2025-10-22, 16:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Ja, i polisförhör har ML berättat att de tillbringade mycket tid i bilen under inspelningarna. Tydligen långa vägar att köra. Då brukade de småprata om ditt och datt och kvinnan ska då ha berättat om sitt dåliga äktenskap som tydligen var på väg åt helvete. Jag vet inte om de har barn ihop? Hursomhelst så ska ett samtal om detta ha skett samma kväll som de var på väg hem till inspelningsbyn där det var fest. Väl hemma i byn hade Micke (får vi anta att han var något av festens medelpunkt i egenskap av programledare?) minglat med en del kollegor. Han får då syn på kvinnan som står ensam och lite avsides. Kanske hon gått avsides för att röka? Han bestämmer sig för att gå fram och prata lite med henne. Hans beskrivning är att han då ger henne lite peppande ord och bestämmer sig för att ge henne en vänskaplig puss. Oklart om det var på kinden eller munnen. Det var väl dumt kan man tycka, men han gjorde det av ren välmening och möjligen såg han kanske en chans att visa att han kunde tänka sig trösta henne lite mer lite senare? För att inte alla (det fanns tydligen några som satt vid ett bord en bit bort som kunde se) skulle få för sig något skylde han hennes ansikte med en hand samtidigt som han gav henne pussen. Han tänkte nog att det skulle se ut som att han viskade något i hennes öra? Han fick inte känslan av att hon hade reagerat negativt på det som hände, men fick väl inte heller något direkt positivt gensvar. Så han gick tillbaka till det större sällskapet och började mingla igen.
Någon timme senare ser han kvinnan återigen stå avsides och ensam så han bestämmer sig för att gå fram till henne och göra ett sista raggförsök. Själv säger han såklart att han ville säga något vänligt. Och det gjorde han kanske, en gång till. Så han går dit full och go och säger något och försöker sig på en puss till. Nu avvisar hon honom och han fattar läget och går hem och lägger sig. End of story. Kunde man tycka.

Det kanske kunde varit end of story om pussandet skett mellan dem enbart. Då hade ML haft en mycket bättre position att neka till det mesta utom SMSet, och kvinnan kanske bara kunde strukit det streck över det som borde gjorts redan då.

Eftersom pussarna fick vingar behövde hon välja - hennes egna intressen eller MLs, och valde stenhårt sina egna.
Citera
2025-10-22, 16:24
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det kanske kunde varit end of story om pussandet skett mellan dem enbart. Då hade ML haft en mycket bättre position att neka till det mesta utom SMSet, och kvinnan kanske bara kunde strukit det streck över det som borde gjorts redan då.

Eftersom pussarna fick vingar behövde hon välja - hennes egna intressen eller MLs, och valde stenhårt sina egna.
Om jag minns rätt så var det bara en annan som nästan såg pussen. Hon såg att ML böjde sig fram och skylde deras aniskten med handen. Med andra ord; hon såg ingenting. Den andra pussen, en stund senare - enligt ML - ska ha gått till så att han böjde sig fram men att hon vände bort huvudet så det blev mest en puss på typ örat. Det var då han gick hem.
Att historien fick vingar beror enbart på att kvinnan i fråga fick kalla fötter och åkte hem dagen efter. Sedan gick det en tid innan hon anmälde honom. Förmodligen påhejad av sin svartsjuke äldre man. Hela historien påminner lite om den där sjuksköterksan i Stockholm som påstod hon blviit våldtagen i sjukhusets källare och fick sjukhuset att stänga av kulvertar och utöka bevakning och så vidare. Sen visade det sig att hon inte alls varit där, utan besökt en älskare och ville inte avslöja det för sin man.
Citera
2025-10-22, 16:28
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Kanske blir ett prejudikat av det här.

Kiss of death.
Åtminstone Kiss of Unemployment.

Vid fällande dom så ger samhället rådet att aldrig kyssa en kvinna som inte skrivit under ett godkännande-kontrakt först. Och underförstått att man aldrig ska dricka sprit på en fest med blandat kvinnor och män. Möjligen om de sitter vid skilda bord. Eller om kvinnorna har Burka på sig.

När jag tänker efter så finns faktiskt en del islamistiska tankar i den här tråden.
Citera
2025-10-22, 16:29
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilresistance
Det märkliga är att det numera är nästan obligatoriskt att krama människor man aldrig har träffat förr. Jag ogillar det starkt. Jag vill ta i hand men det accepterar aldrig kvinnor, de ska kramas. Snart ska vi väl kindpussas också.
Vid andra kramen blir det 40 dagsböter?
Citera
2025-10-22, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Den skatan hade jag inte rört vid ens med en tång.

Micke måste ha varit allvarligt berusad.

Kan inte Micke få en åthutning av domaren för sin dåliga smak.

Inte jag heller. Jag hade inte ens tilltalat eller vistats i närheten av henne.

Utseendemässigt så är det inget större fel på RF. Dessutom är hon gift med en annan företagsledare och bor i villa i fiiina Danderyd. Allt bra kan tyckas. Kvinnan verkar dock vara både psykopat och tokfeminist, en väldigt dålig kombination.

Vad Micke såg hos henne? Min enda förklaring är att psykopater brukar vara mästare på att manipulera, speciellt kvinnliga sådana.

Ska bli ett sant nöje att få se RF betala för hela detta spektakel. Hoppas att rättegångskostnaderna kommer kosta skjortan!
Senast redigerad av sound69 2025-10-22 kl. 16:36.
Citera
2025-10-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Så för att sammanfatta.

ML har en "work wife" i RF. De jobbar tätt, hon är en framåt kvinna med eget företag, inhyrd på konsultbasis för produktionsbolaget. Hennes jobb är bland annat att hålla stjärnan glad och få ihop pusslet, så att hon är positiv och flörtig är nästan med i arbetsbeskrivningen, eller åtminstone ingen nackdel. Hon kanske uppskattar uppmärksamheten också?

Så man spelar in säsongen, allt går bra. På avslutningsfesten så festar man hårt, ML dricker för mycket och passar på att försöka få sig lite hångel eller rentav ett ligg. Fuck it, man är ju ändå vid medelhavet, långt ifrån trista Sverige och äkta makar. Nu kör vi.

Han gör två framstötar och båda nekas.

Dagen efter har hon Ågren utav helvete. MLs framstötar inför öppen ridå skapar enorma problem för henne både professionellt och privat. Det undergräver hennes professionella förtroende internt - hon ses som MLs fluffer. Privat kommer hennes make få reda på det, och det sätter Djursholmsvillan på spel. Alltså behöver hon ta kraftigt avstånd från det här. Hur göra? Med lite eftertanke landar hon i att den minst dåliga lösningen för henne, är att kasta ML under bussen med en polisanmälan. Visst, det blir en stökig period framöver och hon bränner sin personliga bro till ML för alltid, men med stora insatser krävs tuffa beslut. Jag först, han är ändå ett as som tog deras flörtiga jobbrelation till att försöka få knulla inför öppen ridå.

ML har också Ågren och vill stryka ett streck över detta, men det är inte en lösning för henne då hon riskerar förlora status, jobbtillfälle och äktenskap. Ergo: Polisanmälan.

Och nu är vi här att två otrohetsaffärer och ett dåligt raggningsförsök landar i rättssalen, för att rädda ansiktet på kvinnan? MLs karriär körd för att han ville ha lite utomäktenskapligt skoj med en yngre kvinna?

Har jag missat något?

Ganska gott sammanfattat skulle jag säga.

Ett par tillägg; speciellt utifrån Aftonblaskans bedrövliga "live-rapportering" under e m.

Kvinnan framstår som någon form av viljelöst, gråtande våp i beroendeställning till ML. Vilket rimmar illa med tanke på ML och "RF" långa arbetsrelation, där "RF" snarare kan betrakta som varandes "chef" över ML, tillika varandes en driven egenföretagare inom mediaproduktion. Inte tvärtom.

Låter som att ML har trängt sig på en 18-årig storögd praktikant från Örkelljunga (no offense!)

Ingenstans rapporterar AB kring den flitiga SMS-trafik som funnits både innan och efter denna händelse där "RF" inte verkar speciellt "kränkt" över det som hände, utan snarare inbjuder ML till att käka lunch, med efterföljande "hjärtemoisar".

Solklart är att ML och "RF" har haft en god relation, en relation som kanske även haft vissa privata inslag - i att man känner varandra mer, bättre, kan diskutera familjeliv, kan umgås under mer avslappnade former.

Så pass god att andra i produktionen börjat tissla och tassla under sagda personalfest, fniss fniss... Klart som attan att "RF" tappar ansiktet... den framgångsrika entreprenören hon är.

Betänk juridiken i detta. Rekvisiten, fastslagna av HD, är att för att fällas så ska GM (ML i detta fall) uppsåtligen ha begått en sexuell handling med uppsåt att kränka "BO" sexuella integritet. Det skall bevisas av åklagaren... inte bevisas av försvarsadvokaten...

Tyvärr, jag är ledsen, men jag tror det blir svårt att bevisa det som MLs uppsåt. Han var säkert lite glad i hatten, alla var lite glada och uppspelta för att produktionen var klar. Tjoohoo, jag ger min kära kollega sedan många år en puss på munnen...

Som sagt, det är inte straffbart, eller kriminellt att bete sig på ett sätt som mer skulle kunna beskrivas som "olämpligt". Att pussa någon, man känner, på munnen i glädje och av "vänskapligt uppsåt" innebär inte nödvändigtvis att en kriminell handling har begåtts...

Men tyvärr så försvinner denna juridik i det allmänna bruset...

Detta är, tyvärr, löjeväckande... Lägg tid och pengar på riktiga (!) sexualbrott istället!!
Citera
2025-10-22, 16:50
Medlem
Kedoxs avatar
Vad är det för hemskt han har gjort? Gett en tjej en puss på fyllan?

Alltså inte kladdat, våldtagit, stalkat etc.

Om hon nu blivit integritetskränkt borde väl detta kunna lösas av en femhundring i handen och ett "förlåt". Men att dra massa resurser inför domstol känns löjligt.

Om han gjort mer än vad jag fått för mig så kanske saken kommer i ett annat ljus.
Citera
2025-10-22, 16:51
Medlem
SweKingCalles avatar
Sorry inte hängt med i tråden !

Är det en puss på munnen det handlar om ?
Citera
2025-10-22, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle

Ja en så kallad smällpuss
Citera
2025-10-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle

Ja, hemskt va?
Citera
2025-10-22, 17:04
Medlem
Malfys avatar
Jag sitter och funderar på att om en puss är en sexuell handling, är det då pedofili att pussa sina barn?
Citera
2025-10-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat
Ja en så kallad smällpuss

”En "smällkyss" är en skämtsam term för en snabb, lite klumpig eller oplanerad kyss. Den beskriver ofta en kyss som inte är särskilt romantisk eller passionerad, utan mer av en hastig, lekfull gest.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in