Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-22, 12:41
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Varför ska dom där alltid vara bland barn, vad har dom ens i skolan att göra?
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-10-22 kl. 12:46.
Citera
2025-10-22, 12:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Kul tilltag av pojken och han borde ej dömts då lagen borde tas bort.

Vi måste ta tillbaka majoritetssamhället från de missanpassade. Att man tolererar dem ska räcka. Att hata eller vara äcklad ska vara helt ok.

Ja, jag blev faktiskt glad! Det är gott gry i de grabbarna. Alla har inte blivit nedtryckta av PK, woke och feminism!
Citera
2025-10-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det är klockren HMF. Det kan inte bli mer tydligt än då och låten i sig är inte det bärande, utan hela agerandet där man också lyckas hetsa fram reaktioner hos andra.

Bra att han fälldes, för även om de var unga borde de ha någon typ fostran
Jag tycker nog mest det visar att HMF (precis som kränkta poliser) är en skitlag som borde förpassas till sophögen.
Citera
2025-10-22, 12:45
Medlem
Citat:
Därefter spelade 16-åringen sången ”Bögarnas fel” via en storbildsskärm, vilket ledde till allsång i lokalen. Det pågick i ungefär 20 minuter. Vid tillfället befann sig ungefär 20 personer på platsen."

Man kan bara konstatera att det finns hopp för nästa generation! Hade jag varit pojkens far hade jag varit stolt!
Citera
2025-10-22, 12:47
Medlem
fimbuls avatar
"Bögarnas fel" är ju inte alls riktad mot bögar. Den är ju riktad mot religiösa tokar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Det börjar ju så. Förbud att tala illa om invandrare/invandring. Förbud att tala illa om Muslimer och religion, förbud att tycka illa om LBTQH+

Detta kommer att utökas till förbud att kritisera regeringens politik, förbud att anklaga en fet person att vara fet, ALLA som kan tänka sig att hitta ett uns av kränkthet kommer att få sin åsikt hörd och respekterad av sanningskomissionen, kränkthetsombudsmannen, förtalspolisen, diskrimineringsombudsmannen, och så vidare. Allt för att stärka vår "rättsstat som respekterar allt och alla" förutom de som tycker fel och de som är svenska hetero och alla vita män över 40 och unga tjejjer som antastas...

På Flashback blandar många ihop rätten att sakligt kritisera med rätten att kränka och kalla grupper för pejorativ.
Citera
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag blev faktiskt glad! Det är gott gry i de grabbarna. Alla har inte blivit nedtryckta av PK, woke och feminism!

Haha jag blev också glad, skönt att ibland få ett kvitto på att något står rätt till här i världen 😊
Citera
2025-10-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shugu
Artikel

Citat ur artikeln:

"I våras fick en halländsk skola besök av en kommunal verksamhet som informerade om HBTQI-frågor. När två ungdomskonsulenter befann sig i skolans kafeteria kom en 16-årig elev fram till dem med några kompisar i sällskap.

Enligt konsulenterna fällde pojken en mängd nedsättande kommentarer och betedde sig fientligt och aggressivt. När de påpekade att hans uttalanden var hets mot folkgrupp sade pojken ”Sedan när är bögar en folkgrupp?”.

Därefter spelade 16-åringen sången ”Bögarnas fel” via en storbildsskärm, vilket ledde till allsång i lokalen. Det pågick i ungefär 20 minuter. Vid tillfället befann sig ungefär 20 personer på platsen."

Kunde inte hålla mig för skratt när jag läste detta. Förvisso vet jag inte exakt vad för nedsättande kommentarer som fälldes, men är detta samt att spela upp en låt verkligen hets mot folkgrupp?

Rätt åt ungjäveln nu får han problem med körkortet också!
Citera
2025-10-22, 12:51
Medlem
Crabbofixs avatar
dom vuxna måste ju bli bättre på att kunna hantera såna här situationer utan att gapa om hets mot folkgrupp.

vi kan inte polisamäla barn till höger och vänster för minsta lilla.

om du inte kan argumentera eller resonera med ett barn, då kanske du inte borde jobba med detta.
Citera
2025-10-22, 12:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det är klockren HMF. Det kan inte bli mer tydligt än då och låten i sig är inte det bärande, utan hela agerandet där man också lyckas hetsa fram reaktioner hos andra.

Bra att han fälldes, för även om de var unga borde de ha någon typ fostran

Ja, unga lär sig att debatt och åsikter är farligt och att det är bättre att bita ihop och hålla tyst om vad man anser och hålla sig till att förändra samhället med våld genom att t ex gå in i en aktivklubb.

Påhejad av domaren, dig och andra som också dyrkar våld mot åsikter som en lösning och alltså är av samma skrot och korn som de ni vill bekämpa.
Citera
2025-10-22, 12:59
Medlem
Det är så jävla kul att använda "bögarnas fel" till att trycka ner bögar när låten i sig är ett hån mot homofober lmao
Citera
2025-10-22, 12:59
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
På Flashback blandar många ihop rätten att sakligt kritisera med rätten att kränka och kalla grupper för pejorativ.

Om jag inte får skrika bögjävel åt en bög så finns det ingen yttrandefrihet dock hur man än vänder på det.

Det finns inget som heter "yttrandefrihet, men..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in