2025-10-22, 20:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, iofs. skulle jag inte sätta en pungkula på ett frikännande, hehe!

Nej jag skulle vara väldigt försiktig med mina insatser.
Citera
2025-10-22, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Skylla på fyllan är ett billigt trick. Varför går en del omkring och tror att de kan pussa på vem som helst hur som helst? Visst det är i lägsta laget att det går på åtal, men samtidigt så får en del skärpa till sig.

Det krävs uppsåt för att dömas och det återstår att se om detta åtal håller hela vägen.

Håller med.

En del skyller ju helt och hållet på fyllan. Och säger att det inte minns något alls.
Senast redigerad av duenna3 2025-10-22 kl. 20:20.
Citera
2025-10-22, 20:19
Medlem
Om man får en oönskad puss, får därefter en respektfull ursäkt, men upplever fortfarande så pass starkt trauma till det hela så man kan ta det vidare till en rättegång där man lipar av det här förfärliga traumat, så är man nog inte byggd för att arbetslivet och jobba över huvud taget.

Varenda vecka i mitt långa arbetsliv har jag varit med om betydligt värre med utskällningar från chefer, kunder, snuvad på bonusar, löneförhöjningar, haft långa pass med kollegor som luktar ren skit och behövt hantera riktiga skitsaker, kvinnliga kollegor som kommenterat mitt utseende, fått förolämpningar av kollegor, gått till jobbet utan en natts sömn, haft en flickvän som spenderat mer än halvdelen av lönen och till och med blivit knuffad till backen.

Så faktum med att det här fallet berör en viktig politisk fråga. För staten bör gå in och förenkla möjligheterna att förtidspensionera kvinnor som har haft enkla liv och som uppenbarligen får flera års trauma av något som en oväntad puss. Man kan höja skatten för oss andra arbetande.
Citera
2025-10-22, 20:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Free Micke!

Kvinnor är allt bra lustiga "gör inte allt till sex" säger dom och att män skall kunna gosa utan att knulla men helt plötsligt är en liten puss tom sexuellt ofredande juridiskt.
Citera
2025-10-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Tror inte han blir dömd alls, men som du säger - vi får avvakta...
Det som stör mig är att Svensk lag tydligen gäller även i andra länder om han fälls. Jag som exempel åtalades för fildelning men friades då det just då inte var ett brott i Norge.
Om han fälls för ett Svenskt brott som skett i annat land får vi problem om vi som exempel följer ett lands lag när vi är där samtidigt som det då blir ett brott enl Svensk lag.
Han skulle inte åtalats i Sverige utan i det landet där brottet begicks utifrån det landets lagstiftning.
Citera
2025-10-22, 20:32
Medlem
AussieRedMans avatar
Han var ute efter sex, det är rätt självklart och han tog inte ett nej efter första inviten o gick på igen. Men efter andra gången låg han lågt, att döma till ngt annan än ofredande vore galet.
Citera
2025-10-22, 20:33
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det som stör mig är att Svensk lag tydligen gäller även i andra länder om han fälls. Jag som exempel åtalades för fildelning men friades då det just då inte var ett brott i Norge.
Om han fälls för ett Svenskt brott som skett i annat land får vi problem om vi som exempel följer ett lands lag när vi är där samtidigt som det då blir ett brott enl Svensk lag.
Han skulle inte åtalats i Sverige utan i det landet där brottet begicks utifrån det landets lagstiftning.

Ja, det är en intressant vinkel på det hela - varför blev det inte så här, månntro. Som jämförelse - det senaste fallet med misstänkt våldtäkt på en Finlandsbåt så skickades ju detta över till finska myndigheter då de skett på finskt farvatten...
Citera
2025-10-22, 20:39
Medlem
Harry_s avatar
det är nog den vidriga tjejen som leker offer
hon skulle ALDRIG anmält om det var någon från krogen
hatar såna äckliga fxttor
Citera
2025-10-22, 20:42
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:

Svensk arbetsplats och svenskt företag?
Citera
2025-10-22, 20:42
Medlem
Citat:

Conclusion
The described act is likely to be punishable in Spain as sexual assault under Article 178 of the Spanish
Penal Code.
The applicable penalty ranges from 1 to 5 years of imprisonment.
The statute of limitations is 5 years, expiring on September 13, 2029.

If further clarification or additional context is needed, feel free to ask!
Best regards,
Citera
2025-10-22, 20:44
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Vet inget om detta specifika fallet, men tänker att det är en kvinna som anklagar en man för något så då kommer nog kvinnan anses mest trovärdig, eftersom kvinnor inte kan ljuga eller göra omoraliska handlingar.
Citera
2025-10-22, 20:47
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Hon till höger i bild, Renée Flodh.
https://impro.usercontent.one/appid/oneComWsb/domain/whenshetalks.se/media/whenshetalks.se/onewebmedia/FBCE71F3-7DB5-4B02-8F47-F16C585F8103_1_105_c.jpeg?etag=undefined&sourceCon tentType=image%2Fjpeg&ignoreAspectRatio&resize=768 %2B1024&quality=85

Ok tack, aldrig hört talas om...behöver pr kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in