2025-10-20, 13:24
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Sen när är Lindelöf. Gyökeres och Ayari mörkhyade?

Dessa spelare bryr sig inte heller men var det främst dem man förväntade skulle göra mål?
Citera
2025-10-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Dessa spelare bryr sig inte heller men var det främst dem man förväntade skulle göra mål?
Ja Gyökers har ju bara gjort ca 100 mål de 2 senaste säsongerna men finns inga förväntningar på att göra mål då , Ayari har väll gjort relativt många mål i landslaget sedan JDT tog över Anfallarna måste ju sättas I lägen också
Citera
2025-10-20, 13:30
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ja Gyökers har ju bara gjort ca 100 mål de 2 senaste säsongerna men finns inga förväntningar på att göra mål då , Ayari har väll gjort relativt många mål i landslaget sedan JDT tog över Anfallarna måste ju sättas I lägen också

Nej det var inte främst "svenska" Gyökers och Ayari man förväntade skulle rädda Sverige och göra mål.
Citera
2025-10-20, 13:34
Medlem
Citat:
Nej det var inte främst "svenska" Gyökers och Ayari man förväntade skulle rädda Sverige och göra mål.
Okej kan inte tala för någon annan än mig själv men jag hat faktiskt tro det eller ej förväntat mig att Gyökeres skulle görs lite mål i landslaget med tanke på att han varit Europas bästa målskytt de senast åren
Citera
2025-10-20, 13:37
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Är det danskens fel att mörkhyade "svenska" spelare skiter i landslagets resultater?

Potter blir bara same shit different name. När spelarna inte känner för sitt land kan ingen hjälpa.
Citat:
Sen när är Lindelöf. Gyökeres och Ayari mörkhyade?

Är Gyökeres och Ayari svenska namn? Jag förstår vad han du citerar menar, Sverige är söndertrasat som land, så varför skulle landslaget fungera, det består av så många olika kulturer att man inte kan få upp en gemenskap som kunde tidigare.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2025-10-20 kl. 13:50.
Citera
2025-10-20, 14:01
Medlem
Citat:
Är det danskens fel att mörkhyade "svenska" spelare skiter i landslagets resultater?

Potter blir bara same shit different name. När spelarna inte känner för sitt land kan ingen hjälpa.

Givetvis.
Dansken har inte fått ihop laget.
Huruvida det faller på hudfärg eller om spelarna gillar Lego istället för fotboll är irrelevant.
Ansvaret är förbundskaptenens.

Hur hade din trupp och startelva sett ut?
Senast redigerad av M.J.A 2025-10-20 kl. 14:03.
Citera
2025-10-20, 14:02
Medlem
Tavastehuss avatar
Tänk alla dåliga ordvitsar med anspelning på Harry Potter vi kommer få av de ack så fyndiga ordbajsarna på Expressen och Aftonbladet.

”Magiskt, Potter!” osv
Citera
2025-10-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Är Gyökeres och Ayari svenska namn? Jag förstår vad han du citerar menar, Sverige är söndertrasat som land, så varför skulle landslaget fungera, det består av så många olika kulturer att man inte kan få upp en gemenskap som kunde tidigare.
Förstod också vart han ville komma det jag reagerade på var att våra "mörkhyade" spelare var de som inte gjorde sitt bästa för laget tråkigt att Hien. Elanga, Sema och Isak får skit när verkligen alla utom möjligtvis någon enstaka underpresterar tycker inte Gyökeres är vidare värst mörkhyad men jag kanske är färgblind
Citera
2025-10-20, 14:08
Medlem
Jeppe950s avatar
Citat:
Förstod också vart han ville komma det jag reagerade på var att våra "mörkhyade" spelare var de som inte gjorde sitt bästa för laget tråkigt att Hien. Elanga, Sema och Isak får skit när verkligen alla utom möjligtvis någon enstaka underpresterar tycker inte Gyökeres är vidare värst mörkhyad men jag kanske är färgblind

Gyökeres har väl en Ungersk farfar. Han är väl mer svensk än många skånska familjer är.
Citera
2025-10-20, 14:09
Medlem
Det är ju hur GP ska fungera som FK som är viktigt. Inte samma sak att vara coach för ett klubblag som att vara FK för ett landslag.
Det vet han och SvFF.
Han ska få ihop gruppen igen. En spelidé som alla förstår o är lämpade för.
Att uttagningar inte sker mtp vad spelare heter, utan mtp vilken funktionalitet som behövs i varje match.
Ett 4-4-2 är simpelt och tråkar ut motståndarna om prio är försvarsspel med enstaka kontringar (som Kosovo gjorde mot oss i båda matcherna).
Att det inte gått så bra i lagen i England har väl mycket att göra med det läge klubbarna befunnit sig i och hur de tagit emot en simpel tränare från Sverige när det var en engelsk coach de ville ha.
Man lär sig även av motgångar. Jag är helt säker på att GP möts av mer respekt av landslagsspelarna än vad JDT gjorde.
Antar att GP redan idag börjat kolla in Schweiz o Slovenien hur matcherna sett ut mot dom och hur vår nuvarande trupp ser ut och om andra spelare ska kallas in eller så.

Heja Sverige.
Citera
2025-10-20, 14:10
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Gyökeres har ju varit fullständigt värdelös, han kommer att gå till Historien som Premier Leagues sämsta värvning/köp genom tiderna!
Citera
2025-10-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Vad tycker vi om detta val?

”Graham Potter, 50, är Sveriges nya förbundskapten.

Det bekräftar SvFF under måndagsmorgonen.”

Själv hade jag föredragit en svensk person på denna tjänst:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...forbundskapten

Varför då? Halva laget består ju av ”utländska” spelare! På tränarsidan är ju kompetens oerhört mycket viktigare än vilken nation man kommer ifrån. På spelarsidan kan det ju däremot diskuteras. Tittar man var ”svenskar” med utländsk härkomst har sina hjärtan och sympatier så kan man ju bara titta på bortasektionen när Sverige möter diverse länder hemma på jordgubben. Kan man vara säker på att dom spelarna tar ut det där extra för att vända och vinna en match för Sverige? Tränarna sätter ramar och system, sen är det upp till spelarna på planen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in