Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
Jag har fått till mig från en i produktionen att deltagarna testas innan dom går in i villan.
Ifall Andreas inte varit med nån annan efter LI och testade negativt så vet han ju att det var hon som varit otrogen. Det var förmodligen därför han började undra ifall barnet hon bär på är hans och ville få faderskapet fastställt med DNA-test.
Ifall Nicci inte hade nåt att dölja hade hon gått med på DNA-testet.
Precis, båda har gått ut med att dom testade negativt innan LI (alla testas). Efter LI blir Nicci gravid och man tar i regel alltid klamydiatest vid en nyupptäckt graviditet. Då testar Nicci positivt. Klamydia ligger inte latent och kan ”bryta ut” vid en graviditet. Man kan vara symtomfri men Nicci hade testat positivt om hon var smittad sen tidigare. Andreas hävdar att han ej varit otrogen, Nicci hävdar att hon inte heller varit det. Andreas säger att han hade oskyddat sex med någon två dagar efter testet, men innan LI. Vad som stämmer kan vi förstås aldrig veta.
Vad vi vet är att han inte uppgett det som skäl till att han vill ha ett DNA-test. Nicci vill inte tillåta test p.g.a. att Andreas utreds för kvinnofridskränkning.
(Jag uppger bara vad som kommit fram i tråden och försöker hålla mig hyfsat neutral)
Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
Har Andreas kallats till smittspårning och testning?
Man testas vid en graviditet, vid ett positivt test påbörjas smittspårning. Givetvis testar man partnern till den som är smittad.
Det sprids ett obekräftat rykte om att Andreas ska ha testat negativt, men ingen vet var det kommer ifrån. I nuläget är det endast en trådsanning.