2025-11-06, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Förföljd I 20 minuter samtal bröts m.m varningsklockorna ringer, då går man väl inte inåt i parken utan söker sig till folk hoppas de uppdateras så folk kan hålla sig borta från henne
Direkt när jag fick notis om detta kände jag NEJ. Ingenting verkar stämmma. Jag fick samma känsla om den påatådda våldtäkten inne på kulverten på KK, Malmö som egentligen Handlade om en otohets affär jon inte ville skulle asvlöjas.
Citera
2025-11-06, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Direkt när jag fick notis om detta kände jag NEJ. Ingenting verkar stämmma. Jag fick samma känsla om den påatådda våldtäkten inne på kulverten på KK, Malmö som egentligen Handlade om en otohets affär jon inte ville skulle asvlöjas.
Jag med faktiskt, och idioten elin som var otrogen men anmälde de som våldtäkt, även de i Malmö.
Hon fick fängelse så ja de kanske blir nåt liknande här
Citera
2025-11-06, 10:56
Medlem
snooper123s avatar
Man vill veta vad dessa nya uppgifter är för något som gör att de tror att det är ett falsklarm.
Citera
2025-11-06, 12:00
Medlem
Citat:
Förföljd I 20 minuter samtal bröts m.m varningsklockorna ringer, då går man väl inte in i parken utan söker sig till folk hoppas de uppdateras så folk kan hålla sig borta från henne
Ja när man anmäler en våldtäkt så får målsägare ca100- 150 000kr av sitt försäkringbolag (om de har ett försäkringsbolag) utbetalt direkt oavsett utgång i målet helt sanslöst.....
Citera
2025-11-06, 12:17
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Antar hon har någon psykisk ohälsa som gör att hon behöver den uppmärksamhet om omvårdnad man får från omgivningen efter ett övergrepp, kanske hon rent av önskade att det hänt på riktigt så hon hade blivit sedd för det, hade blivit någon. Tjejer kan ha en önskan om sånt bara för att bli sedda, inte för skadeståndspengar. Vissa psykiska åkommor kan ju göra att man upplever sig ha blivit våldtagen även om det inte är sant. Det är ju ett inkonsekvent agerande från hennes sida så kan finnas väldigt komplexa, konstiga motiv också, kanske hade hon erfarenheter av övergrepp hon inte vågade prata om men ändå ville få ur sig en känsla och drog till med detta. Kanske var hon drogpåverkad och tänkte fel. Kanske ville hon slösa polisens resurser som uttryck för samhällshat. Jag gissar dock på att hon bara ville ha uppmärksamhet och utesluter inte att hon önskat det hänt på riktigt, inte för det sexuellas skull, utan för just att bli sedd.

Om det är så att tjejen blev våldtagen på riktigt och nu ändå inte blir betrodd så har vi Unbelieveble 2.0 (Netflix). I så fall hoppas jag hon får upprättelse för polisens hantering.

Lustigt att du utesluter det mest uppenbara..PENGAR.
Citera
2025-11-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domen01
Ja när man anmäler en våldtäkt så får målsägare ca100- 150 000kr av sitt försäkringbolag (om de har ett försäkringsbolag) utbetalt direkt oavsett utgång i målet helt sanslöst.....
Grov våldtäkt ger mer kanske? Straffet för detta borde bli böter i några hundra lax eller fängelse
Citera
2025-11-06, 12:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Så fort jag fick höra att hon påstods sig blivit förföljd i 20 minuter förstod jag att hon myttade - 20 minuter är extremt lång tid i ett akut läge...
Citera
2025-11-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Så fort jag fick höra att hon påstods sig blivit förföljd i 20 minuter förstod jag att hon myttade - 20 minuter är extremt lång tid i ett akut läge...
Japp, innan de kom fram så callade jag ut henne, när de kom fram var de spiken i kistan, hon måste ju straffas mer än böter
Citera
2025-11-06, 15:58
Medlem
Citat:
Jag med faktiskt, och idioten elin som var otrogen men anmälde de som våldtäkt, även de i Malmö.
Hon fick fängelse så ja de kanske blir nåt liknande här

Ja det är den trejde påhittade våldtäkten på kort tid som uppdagats.

Frågan är om det är polisen som har blivit bättre på att upptäcka det, t.ex via mobiltrafik, sms osv eller att falskanmälningarna har ökat?
Det är dessutom konstigt att det hänt just i Malmö på kort tid, visst hon Elin var ju en händelse där själva falskanmälningen inte var syftet utan det var snarare en konsekvens av otroheten i ett försök att undgå fängelse för hennes ex, och falskanmälningen i kulverten var ett försök att undgå otrohetsanklagelse.

Man tänker att pga att polisen har snappat upp dessaa falskanmälningar och en kvinna dessutom fått fängelse så tycker man att det borde avskräcka kvinnor från att falskanmäla dock kan det ju faktiskt vara så att denna kvinna just fått idén från dessa falskanmälningarna och tänker att hon kan tjäna en hacka och att HON kommer inte bli påkommen för hon har tänkt ut allt i förväg.

Vi får väl se när f-upen släpps vad det är som har hänt.
Citera
2025-11-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Ja det är den trejde påhittade våldtäkten på kort tid som uppdagats.

Frågan är om det är polisen som har blivit bättre på att upptäcka det, t.ex via mobiltrafik, sms osv eller att falskanmälningarna har ökat?
Det är dessutom konstigt att det hänt just i Malmö på kort tid, visst hon Elin var ju en händelse där själva falskanmälningen inte var syftet utan det var snarare en konsekvens av otroheten i ett försök att undgå fängelse för hennes ex, och falskanmälningen i kulverten var ett försök att undgå otrohetsanklagelse.

Man tänker att pga att polisen har snappat upp dessaa falskanmälningar och en kvinna dessutom fått fängelse så tycker man att det borde avskräcka kvinnor från att falskanmäla dock kan det ju faktiskt vara så att denna kvinna just fått idén från dessa falskanmälningarna och tänker att hon kan tjäna en hacka och att HON kommer inte bli påkommen för hon har tänkt ut allt i förväg.

Vi får väl se när f-upen släpps vad det är som har hänt.
Ja dom har blivit skarpare än någonsin, pengarna är ju lockande för de flesta...
Citera
2025-11-06, 16:57
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Glad att det inte är såna som dig om jobbar inom polisen iallafall. Jävla osmaklig kommentar. Ta reda på fakta innan du skriver troll
Nu har vi fakta, det var en falsk anmälan och ingen våldtäkt.
Tycker du polisen gjorde fel som upptäckte det?
Citera
2025-11-06, 22:33
Medlem
Är hon häktad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här