2025-10-23, 07:22
Medlem
Motacilla.albas avatar
Det som skaver för mig är att det skedde på en skola. Man går i skolan för att bli vuxen. Vad hade skolan för beredskap att stoppa detta?
Vi sa mycket dumt när vi gick i skolan. Allt är inte borta men mycket. Besöket hade bättre skett i ett klassrum med en lärare som moderator.
Att man tar in personer från marginaliserade grupper är ju standard. Finns’ i alla fall fanns. överlevare av förintelsen som på heltid åkte runt i skolor.
Att detta blev gick till rätten för HMF är pinsamt för skolan.
Citera
2025-10-23, 07:44
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ODelaktig
Tyvärr saknas det väl lite logik i det du skriver..?

Utveckla!
Citera
2025-10-23, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Så 16 åringar som skjuter folk gör dom nada för att hitta men sätta dit folk för skämt, ja det finns det all tid i världen för!

Att vuxna människor beter sig såhär mot barn är patetiskt på en jävla nivå. Vilka känsliga små jävla fjollor.
Sveriges poliser måste ju öka statistiken ” lösta brott ” på något sätt 🫠
Citera
2025-10-23, 07:53
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Det börjar ju så. Förbud att tala illa om invandrare/invandring. Förbud att tala illa om Muslimer och religion, förbud att tycka illa om LBTQH+

Detta kommer att utökas till förbud att kritisera regeringens politik, förbud att anklaga en fet person att vara fet, ALLA som kan tänka sig att hitta ett uns av kränkthet kommer att få sin åsikt hörd och respekterad av sanningskomissionen, kränkthetsombudsmannen, förtalspolisen, diskrimineringsombudsmannen, och så vidare. Allt för att stärka vår "rättsstat som respekterar allt och alla" förutom de som tycker fel och de som är svenska hetero och alla vita män över 40 och unga tjejjer som antastas...
Detta är Sverige idag. Ett skämt till rättsstat. Det är verkligen patetiskt. Jag får sluta skriva nu, så att jag inte åker dit för HMF mot patetiska människor. Att uttrycka en avvikande åsikt är också HMF mot folkgruppen "oliktänkande".

Vi jagar gamla tanter på Facebook för att de råkat skriva "neger", medan vi i Malmö anställer svenskhatande personer som spågumman med hucklet som upprepade gånger säger i media att hon ska förstöra Sverige och svenskarna. Det är självklart inte att hetsa något.
Citera
2025-10-23, 08:08
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Detta är Sverige idag. Ett skämt till rättsstat. Det är verkligen patetiskt. Jag får sluta skriva nu, så att jag inte åker dit för HMF mot patetiska människor. Att uttrycka en avvikande åsikt är också HMF mot folkgruppen "oliktänkande".

Vi jagar gamla tanter på Facebook för att de råkat skriva "neger", medan vi i Malmö anställer svenskhatande personer som spågumman med hucklet som upprepade gånger säger i media att hon ska förstöra Sverige och svenskarna. Det är självklart inte att hetsa något.

Ja, vita svenskar kan man kalla precis vad som helst. Vi är inte vatten värda. Det enda vi duger till är att försörja alla invällare som ser ner på oss och hatar oss.
Citera
2025-10-23, 08:12
Medlem
Citat:

Vi lever i "den yttersta tiden" där sanning blir lögn och tvärtom. Allt orkestrerat för att underminera vår livsvilja, dränera vår energi att kunna organisera oss och att ens kunna skapa ett bättre samhälle, förvirra oss genom halva, ointetsägande, förvirrande nyheter, fördumma oss med meningslösa program på TV.n, ruinera oss genom skatter och avgifter på allt, kontrollera oss, sterilisera oss, förgifta oss...

Att man som ungdom behandlar sina små trauman genom att agera ut och leka till exempel Hitler, leka "svart", klä ut sig till kärring, spöke, bög, tomte .... Vem kan bli kränkt av det och betyder det att det är åtalbart? Däremot kan man lyfta fram olämpligheten i vissa "lekar" eller utagerande former och ta ett snack med vedebörande angående respekt för andra-som visar respekt mot en själv då.
Inför beteendekunskap i starten av skolan. Där får de lära sig vad handling kan generera till. Om man beter sig som ett as, vad får det för konsekvenser? Rikta om fokuset på denna person som mobbar istället. Han kan få stå och berätta i fronten på klassen hur förträffligt perfekt han/hon själv är och klassen får kritisera honom en stund. Att känna på sin egen medicin så att säga. Men skolan har inte den uppgiften och föräldrarna har inte det intresset eller ens kraften att kunna styra upp en störig ungdom. Män finns knappt kvar längre som kan tygla dessa blivande små monster som sedan kommer vara cancerns i vårt redan sargade och dysfunktionella samhälle resten av sina miserabla liv.
Citera
2025-10-23, 08:19
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
På Flashback blandar många ihop rätten att sakligt kritisera med rätten att kränka och kalla grupper för pejorativ.

Problemet är att det är den förment kränkta som avgör vad som skall sorteras in under ovanstående.
Citera
2025-10-23, 08:21
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:

Klockren analys.
Citera
2025-10-23, 08:21
Medlem
heliotrops avatar
Elev som tar över och uppviglar andra i tjugo minuter han borde stängas av. Obehagligt att en elev kan ta över så där.

Hmf-dom är helt fel dock.
Citera
2025-10-23, 09:00
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Elev som tar över och uppviglar andra i tjugo minuter han borde stängas av. Obehagligt att en elev kan ta över så där.

Hmf-dom är helt fel dock.
Eftersom människor inte är robotar och eftersom detta utövades i en skola vågar jag påstå att dem uppviglade agerade av fri vilja.
Så det måste ändå ligga någonting i bögarnasfel man vill tysta ner av domstolen.
Domen talar ju klarspråk så att säga.
Citera
2025-10-23, 09:16
Ett exempel på att Sverige inte har yttrandefrihet. Staten har godtycklig makt att bestraffa vissa typer av uttalanden. Stöter på många som utan eftertanke häver ur sig om yttrandefriheten i Sverige, när den i själva verket (vilket detta exempel påvisar), inte existerar alls.
Citera
2025-10-23, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamSnickan
Skulle säga att du och tidigare skrivare du citerar tillhör den gruppen av extremt lättkränkta individer som måste börja raljera högt och konstant om hur orättvist behandlade dem är.

Jasså minsann. Jag vill påstå att jag och de jag citerar är de som lärt sig att ta smällar och gå vidare. Utan att sikta mot TV-sofforna eller göra anmälan hit och dit. På gott och ont såklart. Men det som sker idag är bara larvigt och kostar både tid och pengar i onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in