2025-10-19, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Alltså jag kan nästan garantera att hon har fått anvisningar om att smörja in sig från hudmottagningen men ändå gör hon inte det… hon kan dra vilka ursäkter hon vill men att inte smörja in sig är ju bara helkorkat.. hon vill inte bli bättre!

Alla som har atopiskt eksem vet hur viktigt det är att smörja in sig hela tiden.. alltid efter dusch när man fortf är fuktig… smörja smörja smörja med mer kräm än man tror.
Exakt så är det , fattar inte grejen heller . Så urbota dumt .
Citera
2025-10-19, 15:05
Medlem
Citat:
Det här med att lillpojken säger ”Pappa, farmor o farfar” är jag tudelad kring… å ena sida tycker jag att det är upp till var o ens familj att bestämma vad man kallar människor i sin ”familj” å andra sidan tycker jag att det är viktigt att barnet förstår sitt ursprung.

Mina barns farfar dog långt innan barnen föddes o det finns en ny farfar i konstellationen…
Men eftersom jag/vi tycker det är viktigt att dom vet o förstår sitt ursprung så kallade vi alltid honom för farfar Erik* o när dom blev större o förstod mer så berättade vi om biologiska farfar o att dom själva får bestämma vad dom vill kalla farfar Erik för (han är ju farfar på alla sätt o vis o världens bästa) nu när dom vet varför vi kallat honom för just det.. barnen har valt att fortsätta kalla honom för farfar Erik o det föll sig väl rätt naturligt eftersom deras far säger Erik o inte pappa.

Summan av kardemumman är att jag tycker alla barn har rätt till att veta sitt ursprung o sen vid lämplig ålder (i lillpojkens ålder) kunna få välja själv vem som ska kallas vad o inte bli tvingade att kalla någon för nåt dom inte vill.

*Erik är ett påhittat namn.

På sätt och vis känner jag att det är bara namn, och det är väl fint om man tar vara på tiden man har, och inte kan ta för givet att en relation inte håller men personligen hade jag inte sagt till mina barn att kalla någon pappa/mamma eller farmor/farfar utan det får isåfall komma själv från barnen.

Mina barn har två uppsättningar mormor och morfar till exempel. Det är ju inga problem alls, bara bra för dem. Mer kärlek!
Men visst tänker jag att det är synd om M om förhållandet tar slut snart och han slits från dem. Men det sker ju oavsett vad han kallar dem…
Citera
2025-10-19, 15:40
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
På sätt och vis känner jag att det är bara namn, och det är väl fint om man tar vara på tiden man har, och inte kan ta för givet att en relation inte håller men personligen hade jag inte sagt till mina barn att kalla någon pappa/mamma eller farmor/farfar utan det får isåfall komma själv från barnen.

Mina barn har två uppsättningar mormor och morfar till exempel. Det är ju inga problem alls, bara bra för dem. Mer kärlek!
Men visst tänker jag att det är synd om M om förhållandet tar slut snart och han slits från dem. Men det sker ju oavsett vad han kallar dem…

Ja det finns nog inget rätt el fel utan man gör vad som känns bäst… en del far o morföräldrar är biologiska men inte värda namnet, andra kommer som enorm bonus.

Däremot skulle jag inte gilla om mina barn börja säga mamma o pappa till någon annan än deras biologiska föräldrar… båda biologiska föräldrarna är 100% delaktiga.. ingen av oss skulle gilla det.
Citera
2025-10-19, 18:11
Medlem
Citat:
Ja det finns nog inget rätt el fel utan man gör vad som känns bäst… en del far o morföräldrar är biologiska men inte värda namnet, andra kommer som enorm bonus.

Däremot skulle jag inte gilla om mina barn börja säga mamma o pappa till någon annan än deras biologiska föräldrar… båda biologiska föräldrarna är 100% delaktiga.. ingen av oss skulle gilla det.

Ja, det är värre men samtidigt så känner just M inte till någon annan fadersfigur. Den enda partner som verkar bry sig och gör/gjort saker med honom är ju Stefan.
Kanske provocerar detta M:s biologiska pappa, eller så bryr han sig inte, men någon fadersfigur kan han ju oavsett inte vara för barnet. För M:s skull hoppas jag ju att de är tillsammans länge, men då ska förhållandet såklart vara bra också.

Är man engagerad i barnet och får höra någon ny karl kallas för ”pappa” direkt blir man såklart inte jätteglad. Tänker att det också är annorlunda om man är engagerad men man separerar när barnet är väldigt litet och barnet efter 10 år kallar båda för pappa. Det hade nog känts okej för mig, bara barnet vet vem den biologiska pappan är

Men det är ju Ellie som vill leka familj och pressat fram ”pappa” och ”farmor och farfar”. Dem har han väl knappt träffat så det känns jättekonstigt att kalla dem för det.
Men det är samma som hennes överdrivna kärleksinlägg till Stefan och hans överdrivna offentliga kommentar. Bara folk som vill bevisa och övertyga andra skriver sådär. Annars säger man det till varann.
Citera
2025-10-19, 18:40
Medlem
Dagens vlogg -”ger man bara kroppen bästa möjliga förutsättningar så brukar den kunna lösa allt”

Så som hon misshandlar sin kropp men allt kvacksalveri

Hon säger att hon gör allt hon kan för att inte visa sin smärta för Mellon. I tidigare video ligger som och stönar och skriker mitt framför honom. Hur tänker hon
Senast redigerad av Auntautismi 2025-10-19 kl. 19:21.
Citera
2025-10-19, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Auntautismi
Dagens vlogg -”ger man bara kroppen bästa möjliga förutsättningar så brukar den kunna lösa allt”

Så som hon misshandlar sin kropp men allt kvacksalveri

Hon säger att hon gör allt hon kan för att inte visa sin smärta för Mellon. I tidigare video ligger som och stönar och skriker mitt framför honom. Hur fäller hon

Hon blandar ju hejvilt med sina kvacksalveri grejer , det kan ju inte va bra .
Citera
2025-10-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Exakt. Visst var inövat. Att de skulle till farmor och farfar. Så jävla äcklig.

Så roligt i julas fick han en mugg där det stog han var en bra bonuspappa..
Herregud hon tvinga säkert Mellon säga pappa till Bork( Birk) minns inte namnet..de hade inte träffats så länge innan han börja säga det.

Min son har aldrig sagt pappa till min fästman fast hans barn sa det..
Citera
2025-10-19, 19:51
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Så roligt i julas fick han en mugg där det stog han var en bra bonuspappa..
Herregud hon tvinga säkert Mellon säga pappa till Bork( Birk) minns inte namnet..de hade inte träffats så länge innan han börja säga det.

Min son har aldrig sagt pappa till min fästman fast hans barn sa det..

Men va? Är inte Stefan den enda lillpojken kallat pappa?
Citera
2025-10-19, 20:37
Medlem
Hon dricker kolloidalt silver….. Människan lär sig inte ett skit. Får se om hon blivit en smurf lagom till nyår
Citera
2025-10-19, 20:47
Medlem
Eg0x3s avatar
Ny vlogg ute Stefan lagar mat…

På köksbänken ser man bland annat Mirtazapin som är ett antidepressivt läkemedel.. öppen förpackning!

Sen ser man Gabapentin som används för epilepsi o neuropatisk smärta.

Alvedon o lite mjukgörande kräm o några förpackningar till som inte går att avgöra vad det är…
Zinzino såklart… ni som vet ni vet.

Va.. inte kan väl Ellie äta antidepressiva? Hon var ju inte deprimerad .. hon hade ONT!

Vilken lögnaktig lögnerska!
Citera
2025-10-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ny vlogg ute Stefan lagar mat…

På köksbänken ser man bland annat Mirtazapin som är ett antidepressivt läkemedel.. öppen förpackning!

Sen ser man Gabapentin som används för epilepsi o neuropatisk smärta.

Alvedon o lite mjukgörande kräm o några förpackningar till som inte går att avgöra vad det är…
Zinzino såklart… ni som vet ni vet.

Va.. inte kan väl Ellie äta antidepressiva? Hon var ju inte deprimerad .. hon hade ONT!

Vilken lögnaktig lögnerska!
Ja, som jag skrivit tidigare verkar hon speedad emellanåt, säkert all hennes medicin och hopkok. Tänker på hennes magsår eller vad det nu var. Jo det får man när man knaprar piller hela tiden hon käkar Alvedon och smärtstillande jämt. Kombinerar hon nu med annan medicin förstår jag varför de inte vill skriva ut receptbelagd smärtlindring.
Citera
2025-10-19, 21:50
Medlem
Citat:
Men va? Är inte Stefan den enda lillpojken kallat pappa?

Nä kolla äldre vloggar när hon var med Bork
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in