2025-10-12, 11:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Du talar för dig själv som moderator helt utan Flashbackbias?

Såklart att jag kan, får och har en egen åsikt.
Citera
2025-10-12, 11:52
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Ni som i moderatorkåren. Ni har röstat i det, oavsett om du deltagit i omröstningen eller inte.

Moderatorna har inte makt över besluten på Flashback utan har enbart en rådgivande roll. Pga storleken på Flashback tar moderatorer olika beslut om modereringen, men de är inte slutgiltiga. Som moderator är jag moraliskt medskyldig till beslut genom att fortsätta vara moderator, men min makt är mycket begränsad.

Jag följer alltså vad som gäller här, oavsett om jag har en annan åsikt än admin eller inte. Jag röstar heller alltså inte efter vad jag anser om vad lagen säger i omröstningar utan efter vad reglerna säger och de är inte heller föremål för majoritetsomröstningar.
Citera
2025-10-12, 11:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dock används begreppet sionist som en omskrivning för judar.

Sionister är i allmänhet judar va?

Var är det en omskrivning för judar? Vad har du för belägg för det?

Nej, sionister kan bestå av alla möjliga religioner. I Sverige brukar det vara mest kristna som är sionister. Men även om detta vore sant. Jämför med islamister. Islamister består bara av muslimer. Med ditt resonemang skulle man inte få tala illa om islamister eftersom ni gjorde om det till muslimer.
Citera
2025-10-12, 11:55
Medlem
Ajogens avatar
Vi vet fortfarande inte hur zionister i de raderade inläggen var en omskrivning av judar.

För det är själva grunden till varför trådde skapades, vi har inte fått någon konkret förklaring.
Citera
2025-10-12, 11:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Moderatorna har inte makt över besluten på Flashback utan har enbart en rådgivande roll. Pga storleken på Flashback tar moderatorer olika beslut om modereringen, men de är inte slutgiltiga. Som moderator är jag moraliskt medskyldig till beslut genom att fortsätta vara moderator, men min makt är mycket begränsad.

Jag följer alltså vad som gäller här, oavsett om jag har en annan åsikt än admin eller inte. Jag röstar heller alltså inte efter vad jag anser om vad lagen säger i omröstningar utan efter vad reglerna säger och de är inte heller föremål för majoritetsomröstningar.

Vad betyder detta? Att omröstningarna måste vara enhälliga?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Var är det en omskrivning för judar? Vad har du för belägg för det?

Nej, sionister kan bestå av alla möjliga religioner. I Sverige brukar det vara mest kristna som är sionister. Men även om detta vore sant. Jämför med islamister. Islamister består bara av muslimer. Med ditt resonemang skulle man inte få tala illa om islamister eftersom ni gjorde om det till muslimer.

Jag påstår inte att det är, däremot att det händer.

Jag tänker inte jämföra med något annat.
Citera
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Ok tack för klargörandet, HsV.
Citera
2025-10-12, 11:58
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag påstår inte att det är, däremot att det händer.

Jag tänker inte jämföra med något annat.

Fast om man ska veta ifall det är det i detta fallet måste ni ha kunnat läsa TS tankar för att se vad han menade när han publicerade inläggen. Annars är det bara spekulationer.
Citera
2025-10-12, 11:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Vad betyder detta? Att omröstningarna måste vara enhälliga?

Nej, att moderatorerna inte alls beslutar om reglerna på Flashback utan enbart har en rådgivande roll.
Citera
2025-10-12, 12:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Fast om man ska veta ifall det är det i detta fallet måste ni ha kunnat läsa TS tankar för att se vad han menade när han publicerade inläggen. Annars är det bara spekulationer.

Det är inte mer spekulation än de inlägg tråden handlar om.

Om ts var tydligare med vad hen menar med zionister och visar att det hen generaliserande tillskriver zionister har stöd i något kanske bedömning blivit annorlunda.

Observera att jag spekulerar nu.
Citera
2025-10-12, 12:35
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Enligt min uppfattning är detta inte hets mot folkgrupp (som folk påpekat är sionism en ideologi/rörelse och dessutom saknar inläggen hets/hat). Dock måste detta anses utgöra OT eftersom det är konspirationsteorier som hör hemma i annat delforum.
(FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk? ligger i KoAT
Citera
2025-10-12, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Enligt min uppfattning är detta inte hets mot folkgrupp (som folk påpekat är sionism en ideologi/rörelse och dessutom saknar inläggen hets/hat). Dock måste detta anses utgöra OT eftersom det är konspirationsteorier som hör hemma i annat delforum.
Ja konstigt att man får se konspirationsteorier i delforumet om konspirationsteorier. Tråden ligger alltså i forumet för konspirationsteorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in