2025-10-23, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde
Det löjligaste av allt är att kvinnans terapeut tyckte att hon borde få PTSD behandling efteråt. Detta borde dom kunna löst själva eller med HR. Otroligt lättkränkt och märkligt alltsammans.
- Fattar NADA. Är det sånt här vi vill att vårt rättsväsende ska syssla med?

- När ML bett om ursäkt på det mest hjärtskärande vis? För en skitgrej.

- Vad är det för person som inte kan förlåta efter en sån ursäkt?

- Är det hennes äkta man som insisterat på polisanmälan? Pga stukad manlighet?
Citera
2025-10-23, 01:30
Medlem
Oj vilken jättenyhet, en kändis åker fast.
Vem bryr sig, jag fattar inte varför sådana här trådar har ett så stort intresse.
Samma med kvällspressen som har flera artiklar om ämnet.
Varför är detta intressant? Kändis eller inte personligen skiter jag i det, rätt komiskt att folks intresse är sådana här icke-händelser.
Liknar skvallerkärringen som gottar sig.
Citera
2025-10-23, 01:48
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Betänk hur de offer för verkliga övergrepp som valt att INTE anmäla skall känna sig när de läser om slika fall... De måste hata dessa snöflingor mer än de ev. förövarna...

En annan aspekt på det hela är att om detta fall ens hamnat i en domstol om det handlat om Per Persson och Anna Andersson som pussats, frivilligt eller ofrivilligt, på den lokala pizzerian i Grums - är det månne så att det även kliar mer i hela "rättsväsendet" när det är kända profiler det handlar om?
Citera
2025-10-23, 02:12
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Oj vilken jättenyhet, en kändis åker fast.
Vem bryr sig, jag fattar inte varför sådana här trådar har ett så stort intresse.
Samma med kvällspressen som har flera artiklar om ämnet.
Varför är detta intressant? Kändis eller inte personligen skiter jag i det, rätt komiskt att folks intresse är sådana här icke-händelser.
Liknar skvallerkärringen som gottar sig.

Varför är du här om du inte bryr dig?
Citera
2025-10-23, 02:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Löjligt, tror du tjejer får färre killar för att de inte accepterar att killer de ogillar håller fast dem i kinderna och tvångskysser dem? Det är nog du som får dö ensam medans tjejen skaffar en stor familj.

Ditt inlägg/svar är riktat till en annan skribent men jag vill påpeka att det finns en helt annan bild av händelsen och efterspelet dagen efter. Kvinnan har dock tvärsvängt efteråt AV NÅGON ANLEDNING?

Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Detta är ett stort skämt.

Stackars kvinnan kände sig våldtagen tydligen men skriver ändå "God natt" med ett hjärta efter och sedan dagen efter undrar hon om han är vaken och vill hänga med henne och äta lunch samt strandhäng. Dagens kvinnor.

Hon har dessutom hållit på och tafsat på M*ck* hela kvällen innan pussen sker, sedan ångrade hon väl sen när hennes man skällde ut henne och polisanmälde. Typiskt fall.
Citera
2025-10-23, 02:41
Medlem
skogsburkans avatar
Är de detta fallet där han hade pussat en mot sin vilja? Fyfan vad har hänt med vårt land?!
Citera
2025-10-23, 03:56
Medlem
Moobs avatar
Så rättsvidrigt att sånt här kan grunda sig på en känsla, istället för en handling. "Jag känner mig våldtagen eller utnyttjad sexuellt" kontra "han drog in mig skogen och våldtog mig bryskt". Det ena innefattar endast känslan av att va utnyttjad, medan den andra ÄR utnyttjad.

En puss eller klapp är inget övergrepp, lika lite som en flirt eller trånande från en kvinna.
Har det hänt upprepade gånger kan man börja utreda det, men inte efter 1 gång, det är bara idiotiskt.
Citera
2025-10-23, 06:15
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ditt inlägg/svar är riktat till en annan skribent men jag vill påpeka att det finns en helt annan bild av händelsen och efterspelet dagen efter. Kvinnan har dock tvärsvängt efteråt AV NÅGON ANLEDNING?

Leijnegard kanske inte gav henne lika mycket uppmärksamhet sen efter pussen och då kände hon sig utnyttjad, stackarn, och polisanmälde. När han dissade henne när hon frågade om han ville hänga med ut dagen efter kanske var droppen.
Senast redigerad av nickeh84 2025-10-23 kl. 06:18.
Citera
2025-10-23, 06:15
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shingen
Avd kolla den där spanska penisskallen som skulle pussa hon som vann vm guld.

Det är inte ok idag att pussa någon som inte vill

För att relativisera. Ni som inte tycker det är ett brott. Skulle ni tycka det var så mysigt om exv Babben Larsson eller valfri tant försökte pussa er på munnen.
Italienare pussar typ som en hälsning.. ska svenska feminister anmäla dem för typ våldtäkt vid ett möte då😄
Citera
2025-10-23, 06:36
Medlem
Helt vansinnigt ärende detta. Vem har inte varit med om att en flirt lett till en puss, men att du eller den som fått den visat i detta läge att man inte varit intresserad?

Det är ju precis här det ofta visar sig om det blir något eller inte. Ibland kommer det upp en hand emellan, och andra gånger hinner inte mottagaren med det.

Hur kan man ta en sådan sak till rättegång, och varför tar domstolen ens upp det?
Senast redigerad av krosh 2025-10-23 kl. 06:39.
Citera
2025-10-23, 06:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Om jag minns rätt så var det bara en annan som nästan såg pussen. Hon såg att ML böjde sig fram och skylde deras aniskten med handen. Med andra ord; hon såg ingenting. Den andra pussen, en stund senare - enligt ML - ska ha gått till så att han böjde sig fram men att hon vände bort huvudet så det blev mest en puss på typ örat. Det var då han gick hem.
Att historien fick vingar beror enbart på att kvinnan i fråga fick kalla fötter och åkte hem dagen efter. Sedan gick det en tid innan hon anmälde honom. Förmodligen påhejad av sin svartsjuke äldre man. Hela historien påminner lite om den där sjuksköterksan i Stockholm som påstod hon blviit våldtagen i sjukhusets källare och fick sjukhuset att stänga av kulvertar och utöka bevakning och så vidare. Sen visade det sig att hon inte alls varit där, utan besökt en älskare och ville inte avslöja det för sin man.

Så då hade både ML och RF deniability? Hon kunde valt att spela ner det och lösa det privat över en lunch, sagt att hångel är över gränsen till ML, de är båda gifta, detta funkar inte?

Då framstår den totala paniken och polisanmälan som att spränga huset för att man hittar en spindel i vardagsrummet.

Citat:
Ursprungligen postat av greatesthits
Ganska gott sammanfattat skulle jag säga.

Ett par tillägg; speciellt utifrån Aftonblaskans bedrövliga "live-rapportering" under e m.

Kvinnan framstår som någon form av viljelöst, gråtande våp i beroendeställning till ML. Vilket rimmar illa med tanke på ML och "RF" långa arbetsrelation, där "RF" snarare kan betrakta som varandes "chef" över ML, tillika varandes en driven egenföretagare inom mediaproduktion. Inte tvärtom.

Låter som att ML har trängt sig på en 18-årig storögd praktikant från Örkelljunga (no offense!)

Ingenstans rapporterar AB kring den flitiga SMS-trafik som funnits både innan och efter denna händelse där "RF" inte verkar speciellt "kränkt" över det som hände, utan snarare inbjuder ML till att käka lunch, med efterföljande "hjärtemoisar".

Solklart är att ML och "RF" har haft en god relation, en relation som kanske även haft vissa privata inslag - i att man känner varandra mer, bättre, kan diskutera familjeliv, kan umgås under mer avslappnade former.

Så pass god att andra i produktionen börjat tissla och tassla under sagda personalfest, fniss fniss... Klart som attan att "RF" tappar ansiktet... den framgångsrika entreprenören hon är.

Betänk juridiken i detta. Rekvisiten, fastslagna av HD, är att för att fällas så ska GM (ML i detta fall) uppsåtligen ha begått en sexuell handling med uppsåt att kränka "BO" sexuella integritet. Det skall bevisas av åklagaren... inte bevisas av försvarsadvokaten...

Tyvärr, jag är ledsen, men jag tror det blir svårt att bevisa det som MLs uppsåt. Han var säkert lite glad i hatten, alla var lite glada och uppspelta för att produktionen var klar. Tjoohoo, jag ger min kära kollega sedan många år en puss på munnen...

Som sagt, det är inte straffbart, eller kriminellt att bete sig på ett sätt som mer skulle kunna beskrivas som "olämpligt". Att pussa någon, man känner, på munnen i glädje och av "vänskapligt uppsåt" innebär inte nödvändigtvis att en kriminell handling har begåtts...

Men tyvärr så försvinner denna juridik i det allmänna bruset...

Detta är, tyvärr, löjeväckande... Lägg tid och pengar på riktiga (!) sexualbrott istället!!

Håller med. Det här framstår som en lite småsnaskig skvallerhistoria om folk som flörtar lite för mycket än vad som är lämpligt när de är ute på jobbresa och super.

Att ML blir av med jobbet som programledare finns tyvärr i korten när han försöker hångla upp en gift kollega och är gift själv, oavsett hur full du är. Hans jobb är på konsultbasis per säsong, hur enkelt som helst att inte förnya för produktionsbolaget. Han har bajsat där han äter, dåligt beslut. Att det skapar friktion med makan hemma i Sverige är också rimligt, då det visar sig att försöka ligga med yngre kollegor på jobbresan sällan uppskattas av äkta makar.

Men brottsligt? Kom igen nu. Det var två misslyckade raggningsförsök där en fyllskalle inte uppfattat signalerna rätt. Om det ska räknas som kriminellt, har man i princip kriminaliserat att ragga.
Citera
2025-10-23, 07:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Bra att det skipas rättvisa...

Vilket utfall är rättvisan enligt dig i det här fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in