2025-10-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Är Gyökeres och Ayari svenska namn? Jag förstår vad han du citerar menar, Sverige är söndertrasat som land, så varför skulle landslaget fungera, det består av så många olika kulturer att man inte kan få upp en gemenskap som kunde tidigare.
Finns väll ett par landslag som har fått till det trots att spelarna kommer från olika kulturer inte så länge sen ett landslag med blandat vita och mörkhyade vann till och med.
Citera
2025-10-20, 14:19
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Dansken har inte fått ihop laget.

Hur får man ihop ett lag när ingen bryr sig?

Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Hur hade din trupp och startelva sett ut?

Ingen aning. Det "svenska" landslaget är så illa, att jag inte bryr mig längre.

Citat:
Gyökeres har ju varit fullständigt värdelös, han kommer att gå till Historien som Premier Leagues sämsta värvning/köp genom tiderna!

Den näst sämsta köp efter Alexander Isak.
Citera
2025-10-20, 14:21
Medlem
Citat:
Gyökeres har ju varit fullständigt värdelös, han kommer att gå till Historien som Premier Leagues sämsta värvning/köp genom tiderna!
Gyökeres har inte hittat någon som helst form sedan han kom till Arsenal förstår nog inte riktigt vad det har med hans Ungersklingande efternamn att göra och jag kan lova dig att han inte kommer klassas som den sämsta pl värvningen någonsin kolla upp mykahilio mudryk Gyöjeres 3 mål och det faktum att han spelar 90 min varje vecka gör det redan fullkomligt omöjligt
Citera
2025-10-20, 14:30
Medlem
ziracorns avatar
Citat:

Ja, ser märkligt vek ut, Isak än värre. Att spela långa bollar på dom två känns i nuläget, mjäääää....

Spelare som Harry Kane, Lewandowski, Mbappe, Haaland levererar alltid i stort sett.

Klasskillnad.
Citera
2025-10-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Varför då? Halva laget består ju av ”utländska” spelare! På tränarsidan är ju kompetens oerhört mycket viktigare än vilken nation man kommer ifrån. På spelarsidan kan det ju däremot diskuteras. Tittar man var ”svenskar” med utländsk härkomst har sina hjärtan och sympatier så kan man ju bara titta på bortasektionen när Sverige möter diverse länder hemma på jordgubben. Kan man vara säker på att dom spelarna tar ut det där extra för att vända och vinna en match för Sverige? Tränarna sätter ramar och system, sen är det upp till spelarna på planen.
Dessa spelare har ju ändå valt att representera Sverige istället för länder där de har sin härkomst så deras sympatier bör ju ligga hos Sverige, om detta problem fortsätter tränare efter tränare är det kanske dags att börja fundera Potter gjorde ju underverk med en trupp blandat av personer med annan härkomst, britter och vanliga Svenssons så vi får väll hoppas att det blir bra
Citera
2025-10-20, 14:42
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Felpost.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2025-10-20 kl. 15:35.
Citera
2025-10-20, 14:48
Medlem
Kinaskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Tänk alla dåliga ordvitsar med anspelning på Harry Potter vi kommer få av de ack så fyndiga ordbajsarna på Expressen och Aftonbladet.

”Magiskt, Potter!” osv

Och sen engelsk press med sina ännu uslare uttjatade ordvitsar om ABBA och Ikea som anglofila svenska fotbollsjournalister kommer citera som att det är det mest geniala och orginella som nånsin skrivits.

Fi fan
Citera
2025-10-20, 14:50
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Vad tycker vi om detta val?

”Graham Potter, 50, är Sveriges nya förbundskapten.

Det bekräftar SvFF under måndagsmorgonen.”

Själv hade jag föredragit en svensk person på denna tjänst:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...forbundskapten

Halva landslaget är väl negrer, vem bryr sig längre. "Finns inget svenskt". Men ja, hade hellre sett svenskar i landslaget samt som ledare för dessa - hade dock även velat ha 100 miljoner gratis.
Citera
2025-10-20, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Halva landslaget är väl negrer, vem bryr sig längre. "Finns inget svenskt". Men ja, hade hellre sett svenskar i landslaget samt som ledare för dessa - hade dock även velat ha 100 miljoner gratis.
Det var bättre 94 när det bara var 2 nu har det dubblats till 4
Citera
2025-10-20, 15:05
Medlem
Citat:
Jag tror Isak kan hitta tillbaka och bli bra, men som du skriver han är ingen Kane, Lewandowski, Mbappe, Haaland.
Gyökeres däremot har tagit sej vatten över huvudet, åk tillbaka till Portugal och njut av livet i en sämre liga, Premier League är minst två nummer för stort!
Rätt så tunga namn att jämföras med, mbappe hade lite tufft i början i Real, Haaland hade lite av en måltorka en period ifjol då narrativet blev att Isak var bättre än Haaland vänder fort beroende på vilken form man befinner sig i, lite väl tidigt att döma ut Gyökeres redan men nej han ser inte jättevass ut direkt
Citera
2025-10-20, 15:10
Medlem
En mjäkig tönt till förbundskapten alltså. Kommer att gå åt helvete. Sanna mina ord.
Citera
2025-10-20, 15:15
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Det var bättre 94 när det bara var 2 nu har det dubblats till 4

Visst, fattar vinken med Dahlin/Larsson.

Märkligt ändå att så många i A-landslaget, U23, U21, U18 har utländska efternamn.

Gör dom inget annat än spelar fotboll i unga år? Skiter i skolan? Bli proffs eller "gängis"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in