Citat:
Ursprungligen postat av
Eg0x3
Ja det finns nog inget rätt el fel utan man gör vad som känns bäst… en del far o morföräldrar är biologiska men inte värda namnet, andra kommer som enorm bonus.
Däremot skulle jag inte gilla om mina barn börja säga mamma o pappa till någon annan än deras biologiska föräldrar… båda biologiska föräldrarna är 100% delaktiga.. ingen av oss skulle gilla det.
Ja, det är värre men samtidigt så känner just M inte till någon annan fadersfigur. Den enda partner som verkar bry sig och gör/gjort saker med honom är ju Stefan.
Kanske provocerar detta M:s biologiska pappa, eller så bryr han sig inte, men någon fadersfigur kan han ju oavsett inte vara för barnet. För M:s skull hoppas jag ju att de är tillsammans länge, men då ska förhållandet såklart vara bra också.
Är man engagerad i barnet och får höra någon ny karl kallas för ”pappa” direkt blir man såklart inte jätteglad. Tänker att det också är annorlunda om man är engagerad men man separerar när barnet är väldigt litet och barnet efter 10 år kallar båda för pappa. Det hade nog känts okej för mig, bara barnet vet vem den biologiska pappan är
Men det är ju Ellie som vill leka familj och pressat fram ”pappa” och ”farmor och farfar”. Dem har han väl knappt träffat så det känns jättekonstigt att kalla dem för det.
Men det är samma som hennes överdrivna kärleksinlägg till Stefan och hans överdrivna offentliga kommentar. Bara folk som vill bevisa och övertyga andra skriver sådär. Annars säger man det till varann.