2025-10-11, 19:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi har gjort en helhetsbedömning där vi anser att inläggen i det aktuella sammanhanget, och med det förmodade bakomliggande syftet, med stor sannolikhet är hets mot folkgrupp.

admin

Är ni tankeläsare helt plötsligt och kan se vad TS syftade på i sina inlägg, men som han inte skrev? Ska inte inläggen bedömas utifrån hur de är istället för vad TS eventuellt kan ha tänkt när den publicerade inläggen?
Citera
2025-10-11, 19:36
Medlem
DirtyDikes avatar
Allt jag kan utläsa från denna tråden är att Flashbacks admin och moderatorer inte gör skillnad på sionister och judar utan anser att det är samma sak.
Citera
2025-10-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Inläggen raderades eftersom "zionister" i kontexten används som en omskrivning för judar. Inläggen som raderades innehåller nedsättande, hotfulla och konspiratoriska påståenden som riktar sig mot en identifierbar grupp baserat på trosbekännelse eller etniskt ursprung./.../

admin
Är "pro-israeler" / "pro-israeliska krafter" bättre uttryck om man vill undvika risken för förväxling med just judar?
Senast redigerad av Dick-Jerker 2025-10-11 kl. 19:54.
Citera
2025-10-11, 20:30
Medlem
ElIzzards avatar
"Zionism is not Judaism — it’s an ethno-nationalist colonisation project built on land theft, ethnic cleansing and the denial of Palestinian existence". https://www.youtube.com/watch?v=GFckhPstBtI
Citera
2025-10-11, 22:47
Medlem
Mr.RedHats avatar
Från en annan tråd skrev jag bl.a. angående TS:
Visst, håller med om att det är mycket klagomål från en enda användare. Men det innebär ju inte att man behöver ha fel per automatik varje gång man invänder mot något som går en emot. Vore ju tråkigt om alla skulle börja resonera som förvaltningsdomstolarna.
Kändes som en relevant repost. Jag hoppas ni kan ta upp saken igen internt och lämna lite bättre motivering.
Citera
2025-10-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Är "pro-israeler" / "pro-israeliska krafter" bättre uttryck om man vill undvika risken för förväxling med just judar?
Jo, har förstås funderat lite i de banorna, men problemet är att långt ifrån alla israeler är zionister. Mer än 17% utgörs av t.ex. muslimska och kristna "araber" (palestinier), ättlingar till de som inte flydde under Nakba (1948) eller senare under 6-dagarskriget 1967.

Det finns förmodligen även en mycket stor minoritet judiska israeler som inte bekänner sig till den zionism som har regerat i Israel från 1948 fram till i dag. Som mycket väl kan tänka sig en tvåstatslösning eller till och med en enstatslösning med lika rättigheter för både judar och palestinier = pseudo-zionister.

Och som fördömer zionisternas framfart historiskt och i vår samtid.

Det är just zionisterna som jag på goda grunder vill diskutera som möjliga misstänkta bakom mordet på Charlie Kirk och att jag inte får göra det i ett svenskt publikt forum 2025 är minst sagt skrämmande.

Givet vad dessa har pysslat med de senast 100+ åren och även i detta nu, i t.ex. Gaza.

Bevisade krigsförbrytare och folkmördare har naturligtvis inga skrupler när det kommer till en publik avrättning av en 'förrädare' som ville 'byta sida' mitt under staten Israels värsta PR-kris sedan dess utropande.

Får INTE diskuteras.

Det mördarpacket är minsann en "folkgrupp" som det INTE får "hetsas" mot.

Säg det till de ca 20 000 palestinska små barn som 'folkgruppen' zionisterna har mördat de senast två åren, still counting.

Är det så vi ska tolka raderingarna?
Citera
2025-10-11, 23:41
Medlem
argaangelicas avatar
TS, Admin och moderatorerna har ju sagt hur det ligger till. Flashback måste följa lagen, hur har du tänkt att det skulle fungera utan regelverk och att Flashback inte brydde sig om hmf? Nu är ju det klarlagt att hmf inte tolereras. Vad som tolereras i andra forum och sociala medier får stå för dom forumen och sociala medierna. Posterna raderades ju för 1.03 som Admin talat om för dig.
Senast redigerad av argaangelica 2025-10-11 kl. 23:46.
Citera
2025-10-11, 23:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Men utan att någon besvarar min fråga om varför de menar:

1. Att zionister är en folkgrupp?

2. Att jag i mina tre raderade inlägg hetsar mot denna?

Har du någon idé om varför de inte gör det?
Nej, sionister är ingen folkgrupp ... därmed faller din fråga 2.
Citera
2025-10-11, 23:53
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
TS, Admin och moderatorerna har ju sagt hur det ligger till. Flashback måste följa lagen, hur har du tänkt att det skulle fungera utan regelverk och att Flashback inte brydde sig om hmf? Nu är ju det klarlagt att hmf inte tolereras. Vad som tolereras i andra forum och sociala medier får stå för dom forumen och sociala medierna. Posterna raderades ju för 1.03 som Admin talat om för dig.
Problemet är att det finns inget som indikerar att det är HMF. Vare sig i kontext eller i ett vakuum.

Jag håller med om att HMF inte ska tolereras. Men som en moderator påstod i en annan tråd *klick*:
Självklart är det bättre att tio inlägg som utgör hets mot folkgrupp slinker igenom än att en endaste oskyldig blir raderad. Men jag lever väl i det förgångna.
Jag försvarar det Flashback en gång var.
Admin försvarar det Flashback är.
Citera
2025-10-11, 23:54
Medlem
Citat:
TS, Admin och moderatorerna har ju sagt hur det ligger till. Flashback måste följa lagen,
Vilken lag är det som säger att zionisterna utgör en folkgrupp?

Ponera att det visar sig att det verkligen var zionister som mördade Charlie Kirk. Hur ska det i så fall diskuteras kritiskt på forumet utan att vi bryter mot lagen så som admin/du tolkar den?
Citera
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vad som inte klarlagts är ifall svenska lagen är det som avgjort att det är HMF eller om det är FB själva som anser det.

Om det är det sista så kan man hantera det bättre än varningspåken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, sionister är ingen folkgrupp ... därmed faller din fråga 2.
Bra. Säg det till admin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in