Citat:
Ursprungligen postat av
admin
Jag gjorde en annan bedömning, och utgick från hur jag tror en domstol skulle tolka dina inlägg.
Du tror att en domstol skulle tolka min användning av ordet "zionister" som en omskrivning av ordet "judar".
Är det ok att jag diskuterar eventuell zionistisk inblandning i mordet om jag klart och tydligt i tråden förklarar varför jag använder det ordet och inte t.ex. "judar" eller "israeler"?
Jag kan till och med skriva det i min signatur om ni vill?
Citat:
Du är givetvis välkommen att återkomma med bevis som styrker att det var sionisterna som låg bakom. Ifall det tillkommer kompletterande uppgifter som styrker att du har rätt, och Flashback har agerat felaktigt, så har jag inga problem med att ändra min ståndpunkt i frågan.
Måste bevisen vara bevis som i "proof", eller räcker det med att jag lägger upp mina skäl till att jag misstänker att zionister ligger bakom?
Som i means, motive and opportunity?
Citat:
Du måste skilja på sionismen och judar som grupp.
Det är ju du/ni som inte tycks inse den skillnaden?
- Om jag tror att etniska judar i sin egenskap av etniska judar ligger bakom något, så skriver jag det.
- Om jag tror att zionister i sin egenskap av zionister ligger bakom något, så skriver jag det.
Att sedan både zionister och antisemiter av olika skäl försöker likställa begreppen är knappast mitt fel.
Citat:
Men detta vet du redan. Så frågeställningen handlar inte specifikt om vad man får skriva om sionister, utan om vad man får skriva om judar., eller för den delen muslimer, somalier eller annan grupp som skyddas av lagen.
Se ovan.
Judar är inte = zionister.
Zionister är inte = judar.
Zionister är = zionister.
Citat:
Nej, sionister är inte "höjda över allt tvivel".
Läs valfri tråd om konflikten mellan Israel och Palestina, och du kommer snabbt förstå att det är tillåtet att kritisera både sionismen och sionisterna.
Men inte misstänka att de ligger bakom mordet på Charlie Kirk?
Citat:
Du skulle även kunnat ha kallat dem för "kroknäsorna" och efteråt blivit upprörd, då kroknäsa och jude inte är samma sak. Men ifall det uppfattades att "koroknäsorna" var en omskrivning, och att det i sammanhanget var uppenbart att du menade judar, så skulle inläggen tolkas därefter. Du kan senare påpeka att detta inte var vad du menade. Men i slutänden handlar det om att göra en rimlig bedömning kring hur lagstiftaren tolkar påståendet.
admin
Kroknäsorna = ett nedsättande rasistiskt uttryck i syfte att smutskasta och hetsa mot folkgruppen judar.
Zionisterna = anhängare av en politisk ideologi/rörelse = INTE en folkgrupp, som just nu genomför ett folkmord på palestinier i Gaza (för att inte gå in på vad de har pysslat med historiskt och i närtid).
Dvs, jag kan köpa att vissa kan använda begreppet som en omskrivning för judar, men då måste det i så fall påvisas i det enskilda fallet.
Inte bara hitta på att så är fallet.
Har jag visat någon som helst tendens till att vara antisemit och hetsat mot folkgruppen judar här i forumet?