2025-10-20, 15:22
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Det var bättre 94 när det bara var 2 nu har det dubblats till 4

Ja exakt hermano, håller med. Och 30 år emellan glömde du men det är lugnt, cabron
Citera
2025-10-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Visst, fattar vinken med Dahlin/Larsson.

Märkligt ändå att så många i A-landslaget, U23, U21, U18 har utländska efternamn.

Gör dom inget annat än spelar fotboll i unga år? Skiter i skolan? Bli proffs eller "gängis"?
Kan vara så att vi har många i Sverige med utländska efternamn och många som spelar fotboll relativt billig sport att utföra stor sport världen över skidor och Hockey är lite mer typiskt Svenskt på ett annat sätt
Citera
2025-10-20, 15:35
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Kan vara så att vi har många i Sverige med utländska efternamn och många som spelar fotboll relativt billig sport att utföra stor sport världen över skidor och Hockey är lite mer typiskt Svenskt på ett annat sätt

Var det ett AI-genererat svar?

Du använder inga kommatecken, ingen punkt. Stor bokstav på "Svenskt/Hockey" mitt i en mening etc.
Citera
2025-10-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Det är inte neger som är problemet, det är spelarnas kulturer som gör att det inte är lätt med sammanhållning, ditt exempel med två negrer 94 är ju inte jämförbart alls då Martin och Henrik var så mkt Svenska man bara kunde bli.
Det var ju inte riktigt det jag svarade på, det var kommentaren att halva landslaget var mörkhyade, vilket inte riktigt stämmer. Förstår också att Henrik och Martin var mer integrerade än många är idag. Tänker bara att vi har alldeles för lite underlag för att konstatera att det finns kulturkrockar i vårat landslag som leder till våra dåliga prestationer senaste tiden.
Citera
2025-10-20, 15:39
Medlem
Citat:
Var det ett AI-genererat svar?

Du använder inga kommatecken, ingen punkt. Stor bokstav på "Svenskt/Hockey" mitt i en mening etc.
Nej då jag skiter bara i skolan och ska ju bli gängis om fotbollskarriären skiter sig
Citera
2025-10-20, 15:43
Medlem
Alla som skriver gällande gökyres eller Isak eller klandrar valfri spelare i landslaget bör titta vilka roller dom har i sina klubblag eller där dom senast gjorde succe är ganska säker på att både isak och Gökyres kommer bli bättre men det tar lite tid i nya lag!
Däremot i landslaget så spelade man med en man mot man taktik över hela banan samt då med en 3 backslinje ingen av de svenska spelarna spelar så i sina klubbar. Där låg problemet träffas man så få ggr per år och dessutom byter start uppställning mer eller mindre varje gång så blir det så här...uselt.

Vad Potter ska göra är att dels låta spelare spela på sina normala positioner samt att få dom spela med en taktik som dom är bekväma med. Svårare än så behöver det inte vara. Spelmaterialmässigt skulle vi vunnit den här gruppen det här var danskens fel ingen annans!
Citera
2025-10-20, 15:46
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Nej då jag skiter bara i skolan och ska ju bli gängis om fotbollskarriären skiter sig

Haha, touche!
Citera
2025-10-20, 15:48
Medlem
DonaldBidens avatar
Viktigt att han håller fast vid taktiken att förlora alla matcher i kvalet nu!
Så får vi maximalt slagläge vid play off.
Citera
2025-10-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ja, ser märkligt vek ut, Isak än värre. Att spela långa bollar på dom två känns i nuläget, mjäääää....

Spelare som Harry Kane, Lewandowski, Mbappe, Haaland levererar alltid i stort sett.

Klasskillnad.
Dom du nämner är världsklass, och vissa kommer nog bland topp 3 nästa ballon d’or. Isak och Viktor är bra spelare, men inte världsklass. Enligt mig. Jag hoppas dock dom kommer igång i klubb och landslag.
Citera
2025-10-20, 15:52
Medlem
Varken eller. Har svårt att se oss i VM, även via kval. Dom vi potentiellt möter är bättre likväl. Vi är inte där, men kanske om 2-3 år.
Citera
2025-10-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Alla som skriver gällande gökyres eller Isak eller klandrar valfri spelare i landslaget bör titta vilka roller dom har i sina klubblag eller där dom senast gjorde succe är ganska säker på att både isak och Gökyres kommer bli bättre men det tar lite tid i nya lag!
Däremot i landslaget så spelade man med en man mot man taktik över hela banan samt då med en 3 backslinje ingen av de svenska spelarna spelar så i sina klubbar. Där låg problemet träffas man så få ggr per år och dessutom byter start uppställning mer eller mindre varje gång så blir det så här...uselt.

Vad Potter ska göra är att dels låta spelare spela på sina normala positioner samt att få dom spela med en taktik som dom är bekväma med. Svårare än så behöver det inte vara. Spelmaterialmässigt skulle vi vunnit den här gruppen det här var danskens fel ingen annans!
Ja exakt, tror vi i nuläget kan konstatera att JDTs taktik låg bakom de svaga resultaten troligare än att spelarna inte kunde leverera för att lagkamratens mamma inte firar jul, jag menar alla spelare som spelar i en fotbollsklubb vilket typ ALLA gör är vana att spela med spelare från alla möjliga olika kulturer. Isak har bevisat att han håller hög klass i Premier Leauge och kommer så småningom hitta formen igen Gyökeres återstår att se om Arsenal blev ett för stort steg för honom men han har knappast gått från Europas bästa målskytt till totalt inkompetent iaf.
Citera
2025-10-20, 15:56
Medlem
Det självklara valet.
Potter är längder bättre än tillgängliga alternativ i skrivande stund.
Potter har varit mycket lyckosam i Östersund,Swansea samt Brighton.
Får sedan ta över ett dysfunktionellt Chelsea och därefter ett direkt svagt Hammers.

Potter gör inte dagens svenska undermåliga landslag till worldbeaters,men vi kommer bli fan så mycket svårare att slå samtidigt som vi kommer att besegra motstånd som Kosovo och Luxemburg.

Vi kommer att återfå den för svensk del helt nödvändiga lagbalansen.
Det räcker oändligt mycket längre än vad JDT någonsin nådde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in