2025-10-22, 20:47
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Både Leijnegard och kvinnan är idioter. 10 piskrapp vardera vore ett rättmättigt straff...
Citera
2025-10-22, 20:49
Medlem
Förlåt ggr 3. Kunde inte bli mer ångerfullt. Fy f..n ett sånt jä..a.. förb...t fruntimmer. Ärligt talat.

Måste ha varit äkta mannen som blivit stukad i sin manlighet och propsat på polisanmälan.

En på tusen som inte haft hjärta nog att förlåta efter ett sånt förlåt-SMS.

HAR ALDRIG HÖRT TALAS OM ETT SÅNT EMPATILÖST KVINNFOLK. ÄN EN GÅNG, FY F..N!
Citera
2025-10-22, 20:54
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Både Leijnegard och kvinnan är idioter.

Ofta tänker man att man måste ta sida, men det behöver man ju faktiskt inte.
Citera
2025-10-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Om man får en oönskad puss, får därefter en respektfull ursäkt, men upplever fortfarande så pass starkt trauma till det hela så man kan ta det vidare till en rättegång där man lipar av det här förfärliga traumat, så är man nog inte byggd för att arbetslivet och jobba över huvud taget.

Varenda vecka i mitt långa arbetsliv har jag varit med om betydligt värre med utskällningar från chefer, kunder, snuvad på bonusar, löneförhöjningar, haft långa pass med kollegor som luktar ren skit och behövt hantera riktiga skitsaker, kvinnliga kollegor som kommenterat mitt utseende, fått förolämpningar av kollegor, gått till jobbet utan en natts sömn, haft en flickvän som spenderat mer än halvdelen av lönen och till och med blivit knuffad till backen.

Sant. För många är yrkeslivet en nedmontering och pärlband av otacksamma händelser. Här verkar hjärnspökena kring det outhärdliga lidandet smällkyssen orsakat ha triggats av den kommentar en chef på SVT fällt om händelsen och om ML. Det är då hon beslutar sig för att anmäla och göra rättssak.
Om man ska kritisera ML för något är det att han borde avstå att kröka på jobbet. Det kan nämligen bli hur jävla tokigt som helst vilket det här fallet visar.
Citera
2025-10-22, 21:01
Medlem
bombaccis avatar
Typiskt vita heterosexuella män att våldföra sig på kvinnor och andra.

Tycker han borde bli dömd för våldtäkt.

Ett nej är ett nej!

Han spelar mysfarbror men är en sexuell förbrytare.
Citera
2025-10-22, 21:03
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Ett nej är ett nej!

Jag vet inte om ditt påstående är korrekt. Kan du stödja påståendet att vita och heterosexuella män är överrepresenterade vad gäller att våldföra sig?
Länka gärna källa.
Uppenbarligen har du ett trollkonto och är sannolikt högerextrem, men det är en annan sak.
Citera
2025-10-22, 21:06
Medlem
af-Sintistolpes avatar
De ska alltså ha varit vänner och arbetskamrater i flera år. Vad konstigt att de inte kunde lösa konflikten med ett eller högst två samtal! Kvinnan verkar smått hysterisk, faktiskt. OK, det är både otrevligt och motbjudande att bli pussad av någon man inte vill pussad av. I det här fallet ska de inblandade ju ha haft en fysisk relation dock ej av sexuell karaktär.

Man kan reagera på olika sätt. När jag var typ tio år var det en nära vän till familjen som pussade min mamma på munnen. Det här var på nyårsdagen. Det hade krökats en del natten innan och han som pussade är bipolär alt. maniskt depressiv, vilket alla inblandade visste om. Han var inne i en manisk fas när det hände och det var rätt så pinsamt för alla som var med. Morsan reagerade dock inte med att vara kränkt utan hon tyckte mest synd om familjens vän. Det var ju han som hade gjort bort sig och var ur balans.
Citera
2025-10-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Ett nej är ett nej!

Alla kvinnor i Sverige har kramat, pussat och tafsat på män utan att fråga.
Alla svenska kvinnor bör sättas i fängelse.
När jag var mellan 15-30 klev jag kramad, pussad och tafsad på nästan dagligen av kvinnor
som tog det för helt självklart att kvinnor aldrig behöver fråga.
Citera
2025-10-22, 21:17
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det som stör mig är att Svensk lag tydligen gäller även i andra länder om han fälls. Jag som exempel åtalades för fildelning men friades då det just då inte var ett brott i Norge.
Om han fälls för ett Svenskt brott som skett i annat land får vi problem om vi som exempel följer ett lands lag när vi är där samtidigt som det då blir ett brott enl Svensk lag.
Han skulle inte åtalats i Sverige utan i det landet där brottet begicks utifrån det landets lagstiftning.

Hur gick det för tränaren för Spaniens damlag som pussade en av spelarna?
Jo, han dömdes för sexuellt övergrepp.
Citera
2025-10-22, 21:23
Medlem
jag har väl inte direkt utseendet emot mig, är väldigt social (jag pratar med allt o alla), o är väldigt snäll (kanske lite godtrogen ibland,) detta gör kanske att jag hamnar i lite speciella situationer då o då

Jag har ju varit i situationer där kvinnor kommit fram o varit väldigt närgångna. En kvinna kom från ingenstans o tog tag i mig o gav mig en kyss på krogen för inte så länge sen.

nu vill inte jag hänga ut någon kvinna (så jag skriver inte var eller vilket lag) men jag var på guldfest med ett hockeylag som hade tagit sm-guld när jag stod o väntade på att spelarna skulle upp på scenen på en nattklubb. Då känner jag hur en kvinna tar mig på skrevet; när jag tittar bakåt så flirtar hon med mig med sin blick. Jag blev minst sagt ställd;

Jag har minst 6-7 situationer till där kvinnor (o en kille) varit väldigt närgångna på liknande sätt som ovan, men inte fan blev jag arg o skulle polisanmäla; det var ju inte så att mitt liv blivit förstört av dessa händelser.

dessa människor har ju inte velat mig illa; varit aggressiva eller otrevliga på något sätt. Jag förstår inte varför jag skulle anmäla dessa till polisen o göra en rättsak av detta? Jag har väl snarare blivit smickrad. (vilket väl borde vara naturligt; eller är det jag som inte hänger med i dagens samhälle)
Senast redigerad av goaglenn 2025-10-22 kl. 21:39.
Citera
2025-10-22, 21:31
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Är det ett brott i Sverige numera?

Det råder häxjakt på män i mediakretsar. Folk (kvinnor) blev avundsjuka på Lejnegard för att han fick utlandsresor betalda av jobbet. Dessutom fick han träffa mycket kändisar - Allt som kvinnor drömmer om!

Tag lärdom!!
Citera
2025-10-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goaglenn
jag har väl inte direkt utseendet emot mig, är väldigt social (jag pratar med allt o alla), o är väldigt snäll (kanske lite godtrogen ibland)

Jag har ju varit i situationer där kvinnor kommit fram o varit väldigt närgångna. En kvinna kom från ingenstans o tog tag i mig o gav mig en kyss på krogen för inte så länge sen.

nu vill inte jag hänga ut någon kvinna (så jag skriver inte var eller vilket lag) men jag var på guldfest med ett hockeylag som hade tagit sm-guld när jag stod o väntade på spelarna att dem skulle upp på scenen på en nattklubb. Då känner jag hur en kvinna tar mig på skrevet; när jag tittar bakåt så flirtar hon med mig med sin blick. Jag blev minst sagt ställd;

Jag har minst 6-7 situationer till där kvinnor (o en kille) varit väldigt närgångna. men inte fan blev jag arg o skulle polisanmäla; det var ju inte så att mitt liv blivit förstört av dessa händelser.

dessa människor har ju inte velat mig illa; varit aggressiva eller otrevliga på något sätt. Jag förstår inte varför jag skulle anmäla dessa till polisen o göra en rättsak av detta?

Det här samhället går bara mer o mer utför

En höna av en fjäder, eller snarare en höna av ett litet fjun, är vad det är. Den som polisanmäler en puss är fasen inte riktigt frisk. Det är alldeles för lätt i dagens Sverige att polisanmäla bagateller och på det sättet ödelägga människors liv. Det är först när man sagt ifrån, eller på annat sätt tydligt visat, minst två gånger att man absolut inte vill bli pussad - och personen ändå fortsätter - som man ens ska kunna överväga en polisanmälan. Men ett allvarligt uppriktigt samtal kollegor/vänner emellan hade räckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in