Citat:
Ursprungligen postat av
Dick-Jerker
Är "pro-israeler" / "pro-israeliska krafter" bättre uttryck om man vill undvika risken för förväxling med just judar?
Jo, har förstås funderat lite i de banorna, men problemet är att långt ifrån alla israeler är zionister. Mer än 17% utgörs av t.ex. muslimska och kristna "araber" (palestinier), ättlingar till de som inte flydde under Nakba (1948) eller senare under 6-dagarskriget 1967.
Det finns förmodligen även en mycket stor minoritet judiska israeler som inte bekänner sig till den zionism som har regerat i Israel från 1948 fram till i dag. Som mycket väl kan tänka sig en tvåstatslösning eller till och med en enstatslösning med lika rättigheter för både judar och palestinier = pseudo-zionister.
Och som fördömer zionisternas framfart historiskt och i vår samtid.
Det är just zionisterna som jag på goda grunder vill diskutera som möjliga misstänkta bakom mordet på Charlie Kirk och att jag inte får göra det i ett svenskt publikt forum 2025 är minst sagt skrämmande.
Givet vad dessa har pysslat med de senast 100+ åren och även i detta nu, i t.ex. Gaza.
Bevisade krigsförbrytare och folkmördare har naturligtvis inga skrupler när det kommer till en publik avrättning av en 'förrädare' som ville 'byta sida' mitt under staten Israels värsta PR-kris sedan dess utropande.
Får INTE diskuteras.
Det mördarpacket är minsann en "folkgrupp" som det INTE får "hetsas" mot.
Säg det till de ca 20 000 palestinska små barn som 'folkgruppen' zionisterna har mördat de senast två åren, still counting.
Är det så vi ska tolka raderingarna?