025-10-25 kl. 11:36.
Citera
2025-10-25, 11:23
Medlem
För er som inte känner till parken, så är Pildammsparken Sveriges tredje största park. Det är en stor park som är populär att besöka dagtid. Det finns en större bilväg genom parken, sedan många upplysta gångbanor. En Park med mängder av träd har såklart även mörkare och skummare områden. Förstår att det är en potentiell plats för våldtäkter. Senaste våldtäkten i Parken var 2016, innan gårdagens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in