Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Om jag minns rätt så var det bara en annan som nästan såg pussen. Hon såg att ML böjde sig fram och skylde deras aniskten med handen. Med andra ord; hon såg ingenting. Den andra pussen, en stund senare - enligt ML - ska ha gått till så att han böjde sig fram men att hon vände bort huvudet så det blev mest en puss på typ örat. Det var då han gick hem.
Att historien fick vingar beror enbart på att kvinnan i fråga fick kalla fötter och åkte hem dagen efter. Sedan gick det en tid innan hon anmälde honom. Förmodligen påhejad av sin svartsjuke äldre man. Hela historien påminner lite om den där sjuksköterksan i Stockholm som påstod hon blviit våldtagen i sjukhusets källare och fick sjukhuset att stänga av kulvertar och utöka bevakning och så vidare. Sen visade det sig att hon inte alls varit där, utan besökt en älskare och ville inte avslöja det för sin man.
Så då hade både ML och RF deniability? Hon kunde valt att spela ner det och lösa det privat över en lunch, sagt att hångel är över gränsen till ML, de är båda gifta, detta funkar inte?
Då framstår den totala paniken och polisanmälan som att spränga huset för att man hittar en spindel i vardagsrummet.
Citat:
Ursprungligen postat av
greatesthits
Ganska gott sammanfattat skulle jag säga.
Ett par tillägg; speciellt utifrån Aftonblaskans bedrövliga "live-rapportering" under e m.
Kvinnan framstår som någon form av viljelöst, gråtande våp i beroendeställning till ML. Vilket rimmar illa med tanke på ML och "RF" långa arbetsrelation, där "RF" snarare kan betrakta som varandes "chef" över ML, tillika varandes en driven egenföretagare inom mediaproduktion. Inte tvärtom.
Låter som att ML har trängt sig på en 18-årig storögd praktikant från Örkelljunga (no offense!)
Ingenstans rapporterar AB kring den flitiga SMS-trafik som funnits både innan och efter denna händelse där "RF" inte verkar speciellt "kränkt" över det som hände, utan snarare inbjuder ML till att käka lunch, med efterföljande "hjärtemoisar".
Solklart är att ML och "RF" har haft en god relation, en relation som kanske även haft vissa privata inslag - i att man känner varandra mer, bättre, kan diskutera familjeliv, kan umgås under mer avslappnade former.
Så pass god att andra i produktionen börjat tissla och tassla under sagda personalfest, fniss fniss... Klart som attan att "RF" tappar ansiktet... den framgångsrika entreprenören hon är.
Betänk juridiken i detta. Rekvisiten, fastslagna av HD, är att för att fällas så ska GM (ML i detta fall) uppsåtligen ha begått en sexuell handling med uppsåt att kränka "BO" sexuella integritet. Det skall bevisas av åklagaren... inte bevisas av försvarsadvokaten...
Tyvärr, jag är ledsen, men jag tror det blir svårt att bevisa det som MLs uppsåt. Han var säkert lite glad i hatten, alla var lite glada och uppspelta för att produktionen var klar. Tjoohoo, jag ger min kära kollega sedan många år en puss på munnen...
Som sagt, det är inte straffbart, eller kriminellt att bete sig på ett sätt som mer skulle kunna beskrivas som "olämpligt". Att pussa någon, man känner, på munnen i glädje och av "vänskapligt uppsåt" innebär inte nödvändigtvis att en kriminell handling har begåtts...
Men tyvärr så försvinner denna juridik i det allmänna bruset...
Detta är, tyvärr, löjeväckande... Lägg tid och pengar på riktiga (!) sexualbrott istället!!
Håller med. Det här framstår som en lite småsnaskig skvallerhistoria om folk som flörtar lite för mycket än vad som är lämpligt när de är ute på jobbresa och super.
Att ML blir av med jobbet som programledare finns tyvärr i korten när han försöker hångla upp en gift kollega och är gift själv, oavsett hur full du är. Hans jobb är på konsultbasis per säsong, hur enkelt som helst att inte förnya för produktionsbolaget. Han har bajsat där han äter, dåligt beslut. Att det skapar friktion med makan hemma i Sverige är också rimligt, då det visar sig att försöka ligga med yngre kollegor på jobbresan sällan uppskattas av äkta makar.
Men brottsligt? Kom igen nu. Det var två misslyckade raggningsförsök där en fyllskalle inte uppfattat signalerna rätt. Om det ska räknas som kriminellt, har man i princip kriminaliserat att ragga.