2025-10-03, 00:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Sluta hitta på saker om att A är våldsam bara för att du ogillar honom .
Ja jag ogillar honom pga hur han framställer saker i sm. Att han är våldsam har jag aldrig någonsin sagt. Men OM han är det med tanke på vad han är anmäld för så kan det aldrig bli N’s fel. Dock börjar jag nu tvivla på hur han egentligen är ang det.
Citera
2025-10-03, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Ja jag får ännu mer ont i magen av det här …man blir orolig över vad hans nästa plan är.
Många här tycker ju att HAN blev provocerad när HAN dök upp oönskad hos N med familj. Så han har inte gjort något, han har bara använt självförsvar när dom bad honom dra .

Citat:
Ja jag ogillar honom pga hur han framställer saker i sm. Att han är våldsam har jag aldrig någonsin sagt. Men OM han är det med tanke på vad han är anmäld för så kan det aldrig bli N’s fel. Dock börjar jag nu tvivla på hur han egentligen är ang det.
så som du skrev på det översta inlägget . Så skriver du att du är orolig för hans plan och så antyder du på att han ev är våldsam och gör ironi av det. Är väl ingen som sagt att det skulle vara Ns fel om är våldsam. Vilket jag personligen ej tror att han är . Skulle så vara fallet så får jag be om ursäkt för att jag tvivlade
Citera
2025-10-03, 00:51
Medlem
Jag trodde detta var en sida där man delar skvaller och åsikter om dramat kring N*cc* H*rn*stig. Det innebär inte att du måste dela det du TROR och TYCKER neutralt.

Ganska trött på den attityd och härskarteknik med att kalla människor för "svagbegåvade" så fort man inte förstår eller talar myndighetsspråk.
Vem ger ER rätten till det!? Säger mer om er själva anser jag.

En del säger här är att de är rationella och andra inte, jaha och!? Var står det att man måste vara än det ena eller andra på Fb?

Vi är olika och har olika kunskaper. Till och med olika sätt att uttrycka oss på OCH det är ok enligt min mening.

Försökte ställa mig mer neutral nu, men allt efterhand blir det svårare när man får kritiskt dömande ickesvar, då faller det platt för mig till slut.

Har blivit attackerad mer än en gång och försök till att gaslighta med att förvränga ord och påståenden man varken tyckt eller menat.

Inga förklaringar, svar eller ursäkter har godtagits. Till slut har bägaren runnit över och väl valda adjektiv kan ha yppats och tillbakakaka🫣😇ups och sorry🙏ni som vet ni vet.

En del pekar gärna med hela handen och är fruktansvärt nedlåtande och talar om hur man borde skriva och tänka kring Nicci och allt kring henne. Det betyder inte de har rätt bara för att de kan formulera sig kort och konsist i skrift! De är inte heller nödvändigtvis objektiva i min mening.

Ändå intressant att de försvarar N:s klumpiga uttalanden, oförståelse och dyslexi enligt henne, men när det gäller alla andra med liknande problematik då hånas det friskt! Otrolig dubbelmoral som med det mesta kring N, TYCKER jag!

I tingsrätter och hos myndigheter finns lagar och regler som är ganska fyrkantiga. Det kan tolkas olika, annars hade inte jurister och advokater behövts. Inte ens de är överens i sina lagtolkningar alltid.

Som ung vuxen är det inte alltid lätt att navigiera i den byråkratiska världen. Inte ens lätt för "normalbegåvade" vuxna som inte är insatta i den världen eller akademiker.

Inte första eller sista gången som soc. haft fel kring vad som är bäst för ett barn och fått hård kritik för det. Inte heller sällan allt för utdragna utredningar tyvärr.

Att det handlar om två omogna individer (läs N och A) det inser väl de flesta!? Så blir det när "tonåringar" skaffar barn och inte har förmågan att se förbi sitt EGO.

Jag hoppas att A lärt sig den dyrköpta läxan om vad oskyddat samlag kan medföra!!

För egen del har jag delat och reagerat på det som N och J själva delat offentligt på sina olika kanaler. Väldigt ofta offentlig smutskastning mot A.

Att A inte delat eller snackat skit om vare sig N eller familjen på SM. Först nu delar han när faderskapsutredning är klar, oavsett DNA-test eller inte (vilket jag anser borde ha gjorts när tvivel uppstod efter anklagelser) tyder på större mognad i min mening, rätt eller fel, så tycker jag. 🫶✌️
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-10-03 kl. 01:13.
Citera
2025-10-03, 01:01
Avstängd
Citat:
så som du skrev på det översta inlägget . Så skriver du att du är orolig för hans plan och så antyder du på att han ev är våldsam och gör ironi av det. Är väl ingen som sagt att det skulle vara Ns fel om är våldsam. Vilket jag personligen ej tror att han är . Skulle så vara fallet så får jag be om ursäkt för att jag tvivlade
Jag vet inte ens vad som hände hemma hos dom mer än att han gick dit fast han hade blivit tillsagd att hålla sig borta.
Det är här i tråden det har berättats att han blev provocerad.
Men nu när det framkommit så mycket som absolut inte jag visste innan (alltså den styrkta fakta som visats) så känner jag mig väldigt osäker på hur han egentligen är. Han har vinklat det inlägget om att han är fastställd som förälder på ett riktigt läskigt sätt. Varför skrev han inte som det var när han ändå gjorde ett inlägg? Varför ville han att alla skulle tro nåt annat än hur det var?
Vad är det grövsta jag kallat honom? Barnrumpa tror jag !! Har jag kallat honom nåt annat ännu värre så har jag faktiskt glömt bort det.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-10-03 kl. 01:04.
Citera
2025-10-03, 01:33
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Nja, jag tror nog att dottern framför allt kommer se en mamma som aldrig ljög men en pappa som självmant valde att inte erkänna henne som dotter under på tok för lång tid. Han har inte heller uppgett något rimligt skäl till varför han vill genomföra ett test.

Som N*cc* själv skriver till rätten i juni i år, när hon ännu en gång argumenterar för varför ett DNA-test inte kan anses som en rimlig åtgärd i sammanhanget:

Det föreligger ingen tvekan om vem som är barnets biologiske far:

* Den utpekade mannen är den enda möjliga faderskapskandidaten.

* Han har själv initialt erkänt faderskapet.

* Jag har konsekvent uppgett honom som barnets far.

* Det finns inga alternativa personer som kan komma i fråga.

* Han har på sina sociala medier skrivit att han ska få en dotter och nämnt vem som är gudfar.

Det kan ju hänt saker som fått honom att tveka senare? Att som par innan gå ut med graviditet och föräldraskap är ju inget märkvärdigt, det gör väl typ alla.
Att det inte finns alternativa personer som kan komma i fråga vet ju bara N.
Inget av dessa är skäl nog att neka DNA om det är vad som krävs för att C ska få sin pappa (förhoppningsvis) erkänd, tycker jag.

A har ju haft låg profil hela tiden och inte verkar brytt sig så mkt över allt som sagts om honom (inget behov av att försvara sig) Då finns det väl ingen anledning att gå ut med detta nu heller om han inte brydde sig om C och fadersrollen?

Först fick han kritik för att han inte gjorde nåt, och nu när han gör nåt. Är det just hur han uttryckt sig som är värst när det kommer till faställandet av faderskapet? (eftersom tråden tog spinn i samband med detta) Att han ska ha kämpat medan några av er hävdar motsatsen? Hade det varit lika illa om han bara skrivit en rad om att det är fastställt? Han skulle alltså medvetet trigga fam H? Det undrar jag om han verkligen vill...
Senast redigerad av Knappast....... 2025-10-03 kl. 02:30.
Citera
2025-10-03, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Det kan ju hänt saker som fått honom att tveka senare? Att som par innan gå ut med graviditet och föräldraskap är ju inget märkvärdigt, det gör väl typ alla.
Att det inte finns alternativa personer som kan komma i fråga vet ju bara N.
Inget av dessa är skäl nog att neka DNA om det är vad som krävs för att C ska få sin pappa (förhoppningsvis) erkänd, tycker jag.

A har ju haft låg profil hela tiden och inte verkar brytt sig så mkt över allt som sagts om honom (inget behov av att försvara sig) Då finns det väl ingen anledning att gå ut med detta nu heller om han inte brydde sig om C och fadersrollen?

Först fick han kritik för att han inte gjorde nåt, och nu när han gör nåt. Är det just hur han uttryckt sig som är värst? Att han ska ha kämpat medan några av er hävdar motsatsen? Hade det varit lika illa om han bara skrivit en rad om att det är fastställt? Han skulle alltså medvetet vilja trigga fam H? Det undrar jag...

Eller hur!? Spelade ingen roll om han sa något eller inte. När han försökte uttrycka sig på sin egna PRIVATA kanal om ånger, längtan och psykiskt mådde dåligt. Då var cirkusen igång och N blev helt galen. På så vis "tystade" honom och han tog ner sina inlägg.

Hände ett par gånger, kanske tre. En googling bort. Så nu tog han modet att till slut skriva igen. Sitta här och kräva detaljer, varför skulle han innan polisutredning klar? Då han vet vilka han har att göra med vid detta laget. Det är polisutredningingens resultat jag är ute efter, vad hände där🤷‍♀️är han skyldig och till vad och mot vem?
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-10-03 kl. 03:01.
Citera
2025-10-03, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Så nu säger hon att det inte är deras hem? De ska alltså inte bo där permanent. Undra när de flyttar tillbaka till mormor.

Det är en hockey bostad. Laget som pröjsar så är ju bara tillfälligt boende.
Citera
2025-10-03, 04:56
Medlem
Citat:
Även om du vet att du är biologisk far? Du förlorar ju bara den mesta värdefulla tiden som finns.
Jag tror så här - Fan va dum hon är mot mig, nu ska jag minsann ge igen med att kräva DNA, det kommer hon bli så sur för !!

Det tror jag inte med tanke på att N var i Spanien i samma veva och sen all kalabalik när hon gjorde slut osv. Så tror nog bara han ville vara helt säker. Annars hade han väl gjort samma som N, smutskasta i sociala medier.
Citera
2025-10-03, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Det är Andr*as som dragit ut på faderskapsutredningen med 18 månader genom att kräva ett DNA-test han själv inte behövde, helt utan motivering, och sedan går han ut med ett svulstigt inlägg på Instagram om hur han kämpat.
Han har kämpat, men inte som mediehora. Inlägget är ärligt, koncist och skadar ingen, inte ens Nicci som levt på att skada Andreas sen hon blev gravid.

Det var Nicci som drog ut på det och inte gjort ett DNA-test för att förstöra relationen mellan pappa och barn. Hur menar du att det kan vara Andreas fel att Nicci vägrade låta dottern ta DNA-testet? Dottern har förlorat år med honom, det är Niccis fel men nu får hon äntligen träffa sin efterlängtade godhjärtade pappa.
Senast redigerad av Pallal 2025-10-03 kl. 05:04.
Citera
2025-10-03, 05:09
Medlem
Citat:
Nu har även jag läst akterna och detta var ingen rolig läsning 🥺
Får på riktig ont i magen av detta att man som mamma inte verka vilja samarbeta för att lösa detta på bästa sätt utan börja bråka för att förhala detta ännu mer . Vad är det som är så himla konstigt att A vill ta detta test . Vet nu nämner jag det själv har det något med klamydian att göra . Varför tar alla för givet att det måste komma från A el att han har burit på det . Tänk om det faktiskt är så som stod i tråden A har ej haft det varken före el efter LI . Det har varit så många lögner gång på gång som kretsas kring N och fam förut . Mitt ända svar är att man döljer något .

Absolut! Hämndlysten så det skriker om det! Stackars stackars barn säger jag. Bli en spelbricka för att mata N med familjs ego. Sedan hitta en ny ”man” fort som tusan när man märker att det går A:s väg och leva ”lyckliga” familjelivet i Karlstad som nu A förstör i och med att han äntligen fått klart att han är pappa till C. N matar ut i sociala medier ”pappa”V och hon mamma ( har hon nånsin lagt ut så mycket på C som nu?) samt slut på festandet och mirmor som ständig barnvakt och N:s följare köper det rakt av. Så mycket skit han får nu för han ”förstör” och är ”avundsjuk” på att N äntligen fått den familj hon så länge velat ha.
En riktig narcissist/psykopat gör allt så uträknat för egen vinning.
Citera
2025-10-03, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag har fått till mig från en i produktionen att deltagarna testas innan dom går in i villan.

Ifall Andreas inte varit med nån annan efter LI och testade negativt så vet han ju att det var hon som varit otrogen. Det var förmodligen därför han började undra ifall barnet hon bär på är hans och ville få faderskapet fastställt med DNA-test.

Ifall Nicci inte hade nåt att dölja hade hon gått med på DNA-testet.

Precis, båda har gått ut med att dom testade negativt innan LI (alla testas). Efter LI blir Nicci gravid och man tar i regel alltid klamydiatest vid en nyupptäckt graviditet. Då testar Nicci positivt. Klamydia ligger inte latent och kan ”bryta ut” vid en graviditet. Man kan vara symtomfri men Nicci hade testat positivt om hon var smittad sen tidigare. Andreas hävdar att han ej varit otrogen, Nicci hävdar att hon inte heller varit det. Andreas säger att han hade oskyddat sex med någon två dagar efter testet, men innan LI. Vad som stämmer kan vi förstås aldrig veta.

Vad vi vet är att han inte uppgett det som skäl till att han vill ha ett DNA-test. Nicci vill inte tillåta test p.g.a. att Andreas utreds för kvinnofridskränkning.

(Jag uppger bara vad som kommit fram i tråden och försöker hålla mig hyfsat neutral)

Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Har Andreas kallats till smittspårning och testning?

Man testas vid en graviditet, vid ett positivt test påbörjas smittspårning. Givetvis testar man partnern till den som är smittad.

Det sprids ett obekräftat rykte om att Andreas ska ha testat negativt, men ingen vet var det kommer ifrån. I nuläget är det endast en trådsanning.
Citera
2025-10-03, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottna1904
Det är en hockey bostad. Laget som pröjsar så är ju bara tillfälligt boende.
Jaha, tack för förtydligandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in